Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Göra abort pga "vinterbarn"?

vår dottr är född sent i december, kanske inte så kul för henne men hon var lika efterlängtad ändå, jag skulle aldrig kunna få för mig att göra en abort pga när på året barnet skulle födas, det är sjukt!
    visst att man kanske inte planerar ett december/vinterbarn men om man försöker bli gravid och det råkar bli ett vinterbarn så är man väl glad för det? annars förtjänar man inte att få barn i mina ögon

28/12 2009 föddes vår lilla Therese | phlippans.blogg.se
  • Phlippan87
    LSalander skrev 2010-04-13 09:15:47 följande:
    Det känns konsigt! Om man vill ha ett sommarbarn är det ju inte så svårt att räkna ut när det är tajm att börja försöka. Även om man aldrig kan vara säker på att träffa rätt.
    man tycker ju att om de vill ha sommarbarn så låter de bli att försöka bli gravida nu när det blir ett vinterbarn... sommarbarn tillverkas på hösten/vintern, enkel matte
  • Phlippan87
    Smurfan JM skrev 2010-04-13 09:48:55 följande:
    Jag kanske skulle lägga till att jag själv är född i december och har alltid ogillat att vara yngst, men framför allt alltid saknat att få ha kalas utomhus (snökalas har aldrig fått något gehör hos varken vänner eller familj) och därifrån kommer mina önskningar om sommarbarn.
    jag är född sent i november och avskydde det alltid när jag var mindre, så jag vet hur vår dotter kommer känna, men inte är hon mindre älskad för att hon är född i december
Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?