Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Göra abort pga "vinterbarn"?

Herregud... mkt ska man höra!! Tror de att barn är något man beställer när det passar eller??

Jag blir så sur att jag spontant hoppas de _aldrig_ blir gravida igen.... Tänk om barnet eventuellt skulle bli sjuk någon gång och det inte passar "in i schemat"?? Vad ska dom göra då??

• Margaux
    siamusen skrev 2010-04-13 12:37:15 följande:
    Ja, jag har förstatt att det är det du stör dig pa. Jag undrar bara varför det skulle vara mer otacksamt än nagon annan abort? Ur din synvinkel är det kanske en skillnad men inte ur deras och det är vâl deras liv det gâller? och varför ska de straffas för att de gör ett annat val än du?
    All abort kan kanske ifrågasättas men att enbart välja abort pga ren bekvämlighet när alla andra premisser ligger till rätta är enligt mig extremt själviskt.
    Att vi ska regissera våra liv så till den milda grad för att "leva det perfekta livet" när ingenting sånnt existerar gör mig rent ut sagt förbannad!
    Ett barn borde vara en uppskattad gåva och kan man så enkelt välja bort det, så förtjänar man kanske inte flera chanser.
  • Margaux
    siamusen skrev 2010-04-13 12:49:49 följande:
    Ja,jag har läst TS För mig personligen hade det varit fel att resonera sa, precis som det för mig personligen hade varit fel att göra abort pa nagot annat än ett sjukt foster oavsett. Men, det är inte mitt foster det handlar om och inte mitt liv. Jag är för fri abort och det betyder att alla ska fa gôra abort för vilken anledning de vill. Jag antar att de tycker de har en anledningen och da HAR de ju det. Finns inget som säger att min anledning till abort är bâttre ân deras. Alla anledningar âr anledning nog. Men det jag undrar fortfarande är hur man kan önska en människa olycka för att denna gör andra val ân en sjâlv? Och är detta nagot ni vill föra över till era barn?
    Fri abort är bra! Men jag vill i alla fall försöka lära mina barn ett livs värde! Att bagatellisera abort när ALLA premisser utom årstid ligger på bordet, är grundläggande fel, egoistiskt och trångsynt!
    Vill man inte ha barn kan man använda skydd(till 99%). Och självklart är det inte sunnt att lägga tid och engergi på att önska olycka över detta par, men nu är det ju inte heller så att någon av oss kommer dra fram en vodoo docka och göra frun i fråga ofruktsam... Men OM paret har något innanför pannbenet och kanske får höra dessa tankar och funderingar så kan man ju hoppas de tar förnuftet till fånga.
  • Margaux
    siamusen skrev 2010-04-13 13:00:46 följande:
    Och det står dig fritt att lâra ditt barn det. Det är dock inte samma sak som att lâra sitt barn att fördöma andra personers val. Eller hur? Och för övrigt finns det de som tycker alla aborter är fel, egoistiska och trångsynta. Har de eller du rätt? Eller jag som tycker att alla aborter är helt ok?
    Jag bara menar att abort alltid borde vara sista utväg! Jag stör mig också på personer som använder abort som preventivmedel pga av slarv, dumhet och/eller bekvämlighet. Vi lever i ett samhälle där vi kan förhindra graviditet i 99% av fallena, dessa 2 är vuxna personer som lever i ett etablerat förhållande och har barn från förr...
    Men självklart har alla histiorier 2 sidor....
  • Margaux
    Vasen skrev 2010-04-13 12:59:07 följande:
    Fast för detta par verkar premissen "födelsetid på året" vara den allra viktigaste, så alla andra premisser saknar väl betydelse? Det finns väl heller inget som säger att detta par är mer inriktade på att leva det perfekta livet än någon annan som gör abort? Eller låter bli. Det är helt enkelt så att olika saker är olika viktiga för oss allihopa. När på året barnet föds är troligtvis helt egalt för de allra flesta, men detta par känner annorlunda och väljer själva liksom alla andra.
    Men problematiken är ju just detta att väljer man att skaffa barn så kan man inte räkna med perfekt timing på allt... Barnet går alltid före dig sjaälv som förälder och nog katten kan de räkna med att barnet kommer bli sjuk opassande, att jobb måste lida pga av skador, etc etc...
    Att pappan önskar pappaperm på sommaren är ju inget konstigt men man kan inte räkna med att det ska bli så... och inte lägga det till grund för OM barnet ska få födas... Då är kanske inte värderingsämnen helt på plats??
  • Margaux
    siamusen skrev 2010-04-13 13:21:09 följande:
    Fast det har de vâl inte? De hoppas väl pa ett sommarbarn och ser till att de inte far ett vinterbarn.
    Nu förstår jag inte... Vad menar du?? De väljer att ta abort för att de vill ha ett sommarbarn.
  • Margaux

Jag tycker i alla fall att vi kan använda våra skattepengar på bättre saker än att "styla" deras vardag... Men visst, fri abort medför att dessa skamlösa människor kan välja helt fritt.... Det är ju jobbigt med barnvagn och snö också.......

Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?