Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

tessbmess skrev 2010-04-15 11:54:19 följande:
    Jag plussade i søndags och vi tror væl att jag ær i vecka 5 nu någonstans.  Har utvandrat från Sverige och bor numer i Norge, vi skall ha antingen den 19 eller 23..lite olika besked från olika kalendrar men vi får væl veta mer framøver!. Vi har vårt førsta lækarbesøk den 4 maj, vet inte vad de kommer att gøra då.. Detta ær min andra graviditet, aborterade det førsta før snart 4 år sedan efter att de funnit två klumpar i min æggledare som visade sig vara endometriose. Trodde inte att jag kunde bli gravid efter att jag haft enorma smærtor och svårigheter efter detta så detta kænns som ett mirakel i sig! Vad kul att vi ær så många som skall ha i december! /Tess
    Jag bor oxå i Norge
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Oliversmamma04 skrev 2010-04-16 14:34:05 följande:
    Jag skulle ha haft bf 4 december men har pga min oro för att allt inte var som det skulle nyss varit på vul och fostret var dött så nu får jag vänta på att kroppen ska göra sitt jobb :( Vi fck ett ma som upptäcktes på rutin ultraljudet i v 19 och så nu detta. Längtar så efter ett syskon till storebror o en liten bebis. Stort lycka till alla ni med bf i december. Håller alla tummar att det går bra för er
     Nej vad tråkigt!!! Kramar {#lang_emotions_flower}

Vad var det som gjorde att du kände att något var fel?

Själv är jag inne på dag 2 med blödningar så det slutar nog med mf här Har tagit blodprov idag och ska ta ett till på måndag, då får jag väl veta om hcg är på väg ner. Jag fick mf i december oxå
  • Ett två tre
    ÄlskadeGryn skrev 2010-04-16 18:11:58 följande:
    Fy vad trist Oliversmamma04 stor kram till dig mathea: Usch vad jobbigt jag har fått lite rosa/brunt på pappret varje gång jag torkat mig i två dagar nu och är livrädd att det ska vara ett mf på g!! Hur mycket blöder du? Ska avvakta helgen sen ringer jag nog min bm och ber att få komma och kolla läget.. Ha en trevlig helg allihopa!
    Jag blöder ganska mycket, det rinner ner i toaletten när det först börjar men det slutar ganska fort igen. Jag blödde dock mycket med sonen oxå, så det kan gå bägge vägarna.

Tog i alla fall en ny gravidtest idag, sist jag tog var i onsdags och jag började blöda lite i torsdags. I onsdags var strecket ganska tydligt, men idag kom strecket fram jättefort och var superstarkt Så gravid är jag nog fortfarande eftersom testet blivit starkare Men det kan ju fortfarande vara början till mf.

Tog blodprov igår på sjukhuset oxå, ska ta nytt på måndag. Då ser dom om hcg blir starkare eller svagare. Magkänslan är bra just nu i alla fall och gravidsymtomen ökar så jag hoppas det går bra trots blödningar!

Jag fick veta sist jag var gravid att en del gravida har så sköra slemhinnor att dom börjar blöda jättelätt. Men så länge det slutar blöda och man inte har ont så går det oftast bra Jag har en tvååring som bevis på att det kan gå bra
  • Ett två tre

Grattis och välkomna alla nya

Vi ska inte skriva på BF listan var vi bor, kan ju vara nån som bor i närheten? Om man vill vara anonym kan man ju skriva t.ex "södra Sverige", "Småland" eller liknande?

• Ett två tre
    Ginge skrev 2010-04-17 09:45:25 följande:
    Grattis! Du behöver inte bli orolig och tänka på att det kan sluta i MF. Visst enligt statistiken så större del slutar med MF men om du bara tänker på det så hjälper du inte kroppen heller.  Njut av varenda dag istället, och vara glad att en liten växer i dig :) Possitiva tankar hjälper kroppen. När jag ibland utrycker liknande oroliga tankar till min sambo så säger han att det är ju ingen ide att tänka på det nu. Du får tänka på det när/om det kommer. "det tar vi då" - säger han. och jag tycket att han är rätt :) Det går bra, du får se :)
    Tror min läkare sa at ca 25% slutar i mf, men många av dom är så tidiga att man inte ens märker skillnaden på mf och mens. Dom som upptäcker dom tidiga mf är oftast dom som testar före BIM.

Tycker inte heller man ska fokusera så mycket på det, men det är klart, blöder man som jag just nu så blir man ju orolig, men vi tar oxå sorgen den dagen ett ev. mf är bekräftat.

Det är bättre att passa på och njuta
  • Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-04-17 14:12:56 följande:
    Mathea . Hur går allt för dig??
    Jag ett skrev ett innlägg lite längre upp

Har blödit lite men det stoppar upp efter en stund och testet idag var superstarkt så vi hoppas på det bästa
  • Ett två tre
    Iintott skrev 2010-04-17 15:57:08 följande:
     Är jag normal!? Tänker på mat hela tiden!! Känns inte som att jag gör annat än äter...kommer detta att gå över eller blir det bara värre och värre???
    Hehe, det går nog över Brukar gå i vågor...
  • Ett två tre
    Oliversmamma04 skrev 2010-04-17 16:04:09 följande:
    Förutom en känsla av att det inte kändes som tidigare graviditeter, främst att de i vanliga fall pyttesmå brösten inte växte o inte blev ömma samt att jag har haft mensliknande smärtor o ont ner mot ljumskar med ljusröda flytning sedan i måndags som igår blev mörkbrun m små klumpar. Jag var orolig för utomkvedshavandeskap o fick därför komma för koll. Många som haft precis samma symptom har fött små underbara bebisar så bli nte oroliga alla ni som blöder. Det kan ju vara helt normalt. Tack för alla vänliga ord. De värmer i saknaden o sorgen! Nu väntar jag oroligt på hur kroppen ska göra sig av med det döda fostret o hur ont det kommer att göra. Sen fokuserar vi framåt o oppas snart bli gravid igen... Åter stort lycka till till er alla
    Kram igen till dig!! Jättetråkigt med mf
  • Ett två tre
    Iintott skrev 2010-04-17 15:53:43 följande:
    Jättebra idé tycker jag...och ev ålder om det är intressant?? Vad säger chefen?
    Är det jag som är chefen? Eller TS?

TS, kan inte du lägga link till bf listan i trådstarten? Annars kommer ju visserligen listan i favoriter när man skrivit in sig

Dom som vill kan väl skriva lite mer om sig själva på bf listan, så kan alla göra som dom vill
Svar på tråden Decemberbebis 2010