siamusen skrev 2010-04-13 12:49:49 följande:
Ja,jag har läst TS För mig personligen hade det varit fel att resonera sa, precis som det för mig personligen hade varit fel att göra abort pa nagot annat än ett sjukt foster oavsett. Men, det är inte mitt foster det handlar om och inte mitt liv. Jag är för fri abort och det betyder att alla ska fa gôra abort för vilken anledning de vill. Jag antar att de tycker de har en anledningen och da HAR de ju det. Finns inget som säger att min anledning till abort är bâttre ân deras. Alla anledningar âr anledning nog. Men det jag undrar fortfarande är hur man kan önska en människa olycka för att denna gör andra val ân en sjâlv? Och är detta nagot ni vill föra över till era barn?
Fri abort är bra! Men jag vill i alla fall försöka lära mina barn ett livs värde! Att bagatellisera abort när ALLA premisser utom årstid ligger på bordet, är grundläggande fel, egoistiskt och trångsynt!
Vill man inte ha barn kan man använda skydd(till 99%). Och självklart är det inte sunnt att lägga tid och engergi på att önska olycka över detta par, men nu är det ju inte heller så att någon av oss kommer dra fram en vodoo docka och göra frun i fråga ofruktsam... Men OM paret har något innanför pannbenet och kanske får höra dessa tankar och funderingar så kan man ju hoppas de tar förnuftet till fånga.