• AnKaJ

Decemberbebis 2010

Hej på er,

Hur har ni det? Är det någon mer som har återigen drabbats av trötthet?

Jag försöker sova så mycket bara jag kan men tröttheten blir inte ett dugg bättre. Och så har det blivit sakta men säkert svårare och tyngre att vända sig i sängen. Det känns som att jag har en stor säck fylld med vatten som måste flyttas med varje gång jag ska vända mig. Ja, smidig är inte vad jag känner mig direkt. Oj, det blev lite gnäll här.

På onsdag ska jag till BM. Ska bli spännande och se hur mycket större magen har blivit.
    Hur ser era magar ut?

• AnKaJ

Mrs T:STORT GRATTIS. Jag hållerockså alla tummar och tår att allt fortsätter att går i rätt riktning!

• AnKaJ

Hmm dog den här tråden nu? Vart tog alla som väntar december bebisar vägen? Tacksam för tipset om var ni håller hus.

• AnKaJ

Ah så bra att det är några kvar.

Här börjar det känns lite tungt. Jag har fått en sån enorm aptit. Jag äter och äter och är mätt bara en kort stund. Jag är rädd att jag kommer att gå upp en massa i vikt. Eller snarare, att jag går upp i vikt kan jag hantera men om den enorma aptiten gör att bebisen bli gigansk....ooo det kan bli jobbigt tänker jag.

JustUs85: En tidigare igångsättning, får man fråga varför?

• AnKaJ

Har bebisen behov av Toblerone tro?? Jag tror jag har fått cravings!

• AnKaJ
    Lakritsnapp skrev 2010-10-27 12:32:18 följande:
    Självklart!! Det var vad jag intalade mig själv om, när jag vräkte i mig en ostkaka om dagen de första månaderna (överdriver lite, men helt klart överkonsumerade jag ostkaka en period, haha).
    För tillfället nöjer han sig med det han får, men jag väntar på nästa hetsätning av något speciellt Flört
    Hmm ostkaka det lät gott...!

Hur är det med förkylningen?

Jag har gått omkring med förkylning i nu mer än 2 veckor och det verkar nästan omöjligt att bli helt av med det. Jämnt täpt i näsan och snarkar som en karl! Och så det här jobbiga med att jag kan inte hosta eller nya som jag inte kniper ihop ordentligt...*pinsamt*

• AnKaJ

Jag har också undrat. Håller verkligen tummarna och tårna för att det ska gå bra för dem.

Vad skönt för er som slutar jobba. Jag ska jobba hela november ut men ta ut lite intjänade timmar så det blir nog 4 dagarsveckor som tur. Är idag v33+2 och det känns som tiden går sakta framåt.

Hur har det gått för er med inhandla babyprylar? Är ni färdiga eller spara ni allt till sista månaden?

• AnKaJ
    Lakritsnapp skrev 2010-10-27 15:31:42 följande:
    AnKaJ: Jo tack den "akuta fasen" av förkylningen är över, men det är ju den där hostan... och täppan i näsan som inte vill ge med sig. Snarkar gör tydligen jag också, haha!

Bebis har vänt sig med huvudet nedåt nu och borrar ner sig i bäckenet, inte så jätteskönt, men det känns bra att han förbereder sig och "vet" hur han ska göra.

Vännerna har börjat "ploppa" ut sina bebisar nu, en liten tjeja kom i september och en annan fick en liten grabb här om dagen. Man blir ju inte mindre bebissugen och längtar, hehe!
    Något annat jag längtar efter är JULMATEN, det bara kom över mig här om dagen. Är jättesugen på julbord och hoppas verkligen bebis kommer innan julafton, så man får äta ALLT... gravad lax mmmm!
    Jag tror inte min bebis har vänt sig rätt än. Förra veckan konstaterade BM att hon låg lite snett på tvären. Hoppas på att hon hittar rätt så småning om. 

JULMAT- ja det har jag också tänkt på mycket! Just också för att jag har saknat kunna äta massor med gravad lax! Men jag har BF 13/12 och det finns en risk att det blir julskinka på BB. Men jag hoppas VERKLIGEN att det inte blir så!
  • AnKaJ

Det är min första och det är lite svårt att avgöra hur mycket kläder som behöver köpas nu i början.  Hur många bodiesar och byxor tycker ni är lagom att börja med? Och vilken storlek?

Det är svårt att hejda sig när man är ute och tittar alla söta bebiskläder.

Blöjor och ersättning ifall amningen inte funkar har jag kvar att handla.

Jag funderar på att jag skulle vilja ha en söt mobil till spjällsängen men hittar bara skrikiga saker. Vad tror ni, är det för tidigt att skaffa sånt till en nyfödd?

• AnKaJ

Hej på er,

Hoppas ni och magar mår bra.

Själv blev jag lite uppskrämd och behövde spenderade min helg på SÖS. Jag har sedan ett par veckor hepatos konstaterat och det i kombination med minskad rörelse i magen var ingen höjdare. Jag är på väg till SöS igen för extra kontroll, för säkerhetsskull.

Det här med att inte oroa sig för mycket, det är verkligen inte lätt! Men en positiv sak i det hela var att ändå personalen på SöS tog oss verkligen på allvar och fick riktig bra bemötandet.

Hoppas ni med onda SD slipper det snart.

Kram

Svar på tråden Decemberbebis 2010