Inlägg från: Cloud Berry |Visa alla inlägg
  • Cloud Berry

Göra abort pga "vinterbarn"?

Jag hoppas att den som gör abort på de premisserna kommer att få väldigt svårt att få barn efter det. Jag hoppas att det kommer ta flera år innan de lyckas nästa gång.

Då förstår de kanske att de skulle varit tacksamma för det de fick istället för att kasta bort det.

• Cloud Berry
    Vasen skrev 2010-04-13 12:00:33 följande:
    Ett underligt sätt att resonera för mig personligen, men jag tycker verkligen att den gravida får göra abort av precis vilket skäl hon vill. Oavsett hur underligt det är.
    Visst men hon förtjänar enligt mig inte att få fler barn.
  • Cloud Berry
    siamusen skrev 2010-04-13 12:11:08 följande:
    För att hon gör ett val du inte skulle gôra? Eller du kanske tycker sa om alla som gôr abort för i sa fall förstar jag ditt inlâgg
    Nej för att det är så ytligt som de kan bli.
  • Cloud Berry
    siamusen skrev 2010-04-13 12:20:14 följande:
    Kanske det men vad är skillnaden mellan barn ett som inte är önskat och barn 2 som inte är önskat?Och varför önska olycka pa folk som gör andra val än dig själv? Gör du det även nâr de gör andra val i livet? Om en kvinna gör en bröstoperation önskar du henne bröstcancer da tex?Ska inte folk själva få bestämma över sina egna kroppar utan att en massa främlingar önskar dem en massa olycka? Är det bra vârderingar att föra över till sina barn tycker du?
    Man är otacksam och tar många saker för givna om man gör abort på de premisserna, vet inte mer hur jag ska förklara så att du förstår.

Det är det där extrema att göra abort för att det är fel årstid som jag stör mig på, inte bröstoperationer eller abort för andra anledningar.
  • Cloud Berry
    Vasen skrev 2010-04-13 12:22:14 följande:
    Fast ytliga människor är väl människor de med. Jag tycker det låter lite läskigt att önska sorg och barnlöshet åt folk för att de är ytliga. Om det handlat om ren onda, typ koncentrationslägerföreståndare som badar i spädbarns blod ok, men ytlighet?
    Fast att göra abort för att det är vinter och inte sommar är bara så fel. Vilken syn på graviditet och barn om det är så lätt att göra abort av den anledningen.
  • Cloud Berry
    siamusen skrev 2010-04-13 12:37:15 följande:
    Ja, jag har förstatt att det är det du stör dig pa. Jag undrar bara varför det skulle vara mer otacksamt än nagon annan abort?Ur din synvinkel är det kanske en skillnad men inte ur deras och det är vâl deras liv det gâller? och varför ska de straffas för att de gör ett annat val än du?
    Har du läst TS? Ser du inget fel alls i det resonemanget? Att kämpa relativt länge för ett barn och sedan göra abort för att det råkar födas på fel årstid?
  • Cloud Berry

Okej okej....jag hade fel. Jag tog i för mycket när jag skrev att de inte förtjänade fler barn.

Jag hoppas dock att det tar tid nästa gång så att de kan omvärdera vad de anser vara viktigt i livet.

• Cloud Berry

Siamusen

Måste bara fråga, finns det något på jorden som du stör dig på eller som du anser vara fel och dåligt?

• Cloud Berry
    siamusen skrev 2010-04-13 12:55:35 följande:
    Japp, trångsynthet stör jag mig pa. Inskränkthet. Rasism. Folk som fattar långsamt och folk som går alldeles för långsamt och tar upp hela trottoaren.Men när det gâller just aborter sa har jag svårt att se hur en annans persons valm skulle kunna få mig att surna ut. Jag vill kunna bestâmma över min egna kropp och anser att andra ska få göra detsamma.
    Jag surnar inte till men jag har svårt att se hur jag skulle kunna vara vän med en så distansierad person.

Jag gillar närvaro och medvetenhet hos människor. Hatar dumhet och egoism.

Man är inte medveten av sig om man gör abort på dessa premisser. Inte tacksam alls.
  • Cloud Berry
    siamusen skrev 2010-04-13 13:21:09 följande:
    Fast det har de vâl inte? De hoppas väl pa ett sommarbarn och ser till att de inte far ett vinterbarn.
    Och eftersom de kämpar för att få barn så vet de antagligen hur det går till när barn blir till. Är det då verkligen svårt att använda skydd under de månader det gäller?
Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?