Lizzie 83 skrev 2010-04-27 18:14:42 följande:
Hej allihop! Jag hoppar in här också. Jag är i vecka 6 (5+5) och har beräknad födsel 22 december (väldigt dåligt tajmat ). Jag har nog inte riktigt fattat att jag är gravid än. Det enda symptomet jag har haft är ömma bröst som jag kände redan dagen innan jag testade. Nu de senaste dagarna har jag känt mig lite ledsen... eller känslig eller vad man ska säga. Men det är väl de berömda humörsvängningarna. Ni som mår illa, när började det för er? Såg att det var någon mer här som precis har börjat ett nytt jobb. Det har jag också och det känns lite knepigt att behöva berätta att man är gravid efter bara några månader på jobbet... speciellt när de fråga om mina familjeplaner på intervjun...
Jag är i en ännu värre situation (om man kan säga så, hehe) jag håller nämligen på och söker jobb. Var på intervju i måndags, med knodd i magen och fick frågan om jag ska ha fler barn, oops... Sa att vi får se, kändes lättast att svara så. Är kallad på ny intervju på samma ställe och det är stor chans för att jag får jobbet. Dom frågade om min hälsa och så eftersom dom får problem om nån är borta mycket. Men vad ska man göra, säger jag som det är så får jag ju inte jobbet, som jag verkligen vill ha! Svårt! Ett alternativ är ju att ljuga sen och säga att jag inte visste jag var gravid när jag var på intervju, men jag vet inte hur jag ska göra...
Jag har ju ingen lust att säga som det är, inte få jobbet pga det, och så händer det nåt nån vecka senare så det inte blir nån bebis andå. Man ska ju inte tänka så, men svårt att låta bli.
Nej jag håller nog masken och tar problemet senare
Berätta hur dom reagerar på ditt jobb sen! Går säkert helt fint