Inlägg från: Nanniii |Visa alla inlägg
  • Nanniii

Decemberbebis 2010

Nanna84 skrev 2010-05-07 13:55:42 följande:
    Fick du säga till sspeciellt att du vill kolla bebisen på inskrivningen? Jag har ingen lust att vänta till vecka 18-20 för ett ultraljud innan man får se så allt står rätt till...
    Jag har förklarat min rädsla efter mitt missfall i Dec, först bad jag om ett vul, men det gjorde dom inte. Fick dock blödning förra veckan och fick komma in på ett vul på gynakuten (detta var dock i Malmö) ,och allt såg bra ut. Det fick mig att lugna mig lite iaf. Iaf så berättade jag för BM jag ska till att jag gärna skulle vilja kolla då i v 12, och det verkar som om det gick igenom, om inte ,så kommer jag tjata mig fram;)

Jag förstår precis hur du känner, man vill ju veta så allt står rätt till, och jag som inte har så värst mkt symptom går bara och är orolig istället. Be om ett så tror jag säkerligen att dom lyssnar på dig. Det är deras skyldighet!

Har även hört om en privat mottagning (kvinnohälsan), jag tänkte ringa dit ang ett vul innan jag åkte in på akuten. Du kanske kan testa där annars, så det kan lugna dig lite.
  • Nanniii

Jag går in i vecka 9 på Söndag.
    Har under de senaste dagarna haft illamående. Är så kass! Trodde först jag var magsjuk,men tror jag tar det som graviditetsillamående nu . Och jag har klagat på att jag inte haft några symptom alls innan.

Skulle åka till ica maxi idag , trodde det skulle hjälpa om jag själv körde,men nej då , jag blev så kass i bilen. Fick sitta och vänta i 10min innan jag kunde gå ur bilen. När jag väl känner att jag kan gå kommer jag 1m och då börjar allt igen . Känner mig helt matt i hela kroppen, får gå in och sätta mig vid fiket så min sambo kan hämta vatten till mig. Efter 20 min kan jag äntligen gå in i affären och handla.

Har även kännt av lite blodtrycksfall. Och mitt blodsocker är inte och hurra för heller.

Jag har varit så noga med vad jag ätit innan, har knappt behövt äta ngt, men nu känner jag verkligen av minsta lilla hunger. Jag har inte varit på inskrivning än ,så jag vet inte hur mkt som är lämpligt att äta.

Någon som har koll på detta?
    Jag är superlycklig över att vara gravid,men så som jag mått  dom senaste dagarna skulle jag gärna vilja skippa :)

Trevlig helg
    Kram

• Nanniii
    LyckligaGatan skrev 2010-05-10 17:35:55 följande:
    Min mage nu i 10+4. Istort sett omöjlig att dölja, ens i grav.kläder...
    Herrejisses, ;) det syns ju inget på mig , är visserligen i v 9 bara,så kanske ska vänta ngn v till:)

Vad fin du är iaf ! Underbart att se ;)

Kram
  • Nanniii
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-10 19:31:25 följande:
    Att du orkar hålla det hemligt haha jag har berättat då jag vet att jag vågar ta det som det kommer.Har redan haft en mf denna gången vet jag att ajg kommer föda i dec Men visst var jag rädd då jag v´fick ett + i vecka 6 och fram till vecka 7
    Du har också jätte fin mage mammsen :)
  • Nanniii

Hej hej!!
    Hoppas ni mår bra ;)

Är det fler än jag som känner er ogravida?!
    Jag har fruktansvärd spänningshuvudvärk vissa dagar och jag kissar mkt mer än vanligt , men that's it!

Bör man vara orolig?

Ha en bra dag
    Kram

• Nanniii
    Mrs TH skrev 2010-05-17 13:58:40 följande:
    Jag tror inte att du ska vara orolig, men å andra sidan är det ju svårt att inte oroa sig när man inte tycker att man känner sig "gravid" jag är likadan, jag mådde lite illa förut men det är borta, det enda jag har är ont som fan i brösten( fortfarande) trötthet och sen är jag väldigt ojämn i humöret, men det är allt. Jag personligen tycker att magen är större och folk frågar om jag är gravid, men det spelar ingen roll för oron ligger i bakhuvudet och gnager! Så idag föll jag offer för mina egna spöken och bokade en tid i Uppsala för ett privat vul. I min stad finns det ingenstans att göra privata vul och uppsala är bara en timme bort, och jag känner till stan lite eftersom jag pluggar där.230kr kostade det och de gjorde mellan v8-12, det var då deras maskin fungerade bäst sa tjejen jag pratade med, så jag fick en tid om 2 veckor den 3/6.Nu är det väl ingen självklarhet att allt går bra bara för att man ser en levande knodd på vul, men det känns ju iaf som att man kan ta det lite lugnare.Sen så ska tydligen oro och funderingar höra v10 till, står det i mina gravidböcker, det kanske är sant
    Jag har ju också haft lite illamående lite då och då , men dom flesta dagarna är bara för bra nästan. Det jag känner av mest är huvudvärk, fruktansvärda humörsvängningar, lite molvärk och mkt kisseri ;) Så det kanske är mina symptom helt enkelt. Är väl ganska trött också.  Jag gjorde vul i v 8 och då såg allt bra, men ändå så finns oron där hela tiden. Vill bara höra den lilla bebisens hjärta ;) Ja jag har också läst att oro och funderingar kommer i v 10, så jag får nog lugna ner mig lite , det är nog bara en period man är inne i när allt är så fruktansvärt känsligt :)
    Ginge skrev 2010-05-17 13:59:20 följande:
    Nej Nannii. Du behöver inte vara orolig! Passa på och njut av att du mår bra. Tänk bara att finns faktiskt tjejer som åker till akuten med magproblem och det visar sig att förlosning på gång..... Med det vill jag säga att det kan t.o.m. hända att man inte haft några graviditets symptom alls, men bebis växer för fullt ändå :)Jag känner mig inte så jätte gravid heller. eller jag vet att jag är gravid, men jag känner mig inte så mycket av det.... Nu väntar jag tills vecka 14 och sen ska jag kunna berätta till min chef att jag är gravid och tänker sluta jobba i september. Jag tror han blir jätte glad för min del :) Har har ju varit nyfiken i flera år nu om det är inte dags att skafa barn för oss:) 
    Jag försöker se positivt på allt ;) men med tanke på att jag har lite ljusbruna flytningar fortfarande lite då och då så blir oron ännu värre .. Men man får helt enkelt bita ihop och hoppas på allt är fint ;) Åh vad kul att berätta för sin chef, han blir säkert jätte glad. Hur går allt i Etuna för dig annars?:)
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-17 16:09:01 följande:
    Vilken vecka är du i då ?Jag har hunger illamående kissar typ inte mkt alls längre flytningar förstoppning börjar bli lite bättre HOPPAS jag..Trötthet mer o mer och magen kommer fram mer o mer..Känner mig gravid och Ogravid men när illamåendet kommer fram varje morgon nu igen!!!! så vet jag att jag är gravid men vill må bra oxå likaom.
    Jag är i vecka 10. Har också mkt hunger, vilket förmodligen resulterar i min huvudvärk, blodsockret som spökar för mig. Vad mysigt med en mage, min har också blivit större, men jag börjar tro att det endast är som jag äter mkt, men det är ju ganska omöjligt ändå tror jag :) Hur är din mage? Är den hård?  Jag känner mest fortfarande mitt "fett" ;) , och är inte hård alls. Däremot ser jag en putning .. Åh jag får fan skärpa mig , börjar bli galen på denna oron.
    Har givetvis läst här inne på FL om foster som dött och stannat kvar som man sedan fått reda på ul .. Blir man knäpp eller!

Kram
  • Nanniii
    Nanna84 skrev 2010-05-17 19:12:03 följande:
    Jag håller också på att bli knäpp av sånna grejer. har en klasskompis som var med om det och gick en månad utan av veta om det.. brrr..  Nu längtar jag efter nästa BM-besök så kanske man kan få lite lungnande svar. funderar allvarligt på att ta kontakt med kvinnohälsan eller vad det heter här i e-tuna. har läst att man kan få göra VUL eller om det var UL för typ 300 kr där. kanske det kan vara värt för att slippa gå och ora sig till vecka 18 el 20.
    Ja , usch  ,vilken mardröm det måste vara att gå igenom något sånt. Jag hoppas hoppas att allt är som det ska. Ja, kvinnohälsan har ju så man kan komma på tidigt ul. Det sa iaf en bm till mig. Jag funderar också på att göra det. Då får man iaf svar så allt är bra. Jag kommer inte kunna gå till v 18 och vänta. Då blir jag tokig!!!

3 barns mamma84 skrev 2010-05-17 18:35:25 följande:
    nannnii:Jag vet inte den är hård när jag ligger på rygg och så har jag lite gravmage men oxå fett haha näh men från min son sen 2008.Jag tänker på detta som du gör varje dag TÄNK om barnet är död men inte kan ta sig ut liksom kan inte sluta tänka på det täker på just det dag o natt..Men det är bara och vänta o se när man får ett VUL eller UL när jag oxå får tid till bm oxå..Har fortfarande inte fått tid (jävla bm kärring)Så jag försöker bara koppla av och se vad detta leder till men jag ser inte en dec bebis tyvärr jag vet inte varför men jag hoppas nu..Men ibland kan det kännas när man ahr mjukisar eller sitter på huck att man känner någon simma snabbt men jag hoppas alltid att det är pluttan som finns där men vi får helt änkelt se.
    Hehe , då kanske min putning är gravidmage, och resten fett då ;) haha! Bara tycker de är konstigt att det ska synas såhär pass tidigt. Och jag känner mig inte speciellt gasig ,så gasmage tror jag inte det är heller ;)

Hur kommer det sig att du inte fått någon tid?, det är ju på tiden att man bokar upp en tid. Speciellt så man har något att se framemot. Det kanske kan lugna en lite iaf.

Usch dessa tankarna tar verkligen kål på en , det är tydligen fruktansvärt vanligt att man känner så, men det är väl för att man hört om folk som varit med om det :(
    'Vi får försöka slappna av och hålla oss lugna.
  • Nanniii

Dessa satans humörsvängningarna som måånga skriver om :)  Min sambo håller på att bli tokig på mig. Jag kan bli sur/ledsen för ingenting och han bara står där som ett frågetecken och vet inte vad han ska göra (stackarn) , då blir jag ännu mer ledsen. Jag har försökt förklara för honom att jag verkligen inte menar ngt illa ,och att han inte ska ta åt sig. Dessa svängningarna försvinner snart hoppas jag :)

Det är som Sandra skriver, det är dessa trådarna man har för att skriva av sig ..
    Man har någon som lyssnar,och oftast ngn som går igenom samma.
    Vi får ta hand om varandra här inne i tråden ;)

I helgen ska jag till Tyskland, och är supernervös.
    3h s båtresa!!!!!!

Hoppas hoppas att det inte gungar ;)

Kram

• Nanniii

Hej tjejer.

Idag är jag jääättte nervös, ska på min inskrivning, vill bara att allt ska vara bra.
    Får berätta om min oro . Jag känner mig ogravid,men min sambo tjatar hela tiden om " hur kan du vara ogravid , när du kräker,är hungrig hela tiden , kissar som en fontän , är trött och har fått en liten söt bula långt nere vid magen " Han har nog rätt i det han säger.

Vad knäpp man håller på att bli :)

Helt underbart soligt väder idag iaf, ska ta mig en fika på stan.

Hur mår ni andra???

Kramar

Svar på tråden Decemberbebis 2010