Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

Luna02 skrev 2010-04-25 16:26:04 följande:
    Hej mitt namn är Claudia och är i 7 veckan. Jag vet att man igentligen inte ska beräta för folk men det är så svårt att hålla det inom sig så nu vet alla i min familj och det känns bra för min mamma är så snäll och verkligen tar hand om mig och jag kan fråga henne varför det känns si och så och eftersom hon har fött 3 barn så vet hon. Men är det bara jag som går omkring och är orolig..??
    Det med att berätta tidigt gör man ju som man vill, finns ju inget facit för det Vi berättade efter vecka 12 sist men har börjat berätta redan nu i vecka 7 den här gången. Man ska göra det man känner för tycker jag

Skönt att din mamma tar hand om dig då och du kan fråga henne om massa

Jag tror dom flesta är oroliga till och från? Jag oroar mig en hel del i alla fall, jag har blödit en del oxå, det hjälper ju inte direkt.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

Välkomna och grattis till er nya förresten

• Ett två tre
    WilleViking skrev 2010-04-25 17:08:00 följande:
    Hej allesammen, Hur kollar man enklast om man fortfarande är gravid?? Jag har blött rikligt i 2 dagar nu.. Ska jag ringa mvc eller ta ett test? Vad tycker ni?
    Jag fick ta blodprov med 3 dagars mellanrum, har hcg hormonet ökat är man fortfarande gravid, går det ner så kan man ha haft missfall eller är på väg att få. Vilken vecka är du i, kan väl hända du kan ta VUL oxå? Ring mvc i vilket fall som helst så hjälper dom dig!

Håller tummarna hårt för att allt är bra!!

Jag har oxå blött en hel del, dom förra proven visade att jag fortfarande var gravid, men nu i helgen har jag haft nya blödningar, känner mig dock fotfarande lika gravid så jag hoppas allt är bra. Ska på VUL 4 maj.
  • Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-04-26 19:58:27 följande:
    Usch, stackars er som mår kasst! JAg mår prima. Inte alls som vid förra graviditeten. Jag bara undrar... Pratade med mvc i förra veckan ang att jag inte vet hur långt gången jag är. Jag undrade om de skullle göra ett ul på mig för att kunna se, men de ville bara at jag skulle testa en gång till, om en vecka från i lördags. Hur kan man annars veta hur långt gången man är, om man inte gör ul? JAg vet t ex inte när jag är i v 18, så då blir det bara en ren gissning...
    Dom brukar gissa på ca när man är i vecka 18, dom kan känna på livmodern på magen osv på undersökningar. Kommer man sen på UL och man bara är i vecka 15 tex så brukar man få komma tillbaka några veckor senare.
  • Ett två tre
    Tisseltassel skrev 2010-04-26 21:04:00 följande:
    Idag har vi varit på VUL och såg våran lilla bebis hjärta slå.. :) Vilken fantastisk känsla.. :) Nu känns det mycket mer verkligt och man vågar var lite mer glad över graviditeten nu. Min bebis lever.
    Grattis, vad underbart!!
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-04-26 22:27:10 följande:
    Idag har jag haft så himla ont i magen typ mensvärk. Jag har varit helt( är väl egentligen ff) superorolig och sprungit på toa hela dagen för att kolla så att jag inte blöder. Det har jag hittlis inte gjort. Jag vet att man kan ha rätt ont, men jag har ju bara haft lite lätt molvärk och så kommer det här idag, usch som riktig mensvärk känns det. Men så länge man inte blöder är det väl lugnt? Jag får för mig att jag har urinvägsinfektion, jag brukar få ont av det också, så det kanske är en kombination. Jag tänkte ringa till HC imorgon. Just nu ska jag prova en dusch och se om smärtan släpper.
    Hoppas du mår bättre idag! Är säkert ingen fara!

Ja jag tror det är lugnt så länge du inte blöder! Jag blöder istället men har inte ont, men mitt illamående blir bara värre och värre här och blodproven för en vecka sen visade att jag fortfarande var supergravid, så jag hoppas alla blödningar är lika ofarliga. Känner mig fortfarande väldigt gravid i alla fall Men det är nåt hela tiden man måste vara orolig över, grrr...
  • Ett två tre
    WilleViking skrev 2010-04-27 07:47:16 följande:
    Hande samma med mig, fick gyn tid 3,5 vecka efter jag började blöda

Jag fick dock ta hcg prov i alla fall som visade att jag fortfarande är gravid, ja för en vecka sen i alla fall... Blöder till och från fortfarande, men nu ska jag på VUL om en vecka så det får gå.

Men det är helt sjukt att man ska behöva vänta så länge

Läkaren jag kom till tyckte jag skulle testa mitt huvud istället när jag sa jag hade tagit många gravidtester för att jag var orolig, trevligt...
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-04-27 08:36:12 följande:
    MEN VA???? Herregud när jag gick med E testade jag mig nog uppåt en 20 ggr. Vi fick veta av sambons dr att vi inte ska kunna få barn och efter 2 mån var jag gravid. Alla har sina anledningar till att testa. Man gör det ju inte för att det är så hysteriskt roligt och billigt direkt.Nu blir jag verkligen tacksam som fick komma på VUL 2 dagar efter jag varit hos BM. Ni kan inte gå privat?
    Vi bor i Norge och här har man en "fastläkare" som man går till med allt, dom flesta kan inte ta VUL utan då blir man skickad till en gynekolog, det kan vara låååååång väntetid. När jag blödde och hade ont i höst (före jag var gravid) fick jag vänta över 2 månader på en tid, helt sjukt.

Den puckoläkaren jag har nu har jag bytt ut från 1 maj och vi kommer tipsa tidningen om hur han behandlar gravida kvinnor som tror dom har fått missfall Maken blev fly förbannad när jag berättade allt han hade sagt.

Man kan ta VUL privat oxå, det kostar ca 1000 kr och jag ringde en privat klinik. Dom sa dock att dom inte kunde se nåt hjärta så tidigt ändå (var i vecka 5 då) så det kändes som att kasta pengarna i sjön. Dom var jättevänliga och förstog oron och dom erbjöd mig att få komma in med en gång så skulle dom se vad dom kunde se. Men just då kändes 1000 kr för mycket för att bara se en ev hinnsäck.

En vecka fick jag sen gå innan blodprovsvaren kom som visade att i alla fall dom första blödningarna inte var mf.
  • Ett två tre
    tessbmess skrev 2010-04-27 12:21:05 följande:
    Seriøst?! Testa ditt huvud? Vilket jævla sætt!
    Han sa dessutom... "-7 tester? Du kanskje skulle ta og teste hodet ditt isteden (så skakade han på huvudet och sa) -Jeg er glad du ikke er kjerringa mi!" Och det här är en läkare som vet att vi har kämpat för att jag ska bli gravid och som vet att jag fick missfall i december och var väldigt ledsen. Nej er stor jäkla idiot!

Har ny fastlege från 1 maj, min tredje på 1 1/2 år. Första var det egentligen inget fel på, men han hade kontor utanför stan så jag var tvungen att byta buss och dom passade aldrig så jag bytte till en i centrum, men han visade sig ju vara ett riktigt pucko. Han vägrar t.ex skriva ut levaxin (för hypotyreose) för mer än 3 månader för att han gillar att man blir beroende av att komma till honom, han sa det själv {#lang_emotions_surprised} Sjuka man...
  • Ett två tre
    Lizzie 83 skrev 2010-04-27 18:14:42 följande:
    Hej allihop! Jag hoppar in här också. Jag är i vecka 6 (5+5) och har beräknad födsel 22 december (väldigt dåligt tajmat ).  Jag har nog inte riktigt fattat att jag är gravid än. Det enda symptomet jag har haft är ömma bröst som jag kände redan dagen innan jag testade. Nu de senaste dagarna har jag känt mig lite ledsen... eller känslig eller vad man ska säga. Men det är väl de berömda humörsvängningarna.  Ni som mår illa, när började det för er? Såg att det var någon mer här som precis har börjat ett nytt jobb. Det har jag också och det känns lite knepigt att behöva berätta att man är gravid efter bara några månader på jobbet... speciellt när de fråga om mina familjeplaner på intervjun... 
    Jag är i en ännu värre situation (om man kan säga så, hehe) jag håller nämligen på och söker jobb. Var på intervju i måndags, med knodd i magen och fick frågan om jag ska ha fler barn, oops... Sa att vi får se, kändes lättast att svara så. Är kallad på ny intervju på samma ställe och det är stor chans för att jag får jobbet. Dom frågade om min hälsa och så eftersom dom får problem om nån är borta mycket. Men vad ska man göra, säger jag som det är så får jag ju inte jobbet, som jag verkligen vill ha! Svårt! Ett alternativ är ju att ljuga sen och säga att jag inte visste jag var gravid när jag var på intervju, men jag vet inte hur jag ska göra...

Jag har ju ingen lust att säga som det är, inte få jobbet pga det, och så händer det nåt nån vecka senare så det inte blir nån bebis andå. Man ska ju inte tänka så, men svårt att låta bli.

Nej jag håller nog masken och tar problemet senare Berätta hur dom reagerar på ditt jobb sen! Går säkert helt fint
Svar på tråden Decemberbebis 2010