Inlägg från: Nanna84 |Visa alla inlägg
  • Nanna84

Decemberbebis 2010

Nanniii skrev 2010-04-23 14:47:51 följande:
    Heej hej :)Nu har man varit borta i ngn dag och det är alltid lika härligt att komma tillbaks till dessa inläggen !!Idag har jag haft en bilresa på 5h, kan säga att jag aldrig varit så åksjuk innan.Och jag har tyckt att jag mått kanon under hela tiden nu. Sen tänkte jag höra runt här lite. Är det fler som helt plötsligt kan få det som ett hugg i buken ,som känns som mensvärk och sen bara försvinner?Blir galet orolig.Ha det fint allaKram till er och trevlig helg
    Jag får också sånna hugg i sidan. Mest den högra och ofta om jag har suttit ner och reser mig för snabbt. Är väldigt obehagligt tycker jag, hade en nyss som vägrade släppa på att ar minuter, då blev man lite skraj... Men som andra säger tror jag inte att det är nåt problem. Du kan ju alltid ringa BM och höra vad de säger.
  • Nanna84

Ni som bor i eskilstuna, har ni varit på inskrivning än? Eller i vilken vecka ska ni dit? Jag ska dit den 11:e juni, och då är jag i vecka 14, är inte det lite sent? Funderar om det bara beror på att de ska flytta BM-mottagningen, eller vad tror ni?

• Nanna84
    Nanniii skrev 2010-05-07 13:51:22 följande:
    Hej NannaJag ska på inskrivning den 26/5 ,Då är jag i v 12. Kunde ha fått ett tidigare, men där fanns inte tider , och i v 12 så finns där en möjlighet till att få kolla bebben också, och se så allt är bra. Det kan bero på att dom ska flytta också . Jag skulle ringa ngn dag innan och fråga om dom flyttat till sjukhuset än. Krånligt ;)
    Fick du säga till sspeciellt att du vill kolla bebisen på inskrivningen? Jag har ingen lust att vänta till vecka 18-20 för ett ultraljud innan man får se så allt står rätt till...
  • Nanna84

Nån mer som är täppt i näsan??
    Jag kan knappt andas på morgonen och kvällen. Trodde först jag höll på att bli förkyld, men inga andra syptom ville visa sig. Då läste jag att det finns nåt som heter graviditetsnästäppa, har aldrig hört talas om det, men jobbigt är det!
    Har nu köpt nåt som heter Renäsans som tydligen är till för bl.a graviditetsnästäppa. Får hoppas det hjälper :)

• Nanna84
    Nanniii skrev 2010-05-17 17:47:01 följande:
    Har givetvis läst här inne på FL om foster som dött och stannat kvar som man sedan fått reda på ul .. Blir man knäpp eller!Kram
    Jag håller också på att bli knäpp av sånna grejer. har en klasskompis som var med om det och gick en månad utan av veta om det.. brrr.. 

Nu längtar jag efter nästa BM-besök så kanske man kan få lite lungnande svar. funderar allvarligt på att ta kontakt med kvinnohälsan eller vad det heter här i e-tuna. har läst att man kan få göra VUL eller om det var UL för typ 300 kr där. kanske det kan vara värt för att slippa gå och ora sig till vecka 18 el 20.
  • Nanna84
    SaraTheres skrev 2010-05-20 08:39:19 följande:
    Själv börjar jag nästa tvivla på att jag är gravid för nu är nästan alla symtom borta. Illamåendet har lagt sig och jag hade ju inte så många fler symtom än så innan... Är i v 11+0.
    Samma sak har hänt mig med nu i v. 11. Mår inte illa, känner inte av bröstan, är knappt trött längre heller. Igår dansade jag t.o.m runt i köket och städade. Nåt som inte har hänt på flera, flera veckor :)
  • Nanna84
    Ginge skrev 2010-05-20 18:51:47 följande:
    Jag är jus nu lite arg och ganska besviken.... Det måste ju finnas marknad för gravidkläder eller?Visar sig att i våran stad (med 90 000 invånare) finns enda butik som har gravidkläder..... HM. Tyvärr inte så mycket glädje av det heller. Det största storlek på jeans dem har är 44. Och då vet jag inte hur dem räknat det. Tror att dem räknar att mage kommer att komma i stl 44....  Jag brukar ha stl 44 i vanliga fall, men dem där jeansen kunde jag knapt dra up till knä, sen stopa (alltså flera moddeller av jeans i stl 44)  HUR tänkte dem?!Altså jag är i panik, magen snart ska börja växa och det finns INGA kläder att köpa.... Kan ju inte gå med mina vanliga jeans uppknäppta i 6 månader.....Nu skulle jag uppskatta era tips hur och var man ska köpa gravidkläder.... Tack!

Har för mig du bor i eskilstuna, eller hur? Då finns det en affär på tuna park som heter typ Exit eller nåt liknande. De verkar ha bara barnkläder, men det finns lite mammakläder där med längst in. Den ligger brevid vid cafét typ. Var där och kollade för några veckor sen, men köpte inget, tyckte det var för tidigt då. De verkar vara i typ samma prisklass som HM ( de hade även rea när jag var där). Om du hittar några fler ställen i e-tuna säg gärna till, jag har letat jag med...
  • Nanna84

Jag går in i vecka 12 i morrn och känner mig totalt ogravid! Har läst om och om igen att det är normalt och att nu är tiden man bara ska njuta, men det är lite svårt när man tvivlar på att liten finns kvar där inne.. Vil gärna höra några hjärtljud nu! :)

• Nanna84

Nån mer än jg som har problem med familjeliv-sidan. jag använder internet explorer, vet itne om det beror på det, men det blev konstigt för några dagar sen och det verkar inte fixa sig... har försökt hitta nån man kan maila till, men ingan lycka. Nån annan som vet vart man kan vända sig? Har jätteproblem med att kunna läsa i forumen m.m.

• Nanna84

nu, en halvtimma efter att jag skrev inlägget, är allt tillbaka som vanligt.. mysko...

• Nanna84

usch vad jag hatar dessa hormoner just nu!! senaste veckan har jag väl gråtit minst en gång varje dag. för ingen speciell anledning egentligen. Överreagerar på allt och allt på tv är ju så himla sorgligt. Ringde til barnmorskan idag för jag har samlat på mig massa fråger som jag inte orkar vänta med till inskrivningen den 11:e juni. Frågaade angående ultraljud om om man kan be dom lyssna efter hjärtljud eller nåt och hon började prata om att denna sommar ska bebisan ligga tryggt i magen och man ska inte störa den nästa sommar får jag hålla den i famnen mm. Då kom tårarna.. och det har inte slutat än.. Så blev det inte fler frågor.

och när man gråter blir man ju ännu mer täppt i näsan.. suck

• Nanna84
    Nanniii skrev 2010-05-30 14:21:03 följande:
    IDAG går jag in i v 12 , tjoho , tiden har gått fort ;)Imorgon har jag bokat in ett tidigt ultraljud pga oro . Hoppas hoppas hoppas att allt är bra med våran bebis . Är super nervös !! Hur långt gångna är alla nu?
    Ja, tiden flyger fram :)
    Jag går in i vecka 13 imorrn, så skönt att ha de 12 första veckorna bakom sig! Var du vid nya BM-mottagningen på sjukhuset? Har hört att det är jättefint där. Ser framemot att gå på inskrivning den 11:e juni. Och hoppas att jag inte behöver vänta längre än till v. 18 för UL.. Fick ju sen inskrivning för att min BM hade så få tider lediga, min vanliga tur {#lang_emotions_undecided}
  • Nanna84

Jag heter Anna, är 26 år och bor tillsammans med min sambo i eskilstuna.  Jag har en examen i Informationsdesign, men är för tillfället arbetssökande. Min sambo har eget företag och jobbar extra som bartender. Vi har varit tillsammans i 7 år och bott ihop i 3½. min sambo har en son på 9år från ett tidigare förhållande.

Jag gillar att hålla på med datorer och fotografer och fixa med bilderna i photoshop, göra hemsidor m.m och sen älskar jag att läsa. Just nu är jag inne på en tredje omläsning av Marian Keyes böcker. :) vi har beräknad BF den 12-13 december och är rätt säkra på att de är en pojke (det är den enda namn vi kommit överens om iaf :)

• Nanna84

Ni som har barn sedan tidigare - hur känns det att känna av barnet när det är så litet? Det brukar stå att det är som bubblor eller fjärilar i magen...
    Tror jag har känt nåt i dag faktist!! :) Det känns lite som det är nån som kittlar mig från insidan liksom.. Ibland känns det lite obehagligt, men mest så fnittrar jag till.. Kan det vara nåt?

och idag sa min sambo att det började synas på min mage att jag är gravid.. :)

Allt det här har gjort jättemycket för mig som har varit inne i värsta svackan senaste veckan där hormonerna har flygit fram och tillbaka: jag har varit ledsen, arg och rent utsagt fly förbannad på ingenting! Men nu är jag tillbaka till mitt braiga humör, känns såååå skönt! :)

Nu ser vi framemot inskrivning hos BM på fredag!!

• Nanna84

Imorrn klockan 8 ska jag på inskrivning hos barnmorskan.. är nervöööös!!! Hatar att ta blodprov och sånt! Tur att sambon ska med så han kan hålla mig i handen Glad

• Nanna84
    Mamaobabba skrev 2010-06-10 17:47:34 följande:
    Klart det kommer att gå bra!! Det gick ganska fort och lätt, faktiskt och skönt som sagt att du har honom med dig! Glad
    Hoppas allt kändes bra!
    När är du beräknad? Fått något svar på det?
    Är på såå bra humör just nu!! Glad
    har precis kommit hem från BM där jag varit på inskrivning. Var ju jättenervös för alla blodprov men det gick jättebra! Alla mina värden var perfekta och hon hade inget att klaga på.
    Eftersom hon inte gjorde nåt ultraljud eller nåt så är jag fortfarande beräknad til den 12:e december. får se om det ändra på UL som vi ska på den 22:a juli *längtar*

Jag ska dock gå och få sån där glukosbelastning, men det visste jag att jag skulle få efter som jag har högt BMI...

Känns verkligen som jag kan slappna av nu och sluta stressa över graviditeten nu när jag vet att allt ser bra ut.... sååå skönt!
  • Nanna84
    SaraTheres skrev 2010-06-11 11:22:17 följande:
    Är det bara pga ditt BMI du ska göra glukosbelastning? Hur såg ditt blodsocker ut?
    Anledningen till att jag frågar är för jag oxå har högt BMI (35) men hon har inte nämnt något om glukosbelastning för mig, jag tänkte om det kan ha att göra med blodsockret oxå...
    Min BM sa att de gör glukosbelastning på alla som har BMI över 30 och jag har 35 precis som du. Mina blodvärden var jättebra, inget konstigt med blodsockret där...
    Det verkar som olika landsting har väldigt olika rutiner för hur dom gör saker. Du kan ju alltid fråga din BM och se vad hon säger.
  • Nanna84
    Mamaobabba skrev 2010-06-12 22:16:56 följande:
    Jag åkte in akut härom natten och fick missfall konstaterat.. Så just nu försöker jag bara vakna upp ur mardrömmen/ greppa situationen...

Håller tummarna för att du ska få en fin graviditet å att då å knottarna ska må bra! Hjärta

Beklagar så hemsk mycket! Kram

Tyvärr har ävan jag fått uppleva denna sorg nu. Åkte in til akuten i eftermiddags och de konstaterade då att jag hade en s.k ofostrig graviditet. Det har inte ens varit någon bebis där...Så alla kittlingar jag kännt har väl varit inbillning..

Men vi ska försöka igen senare i höst och hoppas på bättre lycka den gången.
    Kram till er alla och hoppas alla decemberbebisar mår bra!

• Nanna84

Tack så mycket för era ontankar. Det känns väldigt tufft nu, men jag har en helt underbar familj som har ställt upp hela helgen.

Nu försöker vi blicka framåt och satsar på en sommarbebis 2011 istället Glad

Svar på tråden Decemberbebis 2010