Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

WilleViking skrev 2010-04-17 16:24:53 följande:
    Hej, Jag hänger gärna med denna tråd! Jag plussade i torsags (6+1) (om jag kommer ihåg datumet för sista mensen rätt). Jag är väldigt chockad... Trodde absolut inte  på ett . Vi har försökt i över 10 månder och jag har vid upprepade tillfällen varit helt 100 på att nu tog det. Så denna gång så slog jag bort att mensen var försenad, jag blir bara besviken om jag testar och det är negativt. Men jag testade i alla fall, för nu började brösten ömma något fruktanskvärt och det gjorde det i min första graviditet oxå och det var possitivt. Jag svävar på moln och vill berätta för hela värden. Men ska försöka lugna mig lite. Detta är min andra graviditet. Min första resulterade i en helt underbar liten Wilhelm, världens finast lilla kille. Tyvärr så får han aldrig träffa sina blivande syskon. Han gick bort väldigt hastigt när han var 2.5 år. Hur vanligt är det att man blöder något vid denna tidpunkt? Betyder det att man fått missfall då? Behöver man kolla upp på något sätt?
    Grattis till pluss!

Beklagar det som hänt dig och din familj och att ni inte fick behålla eran Wilhelm! Kram {#lang_emotions_flower}

Det är ganska vanligt att man blöder lite, men om du är orolig så kan man ta blodprov  med ett par dagars mellanrum för att se om hcg värdena går upp eller ner. På UL ser man inte så mycket så här tidigt. Jag blöder själv och tog blodprov igår, men jag blödde även mycket i min förra graviditet. Om man bara blöder lite och det inte kommer klumpar och/eller man har ont brukar det gå bra.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-04-18 11:08:07 följande:
    OJ vad ni börjar bli"tjocka" :) Jag är i vecka 7 men kläderna sitter precis som före 3 månader sen :) Och jag mistänker att jag kommer till och med gå ner i vikt nu i början. Allt på grund att jag känner inte för att äta.... andra tjejer skriver att dem tänker på maten hela tiden och jag tvärtom. Specielt med frukost. Jag blir illamående när jag stoger upp och känns som jag kan spy bara på att titta på maten.... Det är ju lite tuft. Jag har aldrig skippat frukost förut. Och nu vet man att det är extra viktigt att få i sig alla näringsämnen, och så kan man inte tänka på maten..... Vad funkar för er att äta till frukosten?
    Jag klarar heller inte att äta speciellt mycket så jag lär inte gå upp nåt speciellt nu i början jag heller. Förra graviditeten köpte jag mammabyxor i vecka 9, men då gick jag mer med "vanliga" jeans som blev trånga ganska fort. Nu använder jag mest jeans-tights och dom funkar nog en god stund till trots ev. svullnad, jag tror inte det syns nånting på mig än, är ganska runt sen innan så den lilla svullnaden tror jag inte nån tänker på direkt.

Du får inte i dig typ en fruktsmoothie om du inte klarar att äta nåt annat? Annars är en frukt eller en liten youghurt bättre än ingenting! Jag klarar att äta youghurt men smörgåsar och annat går väldigt segt.
  • Ett två tre
    Jessika82 skrev 2010-04-18 11:13:41 följande:
    Jag såg mythbusters på discovery i morse och det var bland annat om sjösjuka/illamående... de testade div prepparat och kom fram till att ingefäratabletter fungerade bra emot sjösjuka/illamående för att vara receptfri /naturläkemedel som inte ger biverknigar som andra receptbelagda prepparat kan ge.
     Det har jag köpt, jag har dock inte känt behov för att testa dom än
  • Ett två tre
    Jessika82 skrev 2010-04-18 11:24:25 följande:
    Jag kan nog oxå köpa all frukt älskar frukt just nu... speciellt apelsiner...
    Laga smoothies, nam nam!

Med lite krossad is i nu när det börjar bli varmt, underbart!
  • Ett två tre
    WilleViking skrev 2010-04-18 11:55:28 följande:
    Jag har ett jätte dilemma... Jag är oxå väldigt rund sedan innan och hade precis betämt mig för att gå ner några av extra kilona innan vi förhoppningsvis skulle bli gravida. Har varit jätte duktig och inte ätit godsaker, druckit mycket vatten och skippat 2 vanliga mål mat och bytt ut till pulver. Det har fungerat så bra att jag gått ner 1 kilo/vecka. Nu när jag upptäckte att jag var gravid så får jag inte byta ut mat mot pulver. Är fortfarande taggad att tappa några av extra kilona... Vad ska jag göra?
    Man kan fortsätta att gå ner lite av "sina" kg och gå upp gravidkilon. Då står man mer eller mindre still i vikt under graviditeten men sen när man har fött så väger man ju mindre än innan. Hör med en BM så det blir riktig mängd mat och så! Men det är fullt möjligt i alla fall, men banta ska man ju inte, men det vet du ju Man kan väl få gå till dietist oxå tror jag.

Jag behöver oxå stå still mest möjligt och gärna gå ner lite. Vi kan ju kanske följas åt? Vi kanske får olika tips och råd av våra BM så kan vi dela med oss till varandra
  • Ett två tre
    Marie W skrev 2010-04-18 15:32:46 följande:
    Mathea & VilleViking; Det peppet hänger jag gärna på! Har en del övervikt och måste passa mig nu. Jag har bokat ett möte med deitist genom MVC .  Jag återkommer gärna med hennes råd Än så länge går det bra, jag har inte rört mig i vikt ännu, v 7, och mår jättebra. Hoppas ni alla har en riktigt skön helg!
    Ja du måste berätta vad dietisten säger

Jag har inte heller rört mig i vikt än, men det är ju tidigt så... Men sist la jag på mig en hel del innan vecka 12 pga att jag åt bort illamåendet. Den tabben gör jag inte igen
  • Ett två tre
    Tilma skrev 2010-04-18 17:43:04 följande:
    Jag dricker apelsinjuice som om det vore sista gången Så GOTT! Antar att det är något i apelsin som kroppen behöver och där av uppstår suget? GRATTIS till alla nya & välkomna hit! Kul med så många decemberbebbar. Hoppas verkligen att allt går bra för oss alla!
    Det drack jag litervis av med sonen oxå, men den här gången smakar apelsinjuice som den gör om man dricker den när man precis borstat tänderna, urk!
  • Ett två tre
    tessbmess skrev 2010-04-18 17:48:00 följande:
    Vad kul! :) Vart bor du någonstans? Jag bor i Sandefjord i sydöstra delen  :)
    Då bor vi inte så jättelångt från varandra, jag bor i Sarpsborg, på andra sidan Oslofjorden *vinkar*

Hur hamnade du i Sandefjord? Bott där länge?
  • Ett två tre
    rosendal skrev 2010-04-18 20:45:31 följande:
    Det är helt galet vad ni skriver när man inte hinner vara inne på ett tag!  Jag måste bara kolla med er som väntar minst andra barnet. Ser ni också redan gravida ut? Jag är ju bara i vecka 6 men har redan en kula på magen visserligen en liten men ändå. Det är inte bara degigt som det var tidigt förra gången när tarmarna var svullna. Jag kommer bara i ett par av mina byxor. Vi tänkte inte berätta förens om 1,5 månad men det är ett under om folk inte fattar redan nu.  Vad tror ni kommer detta att försvinna snart för att komma tillbaka om ett tag och då bli en riktig  gravidmage (alltså för att bebis tar plats)? 
    Jag tyckte min mage plötsligt var större idag! Skrev tidigare idag att jag inte är så svullen, typiskt Min mage är inte heller degig som annars, utan ganska hård!

Många får större mage tidigare med nummer två än med ettan...
  • Ett två tre

Nån som vet några bra sidor med fina mammakläder till ok pris? Har bestämt mig för att inte köpa nåt än, men börja kolla kan man ju

Svar på tråden Decemberbebis 2010