Göra abort pga "vinterbarn"?
Jag har två små killar, en 3-åring som fyller år i september och en 1-åring som blir två i november. Jag har aldrig kännt att det varit ett problem att de är födda sent på året. Snarare var det en fördel deras första sommar att de inte var så små när det var varmt. Barn är ju inget man kan välja att få utan en enorm gåva. Många kämpar för att bli gravida och jag tycker att det är dålig respekt för livet som växer inuti kvinnan att ta bort det av denna anledning. Jag har svårare att tänka mig att göra en abort nu när jag har barn. Jag vill inte ha fler och skyddar mig för att inte få det, men hade jag blivit gravid så hade jag nog inte kunnat göra en abort. Av den enkla anledningen att jag alltid skulle fundera på "vad är det för liten person jag valde att inte föda av bekvämlighetsskäl?" Dessa personer låter ganska känslokalla och verkar inte ha uppfattat innebörden av att ha barn och ansvaret som medföljer. De kanske inte skulle ha några barn alls då det kan tänkas att barnen inte kommer att "passa in" fler gånger.