Decemberbebis 2010
WilleViking skrev 2010-04-17 16:24:53 följande:
Hej, Jag hänger gärna med denna tråd! Jag plussade i torsags (6+1) (om jag kommer ihåg datumet för sista mensen rätt). Jag är väldigt chockad... Trodde absolut inte på ett . Vi har försökt i över 10 månder och jag har vid upprepade tillfällen varit helt 100 på att nu tog det. Så denna gång så slog jag bort att mensen var försenad, jag blir bara besviken om jag testar och det är negativt. Men jag testade i alla fall, för nu började brösten ömma något fruktanskvärt och det gjorde det i min första graviditet oxå och det var possitivt. Jag svävar på moln och vill berätta för hela värden. Men ska försöka lugna mig lite. Detta är min andra graviditet. Min första resulterade i en helt underbar liten Wilhelm, världens finast lilla kille. Tyvärr så får han aldrig träffa sina blivande syskon. Han gick bort väldigt hastigt när han var 2.5 år. Hur vanligt är det att man blöder något vid denna tidpunkt? Betyder det att man fått missfall då? Behöver man kolla upp på något sätt?Beklagar det som hänt dig och din familj och att ni inte fick behålla eran Wilhelm! Kram
Det är ganska vanligt att man blöder lite, men om du är orolig så kan man ta blodprov med ett par dagars mellanrum för att se om hcg värdena går upp eller ner. På UL ser man inte så mycket så här tidigt. Jag blöder själv och tog blodprov igår, men jag blödde även mycket i min förra graviditet. Om man bara blöder lite och det inte kommer klumpar och/eller man har ont brukar det gå bra.