Inlägg från: Marie W |Visa alla inlägg
  • Marie  W

Decemberbebis 2010

Idlur skrev 2010-04-13 09:05:17 följande:
    Hon skulle rådgöra med en läkare och ringa mig under dagen...Men hoppas allt går att lösa =)
    Det går säkert att lösa! {#lang_emotions_smile}
    Hoppas bara du får besked snart, det är ju alltid att inte veta å vänta... !
  • Marie  W
    dreamer78 skrev 2010-04-13 11:34:56 följande:
    Hakar på jag också då! Har bf 11/12   Plussade för en vecka sen nu och har precis ringt mvc och ska dit redan nästa vecka - snabba ryck!  Jag har lite molvärk nattetid, och ömma bröst. I övrigt mår jag hur bra som helst, är så glad över det här eftersom jag är ganska gammal och dessutom har pco-s, så det har inte varit helt självklart att jag skulle kunna bli gravid.
    Stort grattis till er, verkligen roligt!
    Marie
  • Marie  W
    Ett två tre skrev 2010-04-14 09:43:29 följande:
    Är det nån mer som ska ta tidigt VUL?Jag ska ta i vecka 8 (privat). Känns läääänge till!
    JA, jag tar ett VUL, också privat, om 2 veckor. Spännande, spännande... det är första gången för mig!
    Ett två tre skrev 2010-04-14 09:42:15 följande:
    Här börjar oxå illamåendet komma krypande. Med sonen var jag sjösjuk 24 timmar i dygnet från vecka 3-4 till vecka 14 så jag hoppas på lite mildare illamående den här gången. Jag spydde sällan men var extremt uggen hela tiden. Hela världen gungade, när jag låg i sängen snurrade taket, nej usch... Men jag tycker annars jag känner mig annorlunda den här gången och jag har inte lust på samma saker som sist, än, lite tidigt att säga kanske. Men sist drack jag massa apelsinjuice, det hjälpte konstigt nog lite på illamåendet, men den här gången smakar apelsinjuice bara urk!
    Jag mår inte illa över huvud taget, inte det mista {#lang_emotions_smile} Lite dämpad aptit bara. Får väl se om det kommer, men vad jag läser mig till verkar illamåendet råda i början på grav i de flesta fallen?!
  • Marie  W

Appropå kost;
    Har ni något speciellt som ni ser till att absolut inte få i er?  Förutom det vanliga av fisk & ost?

• Marie  W
    Nanniii skrev 2010-04-14 10:30:38 följande:
    Hej hej , jag plussade igår!!Enligt beräkningar så är jag i v 5 (4+2) Hade ett missfall i December 09, så är ju hur orolig som helst nu.Vill så gärna att allt ska gå bra. Och jag känner inga direkta symptom heller.Grattis till era plus alla !!;)Kram
    Hej & Grattis!
    Det går säkert bra den här gången, försök att inte oroa dig utan bara njuta.{#lang_emotions_smile}
    Jag har ockse haft ett MF, men försöker se framåt !

Ha en bra dag! / Marie
  • Marie  W
    Nanniii skrev 2010-04-14 11:22:41 följande:
    Hej ;)Tack så mkt !! Det känns så underbart. Jag ska leva som vanligt och se framåt jag också.Bara hoppas på det bästa . Grattis till dig också :)hur känns allt?
    Tackar tackar!  Det känns ju fantatiskt, jag har längtat så mycket efter den här grav.  Jag mår jättebra, extra trött bara.

Angående kaffe läste jag någonstans att man bör hålla sig till max 3 (små) koppar/ dag, det beror kanske på hur mycket annan koffein man får i sig!?
  • Marie  W
    MrsHelgesson skrev 2010-04-14 12:32:02 följande:
    Varför är det så många som får göra VUL? Finns det speciella orsaker eller?
    Jag valde och bokade  själv. Gör det hos min gynmottagning, privat. Det är mest av nyfikenhet och iver att höra hjärtat. Någonstans finns en liten, liten oro som jag tror stillas av att se att allt är ok och ÄR överhuvudtaget .
  • Marie  W
    Ett två tre skrev 2010-04-18 14:29:46 följande:
    Man kan fortsätta att gå ner lite av "sina" kg och gå upp gravidkilon. Då står man mer eller mindre still i vikt under graviditeten men sen när man har fött så väger man ju mindre än innan. Hör med en BM så det blir riktig mängd mat och så! Men det är fullt möjligt i alla fall, men banta ska man ju inte, men det vet du ju Man kan väl få gå till dietist oxå tror jag.Jag behöver oxå stå still mest möjligt och gärna gå ner lite. Vi kan ju kanske följas åt? Vi kanske får olika tips och råd av våra BM så kan vi dela med oss till varandra
    Mathea & VilleViking; Det peppet hänger jag gärna på! Har en del övervikt och måste passa mig nu. Jag har bokat ett möte med deitist genom MVC .  Jag återkommer gärna med hennes råd{#lang_emotions_smile} Än så länge går det bra, jag har inte rört mig i vikt ännu, v 7, och mår jättebra.

Hoppas ni alla har en riktigt skön helg!
  • Marie  W

WilleViking; Jag beklagar djupt Er förlust! Det måste ha varit och vara oerhört tungt. Ni är säkert en stark familj.

Svar på tråden Decemberbebis 2010