Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Göra abort pga "vinterbarn"?

Jag tycker att hon och hennes man resonerar mer än lovligt egoistiskt, men å andra sidan. Med det tänket är det nog jävligt bra att de inte föder ungen utan tar bort det istället. Det är ju trots allt deras val och inte mer med det även om det som sagt är ett enormt "mig" tänk i det hela...

• Plutteli
    Smurfan JM skrev 2010-04-13 09:48:55 följande:
    Jag kanske skulle lägga till att jag själv är född i december och har alltid ogillat att vara yngst, men framför allt alltid saknat att få ha kalas utomhus (snökalas har aldrig fått något gehör hos varken vänner eller familj) och därifrån kommer mina önskningar om sommarbarn.
    Och jag är född mitt i sommaren och hatar det! (född i Juli)
    ALLA mina vänner var jämt bortresta när jag fyllde år eftersom det ju var mitt i semestertiden, och var nån av dem mot förmodan hemma var jag bortrest... Jag firade min första födelsedag PÅ min födelsedag när jag var 14! Alla andra somrar hade jag fått lite tårta och en present av mina föräldrar och sedan fick vi hålla kalaset och själva firandet i Augusti när de flesta av familj och vänner var hemma igen...
    Jag är glad över att min dotter är född i Augusti faktiskt! :)
  • Plutteli
    Smurfan JM skrev 2010-04-13 10:07:55 följande:
    Jo, det är ju så - alla årstider/månader har sina för- och nack-delar att vara född i - så det där med att försöka planera så man får den perfekta födelsedagen för sitt barn tjänar inte mycket till. Om man nu ens fick planera. ::)
    Hehe, precis! Det går ju inte att få en perfekt månad att födas i för alltid är det nått som ställer till det. Det är ju det som gör TS vänners resonemang så galet egentligen... Nä, man ska vara glad för det barn man får OM man lyckas få ett och inte haka upp sig på när det föds! (Min ena kusin är f.ö född 4 dagar före julafton, en annan kusin född strax efter nyår och en av mina närmaste vänner född på nyårsafton, DÄR kan man snacka vinterbarn som kommer i kläm när det gäller födesledagar! )
Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?