Göra abort pga "vinterbarn"?
tycker att de tänker som åsnor. :) Men ärligt, jag har nog alltid tänkt lite i de banorna, innan man fick barn, mest för barnens skull. såg ju alla kompisar som fyllde år sent på året. Det var ju inte så kul. Och jag är född mitt i sommaren, då alla har semester och har aldrig fått haft ett "riktigt" kalas i samband med min födelsedag, för ingen har varit hemma då. Så jag har alltid tänkt att vår-barn vore perfekt. Höggravid på sommaren var inget som lockade mig, men nu har jag barn, och min sista är, trots att vi trodde vi hade tänkt och räknat så bra, född i slutet på december, nyårsafton faktiskt, och jag är idag så glad för det, för nu när hon börjar bli större är det jättemysigt. Vi är ute mycket på dagarna, hade hon varit född i höstas, hade vi nog inte varit ute det första halvåret. Den första tiden är iaf jag hemma och myser med den nya familjen, och som nu i vintras, då tar man ju lknappast ut en bebis. Sen blir det perfekt för i sommar är hon ett halvår, och storasyskonen längtar så tills hon blir så stor att de kan "leka" på en filt under ett parasoll ute. Och ärligt jag med. Är glad att min bebis är en vinterbebis. Och om jag skulle skaffa fler barn, skulle jag inte vilja ha ett på sommaren, men skulle det bli så, så är det så. Klarar jag inte det, så ska man inte ens göra nåt som kan resultera i ett litet liv...