Decemberbebis 2010
Stackare som mådde så illa under bilresan! HEMSKT!
Idag har nog varit den värsta dagen hitintills!
Vaknade illamående... petade i mig en macka och försökte sedan somna om. Halvsov till och från fram till kl 15 då jag var tvungen att kliva upp. Andades och tänkte om vartannat "spyr jag nu?" "nej, jag klarade mig" och sådär höll det på. Nu, strax före 19 har jag ÄNTLIGEN kunnat peta i mig lite spagetti och köttfärsås. Jösses vad gott med riktig mat. Men så klart... illamåendet kom tillbaka direkt efteråt. Dock inte med riktigt samma fulla kraft som sist. *peppar, peppar*
Jag är skitnervös!
Har ett inbokat BM-besök i morgon. De verkade rätt angelägna om att jag skulle komma till dem iom att jag inte alls vet hur långt gången jag är då. Fast jag kan ju ha missuppfattat det hela också? Hur som helst hoppas jag att allt ser prima ut och att vi får se lilla bäsen där inne... och ett litet hjärta som tuffar på.
Måste dock kissa på ett test i morgonbitti för att försäkra mig om att jag fortfarande är gravid Pinsamt annars. Haha.
Vad besviken jag känner mig!
Ringde mvc i början på förra veckan och berättade att gravtestet visade positivt och att jag aldrig hunnit få tillbaka mensen mellan missfallet och den nya graviditeten. Kvinnan jag då fick prata med verkade jätteangelägen om att jag skulle komma gärna dagen efter, dvs på onsdagen. Jag hade en extremfull jobbdag på onsdagen och hade aldrig kunnat ta ledigt den dagen. Fick då istället en tid en vecka senare. Idag.
Tog ledigt från jobb. Gick dit till kl 10.15, som planerat. Får komma in till barnmorskan som undrar vad hon kan hjälpa mig med. Jag förklarar situationen igen (tycker kanske att de kunde gjort någon form av notering då jag ringde och berättade allting?) och hon svarar "men, varför har du fått en tid bokad? Jag kan inte hjälpa dig med något. Det är för tidigt för att skriva in dig så det får du en ny tid för... och något annat gör vi inte här. Skulle du börja blöda eller vara orolig för något får du åka akut till Karolinska eller Danderyd" .... ahopp. Var där i typ 5-10 minuter och fick inget annat än en inskrivningstid den 25 maj + ett läkarbesök dagen där på som de gör på förstföderskor (har aldrig hört om det, någon som vet vad det är?).
Well, barnmorskan jag kommer att gå till gav mig i alla fall ett bra intryck. Jag kände mig trygg hos henne under de få minutrar jag var där, även om hela situationen blev lite förvirrad. Hoppas den känslan håller i sig i fortsättningen också.