Inlägg från: bits |Visa alla inlägg
  • bits

Göra abort pga "vinterbarn"?

Min spontana reaktion är att det ju inte är barn de vill ha. De vill någonting annat, det låter ju jätteskumt. Det är ju deras barn som skall födas, skall de ta bort det på lösa grunder, när de försökt som du säger, i ett år, och fått ett missfall. Det barnet som hon bär på kommer ju inte att födas igen, de kommer aldrig att få hålla i det, aldrig lära känna det, det kommer att vara borta.

Jag kan förstå att man gör abort, men att göra det p.g.a att det är mysigare att vara mammaledig på sommaren, och dessutom när de försökt att få barn och dessutom förlorat ett på vägen. (???)

• bits
    Vasen skrev 2010-04-13 16:30:31 följande:
    Hon borde alltså tvingas vara gravid och sen ska barnet tvångsadopteras bort? Det var rejäla tag det. Sen kan man i verkligheten inte bli nekad abort pga någon anledning. Man behöver ingen anledning för att få göra en abort, man behöver bara vara gravid tidigare än v 17+6.
    Jag förstår hur du menar, det är klart att det inte fungerar i praktiken, men visst blir även jag sugen på att de skulle bli tvungna att inte tvångsadoptera bort barnet, utan bli tvungna att föda och ta hem sitt lilla barn de försökt få i 1 år, och älska det, som vilken normal förälder som helst, oavsett om det blåser kuling, snöar, regnar, eller är växlande molnighet. Jag menar, vad är detta för trams? Jag tror inte heller att de när barnet väl är fött skulle adoptera bort det för att det är fött i fel månad, eller ej kunna älska det p.g.a detta. Det måste ju ligga något annat bakom...

Om inte, så önskar jag dem lycka och förmåga att kunna älska sitt eventuella framtida barn, som antagligen har det kön, stjärntecken, längd, hårfärg och lynne som de planerat.
  • bits
    bits skrev 2010-04-13 21:14:01 följande:
    Jag förstår hur du menar, det är klart att det inte fungerar i praktiken, men visst blir även jag sugen på att de skulle bli tvungna att inte tvångsadoptera bort barnet, utan bli tvungna att föda och ta hem sitt lilla barn de försökt få i 1 år, och älska det, som vilken normal förälder som helst, oavsett om det blåser kuling, snöar, regnar, eller är växlande molnighet. Jag menar, vad är detta för trams? Jag tror inte heller att de när barnet väl är fött skulle adoptera bort det för att det är fött i fel månad, eller ej kunna älska det p.g.a detta. Det måste ju ligga något annat bakom... Om inte, så önskar jag dem lycka och förmåga att kunna älska sitt eventuella framtida barn, som antagligen har det kön, stjärntecken, längd, hårfärg och lynne som de planerat.
    Och att det för guds skull är sol och "mysigt" väder  den sommar barnet föds. Stackars liten om så inte är fallet.
Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?