• Tilma

Decemberbebis 2010

URK!
    I morse vaknade jag och mådde illa. Kallsvettades och fick öppna upp och vädra (trots att det var sviiinkallt ute) igenom hela lägenheten. För en stund blev det bättre. Duschade och klädde på mig. PANG! Fick hänga över toastolen en stund. Klarade mig förvisso från att spy men det var inte långt borta. Hann, på dessa 20-25 minuter som jag mådde SKIT, tänka "herregud, hur står folk ut? jag kommer dööö!" hahaha. Era stackare som har detta illamående konstant. Man blir ju totalt däckad och slut! {#lang_emotions_throwup}

Live to win.
  • Tilma
    pickaboo skrev 2010-04-21 10:42:05 följande:
    Usch, jag spydde hela dagarna och någon gång nattetid vid förra graviditeten fram till vecka 18. Då kändes det som att det aldirg skulle gå över...
    *ryyyyyyyyyyyys*
    Det där är typ min mardröm. Att spy nattetid OCKSÅ! Fyfarao. Annars tänker man ju att sömnen är en "frizon" där man slipper sånt. Hoppas du slipper spy så mkt den här gången!
    Live to win.
  • Tilma

Helt plötsligt går det så klart inte att citera... hmm..

Tessbmess skrev:

Åh fy!

Jag har haft illamående hængande i luften ngr dgr nu.. :S
    Æn så længe ræcker det om jag dricker mycket vatten och andas djupt.
    Hatar verkligen att spy, ser inte framemot det alls!
    Fast som de andra har skrivit hær, mår du skit så vet du att allt ær som det ska! ;)
    Ja, det är ju sådär! Önskade faktiskt lite sådär i absolut största hemlighet att jag skulle börja må lite illa, så att man vet att knyttet har det bra. Förvisso är det väl inga garanterier men det känns ju helt klart bättre när gravsymptomen blir fler och ökar i intensitet än att de avstannar och att man känner sig normal (vilket hände mig exakt samma dag som jag började blöda och fick missfall.. så det är fasen min mardröm!). Men nu alltså.. vet itne om jag kanske ångrar mina illamående-böner? Det kunde väl räckt med typ 5 toabesök/natt eller nåt?
    Live to win.
  • Tilma
    Tessbmess:
    Det som gör mig mest rädd, är att jag inte på något vis kan påverka det som händer. Jag avskyr att inte veta... och att tappa kontrollen. Man blir så himla liten och maktlös när det är något i den egna kroppen som växer, men som man själv inte kan styra och se till så att han/hon ha det bra. Som jag sagt tidigare i tråden; En liten lucka på magen vore uppskattat! Då kan man iaf kontrollera statusen på bebis
    Live to win.
  • Tilma
    LyckligaGatan skrev 2010-04-21 12:59:06 följande:
    Jag vill också ha en lucka! fast bara när jag är gravid...
    haha ja. Fult annars
    Live to win.
  • Tilma
    kaajsaa skrev 2010-04-21 13:29:10 följande:
    Jag plussade 13/4 har BF 16/12
    Grattis & välkommen hit!
    Live to win.
  • Tilma
    Ginge skrev 2010-04-21 16:17:33 följande:
    Just nu har jag fastnat i en tanke att jag inte förser embryot med alla näringsämnen. Man kan ju knapt äta någonting av illamående....Min diet består av alla möjliga frukter och...körsbärstomater, och inte så mycket av proteiner eller kolhydrater. Även om i boken står det att om man spyr i början av graviditet så kan man t.o.m. gå ner i vikt, och det är helt OK tydligen. Men ändå... Man skulle ju kunna få råd från BM om vilka extra vitaminer eller något annat man ska ta, men för mig kommer det bli vecka 9 när jag första gången träffar BM. Och då är ju bara 3 veckor kvar inan embryo är utvecklat. Det är ju så mycket som färdigtutvecklas innan veckan 9...... Min värsta mardröm skulle vara icke hälsosam bebis ju.... Vet inte om jag skulle palla med.....
    Jag käkar "mitt val kvinna" som finns att köpa på apoteket. Då får man i sig lite av varje och sånt som är nyttigt och bra för både en gravid och en ogravid kvinna Kanske ett tips?
    Live to win.
  • Tilma
    Ginge skrev 2010-04-21 16:46:31 följande:
    Tack! jag funderar på det också. Men jag tar ju folsyra med. Och den ingår i mitt val kvinna. Undrar om det kan inte bli "för mycket" av folsyra då?
    När jag  var på apoteket och frågade så sa apotekaren (heter det så? haha) där att man inte kan få för mycket folsyra i sig. Förvisso tycker jag att det uttalandet känns lite luddigt och oseriöst, men jag tror inte att det skadar att äta t ex enbart folsyra + mitt val kvinna. Men kolla med BM om du är osäker
    Live to win.
  • Tilma

Igår var jag och käkade middag med ett par gamla kollegor. De anade något när jag valde ett alkoholfritt alternativ till maten... och då kunde jag inte hålla mig längre. Känns ändå skönt att ha berättat för några. Fick även en skitglad nyhet om att en av mina ex-kollegor som, precis som mig, bytt arbetsplats, också väntar smått. I mitten/slutet på november. Känns verkligen superkul att veta om någon mer i bekantskapskretsen som kommer vara mammaledig i samma veva som en själv

Live to win.
  • Tilma
    Ginge skrev 2010-04-22 18:36:06 följande:
    Ja, det är ju så!
    Live to win.
Svar på tråden Decemberbebis 2010