Inlägg från: Kya |Visa alla inlägg
  • Kya

Göra abort pga "vinterbarn"?

jag tycker det verkar helskumt. iofs skulle jag aldrig kunna genomföra en abort, men är helt för eget val! frågan är varför de försökte skaffa barn nu, om de vill ha ett sommarbarn? Jag tror det säkert ligger mer i bakgrunden till beslutet. men det är mina egna spekulationer.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Kya
    Muffinsmamman skrev 2010-04-13 16:19:12 följande:
    Jag förstår inte, barn kommer när de kommer och inte på beställning. Tänk om det skulle bli så att de inte kan bli gravida sen...
    shit happens isåfall. varför skulle de inte kunna bli gravida sen, egentligen? Ska man tänka så om varje oplanerad/ovillig graviditet?
  • Kya
    Muffinsmamman skrev 2010-04-13 16:27:33 följande:
    Du har inte varit där att vilja men inte kunna få barn va? Det är inte "shit happens" och gå vidare...
    jodå, det är "shit happens" om man gjort frivilliga aborter innan av tex såna här anledningar.

men du svarade inte, varför ska de helt plötsligt inte kunna få barn?
  • Kya
    My Girls skrev 2010-04-13 16:37:09 följande:
    Med tanke på att de har försökt ett år innan nu så känns det lite vanskligt att chansa bara för att få rätt årstid. Jag hade inte velat ha ts bekantas ångest om det inte går vägen sen, om det verkligen är väldigt viktigt att få syskon dvs.
    ja det missade jag, att de hade försökt i ett år. tjaaaa, då kan det inte vara alltför viktigt att få ett syskon, om man kan göra abort för en sån sak som att barnet föds under fel årstid. {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?