• Tilma

Decemberbebis 2010

nannnii - stor kram till dig! håller tummarna för att det är känsliga slemhinnor eller gammalt blod som legat kvar och inte kommit ut, men som gör det nu. förstår att väntan till måndag känns evighetslång. hoppas blödningen avstannar, då kanske du kan känna dig lite lugnare? vid ett mf fortsätter man ju ofta blöda... och mer som vid mens. klarrött.
    Live to win.
  • Tilma
    WilleViking skrev 2010-04-28 17:15:40 följande:
    Så, nu har jag varit på gyn. Jag fick träffa en super söt och trevlig ung doktor. Berättade att jag var gravid i vecka 8 och att det var min andra graviditet. Han klämde och kännde och tittade med vul. Han frågade om jag ville titta med honom, och det ville jag ju. Tyvärr sa han, det finns ingen bebis i din mage. Men det possitiva är att det ser fint ut du behöver inte skrapas. Jag sa att vi inte var så ledsna, bara tacksamma att vi blivit gravida för då vet vi att det fungerar, var på vippen at vi skulle höra av oss till fertilitetskliniken. Så han sa att det fungerar och vi behöver inte fertilitetskliniken, det var bara hem och fortsätta så småning om. Så till er alla nu drar jag mig ur denna tråd. Lycka till. Bamse kram från mig
    Stor kram till dig!
    Känns ändå skönt att du är positiv och verkar ta det bra. Jag håller tummarna för att ni snart får någon annan hyresgäst som flyttar in och stannar tiden ut!
    Live to win.
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-04-29 17:28:09 följande:
    Vi tar för givet att allt ska gå bra och att vi behöver mer plats så vi gick och köpte oss ett hus idag
    Men GRATTIS! Klart att ni ska utgå från att allting kommer att gå bra!
    Live to win.
  • Tilma
    LyckligaGatan skrev 2010-04-30 06:54:42 följande:
    Hej på er. Jag har varit lite frånvarande i veckan.. Lyckades smälla i huvudet 2 ggr i bildörren med ngn dags mellanrum. Så i tisdags var det in till akuten eftersom jag var SÅÅÅÅ trött, hade rejäl huvudvärk och kräktes. Diagnosen blev dock utmattad mamma, med möjligen en liiiiiten hjärnskakning. Så min kära sambo var hemma i 2 dagar och tog hand om E medan jag sovit och bara vilat. När vi var på väg till akuten lyckades min bm ringa, så hon har ringt och kollat upp så att jag är OK nu Sen kom hon med glada nyheter!! När E kom var hon väldigt liten (2660 g ) och moderkakan var USEL så nu blir det RUL, UL i v 24, 30, 32 och 36. Här ska det inte riskeras ngt. JAG ÄLSKAR MIN BM!! Jämfört med den förra så är hon helt underbar!!
    Men fy, din stackare! Skönt att din sambo kunde vara hemma och ta hand om er dotter medan du fick vila. Välbehövligt, kan jag tro.

SKÖNT med en sådan förstående och bra BM.
    Live to win.
  • Tilma

Jag känner mig också svullen hela tiden. Som vid mens ungefär. Det är inte bara den där "tjejmagen" som många kvinnor har, utan hela magen (ända upp till bysten) har svällt. Superkul.. NOT!   Inga kläder sitter riktigt bra och ptja, man känner sig väl inte direkt som någon pangbrud i bara underkläderna. Urk! Ser fram emot den där bebismagen, där det syns att det är bebis och inte bara för mkt godis

Live to win.
  • Tilma
    Nanniii skrev 2010-05-02 20:40:11 följande:
    HEEEJ tjejer ;) Nu vågar jag börja hoppas igen. Var inne på gynakuten idag för jag haft bruna flytningar och haft lite ont i magen, var ju nästan helt säker på att det var kört. Men neej då , där var en liten och hjärtat slog på som bara den ;)) Är någonstans i 7+2 ,  jag blev så tårögd och lycklig. Nu hoppas jag allt gåår jätte bra framöver så man slipper oroa sig. Ni mår bra ??? Ta hand om er Kramar
    Vad HÄRLIGT nannnii! Förstår att du kan andas ut lite nu och att det känns bättre! Klart du ska vara hoppfull nu. Hjärtat pickar på hos det lilla fostret. Njut! Försök iaf Jag vet att oron ofta tar över... eller illamåendet
    Live to win.
  • Tilma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 15:48:17 följande:
    *Asg* samma här känna sig sexigt med sexiga underkläder haha not me hahaha men när saningen kommer fram med bebis magen och en stor kula ja då kan man prata om sexigt hehe ja då känner man sig som en sexig gravid kvinna äntligen
    Det är väl någonstans mitt emellan stadiet nu = mest fett och inte så mkt bebismage... och stadiet höggravid-och-vattenfylld som man är sexig i bebismagen Längtar till mellantinget. Fast jag inbillar mig att vi som föder på vintern inte kommer fyllas av en massa vätska. Det är ju kallt ute den årstiden och sväller, det gör man väl mest på sommaren? *önsketänk*
    Live to win.
  • Tilma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-03 19:25:05 följande:
    Ja på sommaren hahaha som fan man ser ut som en vattenbalong jag födde ju dotter i juni då var det redan varmt 30g i maj 2005 herregud jag höl på att dö Sonen 2008 i aug ojojojoj rekord varmt haha och jag hade det jobbigt!! Nu hoppas jag det blir bättre Om jag bara slipper mina jävla foglossningar jag fick IDAG!!! (morrrr)
    Åh, stackare!
    Mrs TH skrev 2010-05-04 12:35:37 följande:
    Jag har varit på inskrivning, jag trodde att det här skulle vara ett litet kort samtal, men hon sa att det var lika bra att göra allt på en ggr. FÖrutom att jag var smällfet( vilket inte hon sa men jag) så var allt bra, eller nästan allt bra. Jag hade för högt blodsocker, inte över gränsen men jag hade 8 och gränsen var 9. Så nu måste jag göra en glukosbelastning på onsdag nästa vecka. Inte bra alls! Den 15 juli ska vi på ultraljud
    Det går framåt! Ultraljudstid och allt. Sånt vill jag också ha! Då känns det ju liksom liiite mer verkligt Jag ska på inskrivning den 25 maj. Hoppas få UL-tid då med (det görs på samma ställe så det borde man väl få?).

Jobbigt med glukostbelastningen. Hoppas det går bra! Vad gör de om dina värden ändå ligger lite för högt? För du gå på spec-mvc då eller vad "händer"?
    Live to win.
  • Tilma
    Mrs TH skrev 2010-05-04 13:52:47 följande:
    Då får man gå hos dietist och så försöker de sänka blodsockret genom att ändra kosten, om inte det fungerar så får man ta insulinsprutor, men enligt min BM var det inte alls speciellt vanligt att det gick så långt. H, läkarkompisen förklarade att man kan inte ta insulintabletter när man är gravid för de är farliga för barnet, därför får man gå direkt på sprutorna. Faran var att man kunde få väldigt stora barn, eftersom sockret gör att de växer mer än vanligt. Vi får se hur det går, fast det kommer säkert att gå dåligt, och min mamma får vatten på kvarn om att jag är fet som en gris och kommer att må jättedåligt under hela graviditeten pga det. Jag har aldrig haft högt blodsocker tidigare, typiskt att det ska bli nu.
    Då håller jag tummarna för att allt går bra och att du slipper det där... eller att det åtminstone "löser" sig med dietistens hjälp. Som jag iof bara tror är bra att gå till, oavsett vad man väger.

Försök att vara positiv! Oavsett hur utgången blir för dig, är det - enligt min erfarenhet - enklare att handskas med det som är, om man är positiv. Hoppas att din mamma inte lägger näsan i blöt allt för mycket. Det är en sak att bry sig av välmening men för att bevisa att man hade rätt/vet bäst, är det bara irriterande. Sådana människor (min mamma är f.ö. likadan mellan varven) kan dra dit pepparn växern eller också bara hålla käft
    Live to win.
  • Tilma
    Lallan skrev 2010-05-04 16:03:56 följande:
    Har inte skrivit på länge då jag mått så dåligt och varit så trött men idag kom förklaringen då jag var på vul, det är inte bara en där inne :-O  Nu gäller det att hålla tummarna för två istället för en.
    Men shit, vilken chock! :-O GRATTIS! & inte undra på att du varit så trött då
    Live to win.
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-05-05 09:24:55 följande:
    Urk, mitt illamående blir bara värre och värre  Bara för att jag sa till nån för bara nån dag sen att jag mår bättre än när jag var gravid med sonen, typiskt Sliter rejält med att jobba men det är bara att bita ihop. Startade arbetsdagen med att titta djupt ner i toaletten, underbart!  Tur det finns smink säger jag bara, är ganska blek om nosen, hehe...
    Samma här!
    Det kulminerar hela tiden. Är så LESS på att må illa och vara bästis med toastolen. Hoppas verkligen att det vänder snart. Har köpt tabletter mot illamående men vet inte när det är ok att ta dem? Vill inte direkt bli "beroende." Kan man ta dem enbart för att förbättra livskvaliteten eller ska man gå runt och känna sig grön i ansiktet och bakfull och knappt orka ta sig ur sängen, för att det ska vara okej?
    Live to win.
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-05-05 13:28:58 följande:
    Jag är oxå less och jag vet från graviditeten att det är måååååånga veckor kvar med urkande, bläk. Med sonen var jag sjukt illamående till vecka 15. Kan ju alltid hoppas att et ger sig tidigare den här gången...

Tror du kan ta tabletter när du känner du behöver, vilka har du köpt?
    Jag köpte postafen på Apoteket. Finns ju seaband också men de syns ju på t ex jobb och eftersom att jag inte berättat något där, känns det dumt. Min mamma jobbar dessutom på samma arbetsplats som mig så jag vill inte dra uppmärksamheten åt mig
    Live to win.
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-05-05 15:14:21 följande:
    Kan dom inte laga osynliga seaband  Vi verkar ju vara flera som har samma problem med dom, hihi...
    Men eller hur!
    På jobb har jag iof oftast kavaj med lång ärm men jag nojar ändå över att t ex min mamma ska få syn på banden. Hon ser ALLT... utan att överdriva. Och det är ju inte direkt som att man kan skylla på någon hipp och ny inne-pryl som folk ska ha runt armen.
    Live to win.
  • Tilma

"Får man inte skyla på något yoga grej kanske? Eller kanske maskera med en snygg scarf, som typ accesuar på armen?  :) Jag är så glad att jag träffar inte mina föräldrar utan att jag flyger till dem, så jag behöver inte försöka gömma det.  Så dem ska få veta kanske nångång i juli... eller egentligen så skulle t.o.m. fungera att ringa samma dag till dem och säga att nu ni äntligen blivit morföräldrar :) Det skulle bli skojig...."

Äh, starta en blogg... skicka länken... och sedan när lillfisen är ute så skriver du helt sonika bara där i att de fått ett barnbarn!

Live to win.
  • Tilma
    LyckligaGatan skrev 2010-05-06 08:18:21 följande:
    Idag går jag in i v 12!!! <3 Gud vad ni pratat sista dagarna, haft en sjjjjuk lite donna här hemma, nästan 40° feber.. Idag verkar det vara bättre, jag håller tummarna!
    ÅH vad härligt! GRATTIS till det!
    Live to win.
  • Tilma
    Mrs TH skrev 2010-05-06 10:50:45 följande:
    Igår var det en kund( äldre dam) på jobbet som frågade om jag skulle ha barn, jag tänkte först förneka det men sen så ändrade jag mig och sa som det var. Hon vart väldigt glad och grät nästan( jag jobbar på ett litet ICA). Visswt blir det extra svårt om det inte går vägen men å andra sidan vill jag inte leva i konstant rädsla för missfall. Jag är ju gravid nu, och då vill jag också njuta av det. Stackars alla er som mår så illa, jag mådde illa i v6 men sen har det gått över och nu mår jag som en prinsessa, låt vara en irriterad och trött sådan.
    Klart du ska njuta nu. Det är ju faktiskt så att man väntar barn och inte missfall. Förhoppningsvis ska allt gå vägen för oss som finns här i tråden och ja, det vore väl dumt att oroa sig och gå runt och vara rädd nu innan. Det som sker, det sker oavsett om man håller tyst eller inte.
    Live to win.
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-05-07 11:48:44 följande:
    Har varit hos BM idag, hon verkade ok, men jag ska inte tillbaka förren 20 augusti, är inte det väldigt långt fram? Ska på RUL nån gång i juli, får brev om det, men sen är det inget besök förren 20 augusti. Tydligen standard här i Norge men jag är 100 på att jag var tidigare med sonen, men det kanske är annorlunda med nummer två. När ska ni gå nästa gång? Känns som det kvittar för mig egentligen, men minns att jag tyckte det var en liten extra trygghet att få höra hjärtslagen i vecka 15-16 nån gång med sonen, men kan hända jag bad om en extra kontroll kanske, hmm... Jaja, känns konstigt att tänka på att när jag ska dit nästa gång är sommaren i princip över, och den har ju inte ens startat än
    Om jag inte tar helt fel nu, så tror jag att kontrollerna är mer sällan när man väntar sitt andra barn. Första gången räknas man väl som helt novis och behöver extra mkt hjälp eller nåt
    Live to win.
Svar på tråden Decemberbebis 2010