Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

Decemberbebis 2010

LyckligaGatan skrev 2010-11-12 14:05:25 följande:
    Åh idag är en bra dag!! Försäkringsbolaget har kommit fram till att vår motpart orsakade olyckan!! Allt betalt, inkl hyrbil. Sjukt glad!!!!

(förlåt gör alla utropstecken..)
    Suveränt
    AnKaJ skrev 2010-11-12 15:25:40 följande:
    Jag har varit på spec. Mvc för min vanliga uppföljning av Hepatos. Kom därifrån och kände mig som en trasig nåldyna. Det är alltid samma visa. De måste sticka mig minst 4-5 gånger för att hitta vener för blodprov. Aj som den och suck! (måste få gnälla lite!)
    Vad är Hepatos?

Hoppas ni alla får en skön helg!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    AnKaJ skrev 2010-11-15 13:16:27 följande:
    Hepatos är en sorts graviditetsklåda som uppstår pga lever inte klarar av hantera mammans och bebisens slagprodukter och därför läcker ut gallsyran i blodet. När gallsyran hamnar i blodet försöker den ta sig ut genom huden och därmed outhärdlig klåda. Men som tur så kan man behandla det men måste hålla koll på gallsyre värdet på spec. mvc.

Innan jag fick medicin så höll jag på klia sönder mig. Det kliade i hela kroppen tom i ögoen så jag höll på bli galen!
    Oj, så jobbigt

Jag har varit på BM-besök idag och det verkar inte bättre än att jag har en HF på G även denna gång. Blodtrycket var 140/92 och 0,3 i äggvita. Så nu måste jag vila ännu mer och kolla mitt tryck och äggvita själv varje dag, och så blir det återbesök redan på torsdag.

Jag är i 34+1, så det är kan bli en låååång väntan...
  • Mysmamma70
    AnKaJ skrev 2010-11-15 13:43:11 följande:
    Det låter ingen vidare. Hoppas att vila hjälper och du slipper full utvecklad HF. Vad gör man om du skulle ha HF? Sätts du igång då?
    Jag fick samma symptom förra året när jag väntade lillen, men då utvecklades den inte förrän på BF-dagen, och då blev jag igångsatt.

Jag antar att jag blir inlagd för observation om jag blir sämre, de vill väl ändå att bebisen ska stanna i magen i några veckor till så länge hon har det bra därinne. Då gör de säkert UL och blodflödesmätningar och ser så hon växer som hon ska, tar prover och CTG osv.

För min del så är ju risken med HF att jag kan få krampanfall med risk för hjärnblödning. Ev ger de kanske blodtryckssänkaden medicin.
  • Mysmamma70

Ojoj, så omtumlande för dig!

Skickar en stor cyberkram och hoppas du får sova gott! {#emotions_dlg.flower}

• Mysmamma70
    luvpillow skrev 2010-11-18 20:43:37 följande:
    Hej allihopa, skrev för någon vecka sen om hur deppigt allt kändes. Mitt låga järnvärde (på 98) hjälpte ju inte. Fick veta idag att järn-reservern var på 8 (under 10 är väldigt dåligt).. inte konstigt att jag varit trött, orkelös och ledsen i några veckor.. Fick järn-dropp i 45 minuter på sjukhuset. En hel påse järnblandning blev det, var läskigt då det såg ut som blod..haha helt rött. Men nu ska det snart vara bättre hoppas jag.
    Dessutom så man orkar med allt stök här hemma (vi har målare här som ska tapetsera, ber till högre makter att det ska gå fort..)!!

Dryga 20 dagar kvar till bf nu!!!

Hur mår ni andra`?
    Ojoj, det var inte bra alls ju. Känner du dig bättre nu då?
  • Mysmamma70
    luvpillow skrev 2010-11-19 00:21:46 följande:
    Än så länge är jag inte piggare men vi får se hur det känns imorn! Barnmorskan sa att det kunde dröja lite innan man känner av att värdet höjts. Hur mår din bebis?
    Mitt mående dalar upp och ner. Igår hade jag fantastiska 111/71 i morgonblodtryck, inatt har jag mått illa och trycket var på 148/90. Ringde specmödravården och hon sa att jag skulle vila och ta nytt tryck efter lunch.

De stänger efter lunch så sen får man ringa förlossningen, så man kan ju också tänka sig att hon inte ville att jag skulle komma in

Men jag hoppas det går ner igen. Vi ska ju ha 1-årskalas för storebror imorgon
  • Mysmamma70

Lakritsnapp - det verkar som om du ska bli först i tråden

• Mysmamma70

Vi var på Ikea tre timmar igår, och det märktes ju hela kvällen sen med förvärkar. Men idag är det lugnt här igen, småpysslar bara lite med tvätt och så

• Mysmamma70
    Moster Ann skrev 2010-11-24 11:06:50 följande:
    Här går vi in i v.39 (38+0) idag! Skrattande Med endast 13 dagar kvar till BF.. jippi!
    Men jag börjar bli så otroligt tung nu, orkar knappt röra mig.. Så nu väntar jag riktigt mkt på att det ska sätta igång.. Jag vågar knappt vara vaken efter 21 på kvällen ifall det ska sätta igång, jag vill ju vara lite utvilad när det väl är dags Flört

Har ni skaffat allt ni behöver inför bebisarnas ankomst?
    Ja hoppas att vi har gjort det, att vi har tänkt på allt.. så att man slipper att ge sig ut i julträngseln...
    Vad härligt att du har så kort tid kvar, här är det ännu 31 dagar

Allt är inköpt och klart, bara syskonvagnen som ska hämtas ut och spjälsängen köpte vi i måndags, den ska monteras och bäddas. Sen blir nog BB-väskan packad vilken dag som helst.
  • Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-24 12:10:58 följande:
    Sitter här och har klockat värkar i en timme snart nu... Tagit Alvedon, så får vi se om det ger sig eller om det faktiskt är dags. Jag vågar inte tro at det är dags, men ringt och förvarnat mormor (barnens.. ). Hur länge ska de vara regelbundna, är det ngn som vet om det finns en gräns?

Och för er som kanske inte vet, varktimer.se är BÄST! (tycker jag.. ) Har fixat in den i mobilen, funkar alldeles kanon.
    Oj vad spännande

Hur tätt har du nu mellan värkarna?

Jag har testat varktimer på nätet, kunde tyvärr inte ladda in den i min iPhone då jag har den gamla (3:an), får kanske testa med mannens Xperia istället.
Svar på tråden Decemberbebis 2010