Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

tessbmess skrev 2010-04-20 11:36:43 följande:
    Ah.. Tack! VUL gør de ju hær i Norge med en gång, så jækla obekvæmt! Ja, det ær nog en del till som kommer att dyka upp men jag har fått grepp om ngr iaf :)
    Inte överallt.... Här gör dom inte det, jag måste gå privat och betala själv. Går man till gybnekolog gör dom oftast VUL, men inte hos BM.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Ett två tre skrev 2010-04-20 14:40:45 följande:
    Inte överallt.... Här gör dom inte det, jag måste gå privat och betala själv. Går man till gybnekolog gör dom oftast VUL, men inte hos BM.
    När jag bodde i Oslo var det samma sak, bara gyn som kan göra VUL. Varken BM eller fastlegen. Men beror nog på vilken fastlege man träffar...
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-04-20 08:03:35 följande:
    Prostafen är ju det BM rekommenderar. De funkade inte på mig men andra har blivit väldigt hjälpta av dem. Varför avråda o på vilka grunder?
    Det är inte testat ut på gravida och kan skada fostret. Min läkare avrådde mig i min första graviditet och nu fick jag höra det samma av en helt annan läkare.

Men alla gör ju som dom vill...
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-04-20 14:48:03 följande:
    Va roligt, för jag har hört från flertalet läkare här på ett av universitetssjukhusen här i Sthlm att det är testat på gravida, det är tom A-klassat annars skulle inte Apoteken rekommendera det till folk som kommer in och frågar. Fast så är det ju med nästan allt under graviditeten, vissa avråder, andra råder. Man får gå på vad man känner själv.
    Kan vara lite skillnad mellan vad dom rekomenderar i Sverige och Norge oxå. Om det verkar tryggt i Sverige så är det nog det här oxå Nej man får gå på magkänslan helt enkelt!
  • Ett två tre

Jag har berättat för min mamma och för en kompis, ingen av dom bor här. I helgen fyller sonen 2 år och ska ha kalas för släkten, tänkte berätta då Då får alla veta samtidigt. Sist berättade vi inte förren vecka 12, men vi orkar inte smyga mer...

• Ett två tre
    Tilma skrev 2010-04-24 18:50:36 följande:
    Idag har nog varit den värsta dagen hitintills! Vaknade illamående... petade i mig en macka och försökte sedan somna om. Halvsov till och från fram till kl 15 då jag var tvungen att kliva upp. Andades och tänkte om vartannat "spyr jag nu?" "nej, jag klarade mig" och sådär höll det på. Nu, strax före 19 har jag ÄNTLIGEN kunnat peta i mig lite spagetti och köttfärsås. Jösses vad gott med riktig mat. Men så klart... illamåendet kom tillbaka direkt efteråt. Dock inte med riktigt samma fulla kraft som sist. *peppar, peppar*
    Usck stackare! Men låter lite skönt att kunna halvsova bort illamåendet

Här har vi haft kalas för sonen idag med allt som hör till, har stressat hela dagen illamående och jäklig. Sen tvingade jag i mig en bit tårta, big mistake, hehe, det blev inte bättre av det direkt

Vi skulle egentligen berätta idag, men det blev inte så, det får vara hemligt en stund till
  • Ett två tre
    Marie W skrev 2010-04-24 20:40:19 följande:
    Fy vad jobbigt för er som mår så illa  Förstår att det är påfrestande, men dock av angenäm anledning!! Nannnii: Jag vill också att det ska gå några veckor så det"känns lite mer säkert" . Jag är så symptomfri så jag nästan känner mig ogravid  haha. Har dock haft några få hugg el kramper i magen, känns ändå ofarligt. Mathea: Viken vecka är du i nu? Vi är många i tråden nu! ROLIGT  Grattis till alla nya!! Ha en skön kväll allihopa/ Marie 
    Jag är i vecka 7
  • Ett två tre
    Marie W skrev 2010-04-24 20:55:06 följande:
    Aha, jag är i 8:e. Vill vänta 4- 5 veckor till innan vi berättar, men det är såååå svårt att hålla sig. Speciellt när vi träffar min syster som väntar deras 1:a 3 mån för oss.
    Vi vill egentligen oxå vänta lite till med att berätta, men vi ska resa bort med hela svärfamiljen i förbindelse med 2 st 60 års dagar och då kommer kanske folk att märka nåt, men vi får se. Vi skulle egentligen flyga och det brukar gå bra men nu är planen ändrad pga askan och nu ser det ut som det blir lååååååång bilresa istället, det klarar inte jag så då blir vi i vart fall tvugna att berätta

Jag blir så bilsjuk när jag är gravid, urk... Före sonen blev jag nästan aldrig dålig, men när jag var gravid med han blev det illa, sen gick det aldrig bort helt så jag har svårt för långa bilresor ö.h.t. Och nu med extra illamåendet, nej tack

Min bror har en grabb som är 1 månad yngre än min son, det är jättekul! Tyvärr bor vi inte så nära varandra att vi kan ses så ofta, men när vi först ses är det jätteroligt
  • Ett två tre

Har precis firat min stora killes födelsedag (vi tror den lilla blir en kille oxå ) och då började vi kolla på gamla bilder och speciellt bilderna från BB, då blir man ju inget bebissjuk Sen kom vi ihåg allt jobbigt i början och då dämpades det lite, ehm {#lang_emotions_dreamer} Nejdå, det är ju mest mys med en bebis, hihi...

• Ett två tre
    Marie W skrev 2010-04-25 09:03:46 följande:
    Ja det ä klart ni måste säga då! Va roligt med en familje resa... hoppas ni kommer med på nåt sätt. Klart att en överlång, halvtrång och kanske varm bilresa inte är drömen!   Jag har seglat in på den där 12 v gränsen, vet inte om det är så viktigt men det känns som rätt. Var på en arbetsresa ett par dagar nu, och frågorna hopade sig när jag inte drack ngt vin- det gör jag vanligtvis så gott som alltid till middagar. Haha, jag stannar i min lilla naiva bubbla där enbart jollrade, skrattande, lättsamma små underverk gör mig sällskap. Kanske får ja dela verkligheten med kolik, vakna nätter, skrik, kaos & frustration. Bara sjukdomar håller sig borta så... OK. Det blir iaf fantastiskt.  
    Det blir fantastiskt hur det än blir

Vi hade ett relativt jobbigt första år, men vi gör om det ändå, det är såååå värt det

Men den här gången hade vi gärna fått en bebis som sov antingen på natten eller dagen i alla fall, så man har en chans att sova nån timme ibland Men det blir som det blir!

Och plötsligt är dom två år och allt som gäller är tågbanan och bilar Men min lilla kille är en liten mysgris oxå och älskar att sitta i knät i soffan under en filt och mysa med en bok eller film på tv. Anar att det kan bli svartsjuka sen ja... Men det är ju en stund kvar
Svar på tråden Decemberbebis 2010