• Mrs TH

Decemberbebis 2010

Usch minifer vilken mardröm, tur att den slutade lyckligt iaf och jättefint bula!

Hoppas att ni mår bra, eller så bra som möjligt iaf

Här har cravingsen hittat hem och det enda jag kan äta just nu är fruktsallad och trocadero. Jag är så himla hungrig men allt äcklar mig förutom trocadero och frukt.

Eftersom det är så mkt socker i trocadero( ja i frukt med men där finns det iaf lite vitaminer och fibrer) så har jag begränsat mig till 2 glas om dagen, vilket är ett helvete just nu haha. Dessutom är jag röksugen, fattar inte varför för det är typ 12 veckor sen jag slutade röka.
    Så matproblematiken och tröttheten är det värsta just nu, men på den positiva sidan, jag har grymt härliga sexdrömmar haha

• Mrs TH
    Ginge skrev 2010-05-24 23:11:33 följande:
    Var inte du från eskilstuna? då skulle jag rekomendera Mäster Skoog som liger precis bredvid HM. du kan hitta fin klänning för 2000kr där med :) Men annars hoppas jag att det löser sig. MIn kläning verkar inte bli något problem alls. däremot skorna är mycket svårt att hitta. Finns ju inte så mycket brudskor i vanliga skobutiker....
    Jag köpte jättesöta vita platta pumps på skopunkten för 99kr och ett par högre vita pumps med gullig rosett på, på röda korset för 15kr. Jag använder aldrig vita skor annars så det fanns inte på kartan att jag skulle lägga ner nå stora pengar på just skorna.
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-25 22:51:56 följande:
    VUL imorgon men har inte haft tid att tänka så mycket på det. Blir kul att se den lilla igen, så länge allt är bra då
    Oooh spännande!
    En vecka kvar till vårt vul, ska bli kul! Magen syns verkligen nu, trots att ajg har en hel del fett sen tidigare. Tröttheten börjar släppa lite lite grann. Tyvärr håller matproblemet i sig, hoppas verkligen att det försvinner snart!

SaraTheres: vad roligt!
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-25 23:12:47 följande:
    Jag har oxå problem med maten, har inte lust på nåt och äter för lite. Sen blir jag illamående för att jag ätit för lite eller det gått för lång tid, grrr... Ska inte vara lätt
    Precis, så blir jag jättehungrig och då mår jag så jävla illa att inget är gott. Dessutom blir jag mätt på två tuggor, nu är väl inte det så tokigt iofs haha
  • Mrs TH
    Nanniii skrev 2010-05-26 10:28:25 följande:
    Hej tjejer. Idag är jag jääättte nervös, ska på min inskrivning, vill bara att allt ska vara bra. Får berätta om min oro . Jag känner mig ogravid,men min sambo tjatar hela tiden om " hur kan du vara ogravid , när du kräker,är hungrig hela tiden , kissar som en fontän , är trött och har fått en liten söt bula långt nere vid magen " Han har nog rätt i det han säger. Vad knäpp man håller på att bli :) Helt underbart soligt väder idag iaf, ska ta mig en fika på stan. Hur mår ni andra??? Kramar
    Håller med ovanstående, jag såg bara framemot att gå dit, det var kul att prata med "vår" BM och lära känna henne. Min värden var inte så bra vid inskrivningen men det visade sig att det inte var något ovanligt med dem veckan efter, ja förutom hb't då.

Det kommer att gå jättebra!

Det är klart att du är gravid, alla har ju inte samma symptom. Min bästa vän spydde konstant i 7 månader, hennes symptom vill jag inte ha, då är jag hellre fjollig med maten och trött
  • Mrs TH
    Nanna84 skrev 2010-05-26 13:50:42 följande:
    usch vad jag hatar dessa hormoner just nu!! senaste veckan har jag väl gråtit minst en gång varje dag. för ingen speciell anledning egentligen. Överreagerar på allt och allt på tv är ju så himla sorgligt. Ringde til barnmorskan idag för jag har samlat på mig massa fråger som jag inte orkar vänta med till inskrivningen den 11:e juni. Frågaade angående ultraljud om om man kan be dom lyssna efter hjärtljud eller nåt och hon började prata om att denna sommar ska bebisan ligga tryggt i magen och man ska inte störa den nästa sommar får jag hålla den i famnen mm. Då kom tårarna.. och det har inte slutat än.. Så blev det inte fler frågor. och när man gråter blir man ju ännu mer täppt i näsan.. suck
    Ja hormonerna är jobbiga!
    Jag blev alldeles hysterisk när jag såg en film i morse( jobbar kväll men vaknar i ottan) det var en tonårskille som lite tafatt klappade en tjej på ryggen tröstande, då brast dammarna! Just då tror jag att jag vart ledsen för att jag är vuxen och aldrig mer kommer bli tröstad av tafatta lite skrovliga pojkhänder och att jag kanske har en blivande tafatt tonåring i magen. Ja alltså det verkade betydligt mer logiskt runt 9 imorse när jag var en pöl i soffan.

Jag är så himla glad att min man inte ser de värsta gråtattackerna för då hade han väl fått mig inlagd. Men jag gråter på jobbet i mjölkkylen, eller i toapappers alkoven, i bilen till nyheterna, på bussen, i sängen, i köket, kort sagt jag känner mig som en labil hormonstinn saltsjö som läcker!

Så du är inte ensam alls Nanna, Nanna är ett sådant fint namn, det heter en av mina närmaste kompisars dotter.
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-26 15:13:25 följande:
    VUL idag, allt var bara fint, den lill* vred sig runt och pillade sig i örat Vi såg dom små händerna, fötterna och man kunde se drag av ett ansikte Är i vecka 10+3 idag, och min gyn sa att nu är det väldig liten risk att nåt händer. Har man sett fostrets hjärta efter vecka 8 och alla organ etc ser bra ut så brukar allt gå väldigt bra. Kändes skönt att höra Kan ju fortfarande hända grejer, men risken är ganska liten.
    Åh vad mysigt! Jag ser framemot vårt VUL nästa torsdag

Jag lider at rätt kraftiga humörsvängningar, men jag har en väldigt bra man som inte tar åt sig och som snällt kliar mig på ryggen tills jag slappnar av. Han tycker säkert att jag är en j-vla häxa och vill säkerligen byta ut mig mot en snällare variant, men han döljer det väldigt bra. Antar att hans jobb som lärare/klassföreståndare åt en jobbig klass i 8an har lärt honom att le på utsidan och svära på insidan

Däremot har jag själv verkligen jättejobbigt med hormonerna, och lider av att inte ha full kontroll på mina känslor, jag ska vara helt ärlig och säga att jag hittils är totalt oimponerad av att vara gravid. Klart att jag är lycklig och ser framemot att få ett barn, men graviditeten hade jag i nuläget gärna hoppat över. Men det vänder väl förhoppningsvis{#lang_emotions_smile}
  • Mrs TH
    Ginge skrev 2010-05-30 21:27:02 följande:
    Jag var rädd av tanke att med barn förstörs ju livet, allt ändras ju, ingen frihet och ENORM ansvar och jobb 24/7/365 i minst 18år.... Plus att jag egentligen gillar inte barn, dem bara skriker, bråkas o.s.v. Bara problem med barn.... Som föräldrer lever man i konstant krig mellan barnet och dig. KOnstant kamp om vem som ska vinna. Och den här filisofi hade jag sedan jag var typ 14..... Så jag är inte som dem flesta tjejer :)   Jag gick till en liten konsultation t.o.m innan vi nu bestämd oss att skaffa barn. Jag behövde hjälp för att våga.....
    Nästan precis likadant är det för mig, jag har iofs inte gått på en konsultation, men jag har noga pratat med mina vänner som har barn. Jag har turen att ha vänner som inte målar allt rosenrött och som är ärliga med att ibland är det inte alltid så kul, men att barnen är värda precis vad som helst och att livet må förändras men all förändring är inte negativ sådan.

Min största rädsla har varit att jag och min man ska blir sådana där småbarnsföräldrar som glider isär, och skiljer sig för att man inte har tillräckligt tid för varandra. Kanske för att jag har sett det hända så många av mina vänner och bekanta. Men då kom min man( som är en särdeles smart människa) på att vi skulle skriva ett kontrakt, så det har vi gjort!
    Vi FÅR inte skilja oss förrens barnet är 4 år, innan vi skiljer oss, om vi fortfarande vill det( vilket vi verkligen inte hoppas att vi gör), så måste vi ha gått igenom parterapi etc.
    Alltså det här är ju inget  lagligt bindande kontrakt haha, men det är en trygghet, vi är på samma nivå han och jag!
    Fast nu har jag nästan slutat oroa mig för hur vårt liv kommer att förändras och ser framemot förändringen!

Att jag oroar mig över graviditeten och barnet, har nog egentligen inget att göra med att jag tror att nått är fel eller så, det är mer att jag har stora problem med min familj, och det är väldigt påfrestande. Detta gör att jag inte kan slappna av och bara vara glad, för så fort jag är glad så ställer min familj till det för mig. Ett VUL kommer iaf att lätta oron för barnet( utgår jag ifrån) och då kan jag kanske slappna av den delen. Just nu är jag bara jätterädd att jag ska förlora barnet och den enorma glädje som jag egentligen känner inför att vara gravid. Därför vågar jag inte riktigt vara glad, ju högre upp desto hårdare faller man...

För att förtydliga, min man är helt underbar och vi har en väldigt bra relation, min mans familj är väldigt bra och jag har fantastiska vänner. Det är min familj, dvs mamma, pappa, och en syster som är problemet.
  • Mrs TH
    Nanniii skrev 2010-05-31 13:00:38 följande:
    Hej mina vänner ! Har nyligen kommit hem från tidigt ultraljud som jag gjorde på en privatklinik idag. Allting så fint ut för denna veckan och hjärtat pickade på som det skulle ;) Enligt beräkningar från sista mensen ska jag vara i 11+2 , men bm flyttade bak mig till 10+3 när hon mätte fostret. Tydligen så görs det på 60% av alla graviditeter. Är det någon som förstår dessa uträkningarna bättre än jag ?:) SÅÅ Nu har jag blivit beräknad till självaste JULAFTON 24/12-10 ;) Jag har lagt upp bilder i mitt bildgalleri under mappen (Bebis) Där kan ni se bilder från ultraljudet ;) Jag skriver mer sen , nu ska jag ut och njuta av denna dagen Kram på er
    Åh vad roligt, men du jag kan inte komma åt ditt galleri, man måste vara inbjuden för att kunna se det
  • Mrs TH

Wow, det är helt otroligt! Att du har den där lilla i magen
    Jag längtar som bara tusan tills torsdag

Svar på tråden Decemberbebis 2010