Inlägg från: tessbmess |Visa alla inlägg
  • tessbmess

Decemberbebis 2010

Ett två tre skrev 2010-04-20 14:41:44 följande:
    När jag bodde i Oslo var det samma sak, bara gyn som kan göra VUL. Varken BM eller fastlegen. Men beror nog på vilken fastlege man träffar...
    Ok. Det hær ær min førsta fastlege så tidigare har det bara varit gyn som gjort det iofs.
    Men fastlegen skulle ju inte gøra ngt nu utom att ta blod- och urinprov eller blodtryck..har ju ingen koll.. :)
    Ræknar bara ner dagarna tills jag får klartecken från henne också att jag ær gravid och får mitt "kort". 
  • tessbmess
    Ginge skrev 2010-04-20 13:57:12 följande:
    Det är ju inte lätt i början :) men... Gå in i meny till vänster välj Forum/ Info och regler/ förkortningar Där hittar du alla (i stort sätt) förkortningar och förklaringar:)
    Tackar!
    Det kænns som en helt ny værld øppnats før mig! {#lang_emotions_laughing}
    BIM betyder hær i Norge "baby i magen" :)
  • tessbmess
    Tilma skrev 2010-04-21 11:42:23 följande:
    Helt plötsligt går det så klart inte att citera... hmm.. Tessbmess skrev: Åh fy! Jag har haft illamående hængande i luften ngr dgr nu.. :S Æn så længe ræcker det om jag dricker mycket vatten och andas djupt. Hatar verkligen att spy, ser inte framemot det alls! Fast som de andra har skrivit hær, mår du skit så vet du att allt ær som det ska! 
    ;) Ja, det är ju sådär! Önskade faktiskt lite sådär i absolut största hemlighet att jag skulle börja må lite illa, så att man vet att knyttet har det bra. Förvisso är det väl inga garanterier men det känns ju helt klart bättre när gravsymptomen blir fler och ökar i intensitet än att de avstannar och att man känner sig normal (vilket hände mig exakt samma dag som jag började blöda och fick missfall.. så det är fasen min mardröm!). Men nu alltså.. vet itne om jag kanske ångrar mina illamående-böner? Det kunde väl räckt med typ 5 toabesök/natt eller nåt?
    Det hænger sig lite ibland har jag mærkt. :)
    Ja, så har jag också tænkt..mår ju inte superilla æn som sagt..bara lite i kulisserna.
    Ær vældigt nojjig før att det skall bli MF också..førsøker att tænka positiva tankar så att den inte bestæmmer sig før att læmna mig men inte alltid det går och om det nu skulle hjælpa.. Kænns som om man ær jævligt lyckligt lottad om man går en hel graviditet och føder ett friskt barn. Har læst om så många som fått missfall innan och haft problem.
    Vet inte om det sporrar eller skræmmer mig mest.. {#lang_emotions_undecided}
    5 ggr borde ræcka absolut.. ;)
  • tessbmess
    Tilma skrev 2010-04-21 12:27:47 följande:
    Tessbmess: Det som gör mig mest rädd, är att jag inte på något vis kan påverka det som händer. Jag avskyr att inte veta... och att tappa kontrollen. Man blir så himla liten och maktlös när det är något i den egna kroppen som växer, men som man själv inte kan styra och se till så att han/hon ha det bra. Som jag sagt tidigare i tråden; En liten lucka på magen vore uppskattat! Då kan man iaf kontrollera statusen på bebis
    En lucka vore fullkomligt!
    Eller ett litet fønster som kan tænda och slæcka.. ;)
  • tessbmess
    kaajsaa skrev 2010-04-21 13:29:10 följande:
    Jag plussade 13/4 har BF 16/12
    Grattis! :)
  • tessbmess

Vi har inte berættat før ngn alls, barnen førstår inte så de gills inte riktigt tycker jag.

Vi skall førsøka hålla det hemligt så længe det går sen i vecka 20 eller så ta på mig en trøja som det står bebis på. Lite chock liksom.. ;)
    Mina syskon skall alla ha detta året så vi tænkte att vi sparar det bæsta till sist!{#lang_emotions_tongue_out}
    Men nu får vi se..fick en blødning idag så egentligen vill jag ha min mamma att snyfta lite oss.. :(
  • tessbmess
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 15:33:46 följande:
    Tänkte fråga en sak var bor du ? Danmark norge tyskland ?
    Sødra Norge. :)
  • tessbmess
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 15:44:01 följande:
    Okej för jag har oxå så att jag kan ändra men har på svenska hehe alltså Här Hør Bor i danmark tråkigt annars kunde vi ses
    ah, jag sitter på jobbet så hær ær det bara norska tangenter som gæller fast jag kan ju anstrænga mig och sætta prickar på o och a.. :)
    Men det glømmer jag så lætt..hoppas att alla førstår ændå!
    Ja, det var synd før det hade varit trevligt!
  • tessbmess
    Ginge skrev 2010-04-22 16:22:10 följande:
    Det är nog inga problem att förstå vad du skriver på norska ändå :) Danska kanske skulle vara lite svårare:)
    He..ja antagligen ;)
  • tessbmess
    Nanniii skrev 2010-04-23 14:47:51 följande:
    Heej hej :)Nu har man varit borta i ngn dag och det är alltid lika härligt att komma tillbaks till dessa inläggen !!Idag har jag haft en bilresa på 5h, kan säga att jag aldrig varit så åksjuk innan.Och jag har tyckt att jag mått kanon under hela tiden nu. Sen tänkte jag höra runt här lite. Är det fler som helt plötsligt kan få det som ett hugg i buken ,som känns som mensvärk och sen bara försvinner?Blir galet orolig.Ha det fint allaKram till er och trevlig helg
    Hej!

Jag får också hugg titt som tätt, det varierar lite i vilken sida.
    Usch vad hemskt att åka så länge och må dåligt!
    Jag fasar för när det skall börja märkas av då vi åker färjan över till Sverige..blir nästan alltid åksjuk för att det går sjö..  {#lang_emotions_throwup} 
  • tessbmess
    Marie W skrev 2010-04-24 20:55:06 följande:
    Aha, jag är i 8:e. Vill vänta 4- 5 veckor till innan vi berättar, men det är såååå svårt att hålla sig. Speciellt när vi träffar min syster som väntar deras 1:a 3 mån för oss.
    ALla mina syskon skall ha i år, maj - juli - september också jag..i december..
    Fick ett kusinbarn för 2 veckor sedan så i år blir det babyboom i släkten.. :)

Vi ska inte säga ett knyst till dem, tur att vi bor i Norge.. ;)
  • tessbmess
    Ett två tre skrev 2010-04-27 08:03:51 följande:
    Hande samma med mig, fick gyn tid 3,5 vecka efter jag började blöda Jag fick dock ta hcg prov i alla fall som visade att jag fortfarande är gravid, ja för en vecka sen i alla fall... Blöder till och från fortfarande, men nu ska jag på VUL om en vecka så det får gå. Men det är helt sjukt att man ska behöva vänta så länge Läkaren jag kom till tyckte jag skulle testa mitt huvud istället när jag sa jag hade tagit många gravidtester för att jag var orolig, trevligt...
    Seriøst?!
    Testa ditt huvud?
    Vilket jævla sætt!
  • tessbmess
    Nanniii skrev 2010-04-29 14:57:58 följande:
    Hej igen, och tack för era omtankar. Idag är det bruna som bortblåst, är kanske lite lite brunt som kommer, men  inte som igår. Hoppas verkligen det bara varit något just för stunden och att det lilla pyret vill vara kvar hos oss. Skulle inte orka ett till missfall . Kissar massor, har molvärk och är trött, Jag verkligen hoppas hoppas!!!! Hoppas ni alla mår bra Kramar
    Åh, hoppas att allt ær bra!
    Jag fick också brunt som varade i 5 dgr..det var inte mycket som kom men tillræckligt før att jag skulle få mitt førsta sammanbrott.. Nu ær det borta och ersætt med en jækla massa illamående..{#lang_emotions_throwup} Ær trøtt som tusan och kissar en del..
    Hoppas hoppas att de bara jæklas lite med oss!
    Kram!
  • tessbmess
    Ett två tre skrev 2010-04-29 17:28:09 följande:
    Vi tar för givet att allt ska gå bra och att vi behöver mer plats så vi gick och köpte oss ett hus idag
    Oj vad kul!
    Nær ær det inflytt? {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Decemberbebis 2010