• Ginge

Decemberbebis 2010

Jag är jus nu lite arg och ganska besviken.... Det måste ju finnas marknad för gravidkläder eller?

Visar sig att i våran stad (med 90 000 invånare) finns enda butik som har gravidkläder..... HM. Tyvärr inte så mycket glädje av det heller. Det största storlek på jeans dem har är 44. Och då vet jag inte hur dem räknat det. Tror att dem räknar att mage kommer att komma i stl 44....  Jag brukar ha stl 44 i vanliga fall, men dem där jeansen kunde jag knapt dra up till knä, sen stopa (alltså flera moddeller av jeans i stl 44)  HUR tänkte dem?!

Altså jag är i panik, magen snart ska börja växa och det finns INGA kläder att köpa.... Kan ju inte gå med mina vanliga jeans uppknäppta i 6 månader.....

Nu skulle jag uppskatta era tips hur och var man ska köpa gravidkläder.... Tack!

• Ginge
    rosendal skrev 2010-05-20 18:59:27 följande:
    Vart bor du? Polarn och pyret brukar ju finnas i de flesta städer och dom har ju mammakläder. 
    Just det! Tack! ska försöka kolla up det med:) Fast jag är lite tveksam om mina finanser räcker att shoppa hos dem :(
  • Ginge

nu har jag kollat upp ellos. Dem har ju mesta smala jeans, eller i små storlekar.... Alltså ingenting för mig. la redoute brukar jag köpa kläder ifrån annars men gravidjeans hade typ 3 välja ifrån och de passar inte heller. Helos tittar nu, men hittar inga mammajeans.

Jag är ju inte så kräsen men alltså med mitt figur kan man inte ens tänka på leggings, tights, smala jeans eller liknande. I vanliga fall till och med JC butikens personal ger upp när jag ska köpa jeans, och efter provning av 20 modeller ingenting passar. Och det är ju att t.o.m. dem säger att ingenting passar, inte jag.....

OK. nu letar vidare. POP nästa.

• Ginge

Och nu har jag hittat super fin brudklänning på Halens med :) DEn skulle passa på min gravida mage i juli. Men jag är 160cm, och klänning 152cm.... Käns att det bli lite för lång.....:)

• Ginge
    Nanna84 skrev 2010-05-20 20:04:30 följande:
    Självklart jag säger till om jag hittar något :)
    Mrs TH skrev 2010-05-20 20:24:18 följande:
     men jag har långa smala ben, så leggings och tights är ofta en räddare för mig, och det är jag innerligt glad för.Jag hoppar verkligen du hittar något som du tycker om!
    Jag har korta och tjoka ben, men hyfsat smal midja. Så alla jeans och byxor om dem tillräkligt stora för dra upför ben, så blir dem typ 20-30cm för stort i midjan, eller ja, i svanken egentligen.  Sen alla byxor ska klippas typ 20cm...men det klarar jag själv mycket lätt :)

Tack tjejerna att ni lysnar och hjälper till! Jag har ju varit lite gnällig idag.... Förlåt.
  • Ginge

VI har UL den 29 juni. Ska bli spännande. Men annars tänker jag inte så mycket på det.... Jag vet, jag är konstig...

Däremot jag blev jätte glad idag när jag hittade min bröllops klänning :) Hade tänkt bara komma in och fråga hur fungerar allting, typ hyr man eller köper hur mycket kostar osv. men hon direkt säger men varsågod och prova... :) Sen ställer hon massor frågor: vilken stil har du tänkt? - jag har inte tänkt nånting, ingen anning, innen dröm bild; vilka skor ska jag ha? - jaså, ska man behöva skor med, frågar jag?; Har du tänkt på att man ska ha si och så BH också? - nej, jag har inte tänkt någonting...; Har du varit och kolat lite på bröllopsmässor? - nej, varför ska man göra det, jag viste själv att vi ska gifta hos först 2 veckor sedan....

Så ni förstår, jag står där helt i shock och klänningarna bara kommer :) Men en fastnade jag till direkt. Kändes som jag köper på en gång, men först ska man ju få bekräftelse från kyrkan att man får gifta sig ju :)

Så gick vi hem och tänkte, att vi måste ringa upp kyrkan idag, så jag vet om jag köper klänningen eller inte. Sen kommer vi hem och där ligger största brevet....från Kyrkan! Vi får gifta hos! :)  Så nu är vi båda men jag extra mycket glada över detta.

Blir händelse rik år. April blir gravida, Juli - gifter hos, december kommer bebis :) Är bara så lycklig!

Borde sova gott i natt ;)

• Ginge

Den 21 juli, i Sälens fjällkyrkan. så nu bara fiksa alla papper som behövs. Tur att man inte har någon fest eller gästlistan :) Väntar med spänningen:)
    Och föresten, jag sov faktiskt mycket gott inatt :)

• Ginge
    LyckligaGatan skrev 2010-05-22 16:10:42 följande:
    Myys! Vi gifter oss om 6 veckor Imorgon ska klänningen komma hem
    Grattis till er!  
  • Ginge

Jag vill också se minifers bilder, men hur? :(  Den lilla länker du har bifogat har ju inga bilder :(

Här mage inte blivit större ett dugg.... bara på ena jeansen som börjar kännas liiiiiiiite tajtare, men syns ju ingenting. Ibland blir jag lite orolig att jag kanske äter för lite så fostret växer inte... Även om mitt illamående verkar slutat (om man inte räknar mycket plöstlig och väldigt kort kräkutbrott igår), men jag har inte fått aptiten ännu. Jag är inte hungrig helt enkelt :)  anars är allting ganska perfekt :)

• Ginge

NU kunde jag se minifers bilder :) ojojjoj vad det växer:) lite avundsjuk är jag faktiskt...

Även om jag ser ha lika stor mage, men det beror inte på bebisen. Den har jag fått för ett år sedan. Fast jag försöker trösta mig, att mot slutet av graviditet när kropen ska börja lagaenergi/fett så min behöver inte göra det. Det finns ju redan tillräckligt i lager runt mager, höfter och rumpan....

3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 14:58:55 följande:
    Minifer:www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886.htmlVarsegod och välkommna flickor
    Tack för den nya "album" platsen :) Tyvärr kan inte lova någon bidrag  från min sida....
Svar på tråden Decemberbebis 2010