• Ginge

Decemberbebis 2010

Jessika82 skrev 2010-04-18 11:13:41 följande:
    Jag såg mythbusters på discovery i morse och det var bland annat om sjösjuka/illamående... de testade div prepparat och kom fram till att ingefäratabletter fungerade bra
    Jag har sett denna program tidigare också :) Har redan igår kväll bestämd mig att idag gå till apoteket och skaffa mig sånna ingefära tebbletter:) 

För jag vill inte bli illamående när vi träffar sambos föräldrar, jag vill inte att dem misstänker något eftersom vi har tänkt att berätta för dom om 3 veckor:)
  • Ginge
    Mrs TH skrev 2010-04-18 11:17:05 följande:
    Jag mår också illa på morgonen, men för mig hjälper det att äta typ en skorpa direlt jag klivit upp, ... så knäckebröd och skorpor och fruktsallad fungerar för mig.
    Jag har också tänkt att gå och tömma fruktdisken i afären :) I sig så älskar jag frukt så det är nog ingen problem. Och sen köper jag mig några goda fulkorns skorpor (om det finns goda i fullkorn) och knäckebröd med :)
  • Ginge

Jo, jag älskar smothies jag med :) Men det var länge sen jag gjorde en..... Då är det väll dags:)

• Ginge

Blir lite avundsjuk att flera av er mår så bra.... Jag måde också jätte bra en hel vecka (efter pluset) men igår började det blir lite tråkigare. Illamående kan förstöra vardagen på sitt sätt. Svårast med maten. Jag kan inte ens tänka mig att smaka på choklad t.ex. - och jag älskar ju choklad i vanligt fall!

Samtidig känner jag mig lycklig att inte ha några molvärt, blödningar eller andra besvär (tfu tfu tfu...). Vist är man helt trött framått kl 19 och man jaspar hela dagarna  men det är ju ingenting! :)

Idag har jag inhandlat ingefära tabletter så börjar med dem imorgon. Och frukterna med (fast jag börjar misstänka att äpple blir inte så välkommen i magen). Tur att jag behöver inte jobba imorgon...

Lycka till er andra på jobbet! Hoppas ni mår bra!

• Ginge
    Tilma skrev 2010-04-19 09:59:58 följande:
    Kan ju vara så... fast så här tidigt i graviditeten är väl det inte ens bestämt?
    ahm..... Köns bestämms ju samma minuten som spermien träffas äget :)  Det är så att kvinnor har bara kvinliga chromosomer i ägget, däremot spermier har både manliga och kvinliga chromosomer. Så könet är ju redan bestämt:) Och redan i vecka 8 så inre könsorgan är färdigbildade hos embryo.

Jag läser boken av Anne Deans "Gravid".  och där finns mycket och bra information:)  Den är min nya bibel just nu :)
  • Ginge
    Nanniii skrev 2010-04-19 11:43:32 följande:
    Jag är så jävla ledsen och upprörd just nu. Har nyligen flyttat från Malmö till Eskilstuna. I Malmö vet jag att dom är noga med att ta in en på kontroll om man är orolig.Ringde till Mödra som jag ska skriva in mig hos här och förklarade för barnmorskan att jag inte har några symtom och är orolig. " Jaha , vad skulle få dig till att lugna ner dig då ?" Ja ett vul kanske? , Då påstår hon att dom inte gör det där????? .Och då frågade jag vad det är för samtal jag ska gå på den 26/4.
    Jag också bor i Eskilstuna, och ska på första samtal den 26/4  :)  så vi kanske ses där ;)

Jag vet inte vilken barnmorska du har pratat med, men jag har varit där tidigare och brukar vara väldigt snälla och trevliga. så jag tycket att du ska inte få panik än så länge. men när du kommer in den 26, så får du prata ju mycket om ditt hälsohistoria, dina oroligheter och känslor och allt annat. och kanske det visar sig att hon kan göra VUL i alla fall. Samtidigt så dem vet ju hur det går till så är hon lugn, så borde inte du få panik heller.

Lycka till!
  • Ginge
    Nanniii skrev 2010-04-19 11:43:32 följande:
    .Ringde till Mödra som jag ska skriva in mig hos här och förklarade för barnmorskan att jag inte har några symtom och är orolig.
    Ta det lugnt, symptomer kommer..... jag hade INGA symptom föran vecka 7. och då måde jag jätte bra innan, och sen helt plöstligt ena morgon så värsta illamående. det kom inte smygandes men riktigt plöstligt. Så symptomer kommer nog. Och om du ska klara dig utan illamående så är du bland dem 10% lyckliga tjejer som inte får det.

Sjalv skulle jag just nu önska mig att inte känna mig gravid faktisk....
  • Ginge
    Vad roligt!  Då ska vi vänta in tills vi blir tjockisar och sen göra en tjockträff på något fika ställe :)
  • Ginge
    Nanna84 skrev 2010-04-19 21:47:25 följande:
    oj, det var visst fler än 3 stycken från eskilstuna i denna tråd.. Var det nåt speciellt som hände i denna stad i Mars/April eller
    jo, jag undrar också.... För våran del så var det planerat skidresa till Romme alpin, men sambon fick ont i knäna så vi stanade hemma och tydligen hade jätte trevligt ;)
  • Ginge
    tessbmess skrev 2010-04-20 11:27:30 följande:
    Vad 17 betyder alla førkortningar?! VUL, BIM osv?
    Det är ju inte lätt i början :) men...

Gå in i meny till vänster
    välj Forum/ Info och regler/ förkortningar

Där hittar du alla (i stort sätt) förkortningar och förklaringar:)
Svar på tråden Decemberbebis 2010