Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

Mrs TH skrev 2010-07-01 00:37:45 följande:
    Jag har bara känt av Julle en gång( tror jag), men det är ju första barnet för mig så jag vet ju inte alls vad jag ska "känna" eller "leta" efter. Sen ska jag väl erkänna att jag är uppe i en väldigt väldigt hektiskt tid, när jag ägnar mig åt att jobbar nästan hela tiden och jobbar ajg inte så är det 1000 saker som måste fixas inför bröllopet som jag ska vara toastmadame på, det bara läggs till saker på min lista. Underligt eftersom jag är den enda som har ett jobb att gå till...( resten är rika flickor utan jobb, men med fet trust found/ ännu rikare man), menmen det är över snart och jag kan äntligen pusta ut och slippa massa listor och mail och annat skit!

Fast stress kanske inte påverkar om man ska känna av bebisen eller inte?
    Jag trodde det var rätt vanligt att inte känna så mkt runt v 16-17 om det är första barnet, och om man lägger till att jag när jag väl får lägga mig ner sover som en stock.
    När är bröllopet? Och vad dåligt att du bara får mer och mer att göra! Dom andra kan väl hjälpa till lite oxå kan man tycka, speciellt om dom bara är hemma.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ Mons april 2008 ♥ BF 13 Dec 2010 ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-07-01 09:08:08 följande:
    Det går att ha dem åt olika håll samtidigt, sen vet jag inte riktigt hur det blir utrymmesmässigt, kan återkomma när den är hemma..
    Ja gör det

Vi måste ha en vagn där Mons kan sitta framåtvänd men den lill* kan ligga/sitta vänd mot oss. Och sen ha möjligheten att vända även på den.

Gjorde tabben att köpa en framåtvänd vagn till sonen lite för tidigt, gick fint först men efter en stund slutade alla promenader med att jag gick med honom på armen istället
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-01 11:11:07 följande:
    Om 10 dagar, problemet är väl att de andra tjejerna bor utomlands, Aten, London etc. Sen går det ju bra, för det mesta jag blir bara stressad och grinig när jag får höra saker som att brudens tärnor sket i att arrangera möhippa i Grekland( vilket jag var säker på att de skulle göra eftersom de bara går hemma och rullar tummarna, inga barn, inga jobb och hushållerska...) Men det blev tydligen inget och det fick ajg veta först på midsommar, så nu har jag snott ihop en sista minuten hippa. Där vi får satsa på kvalitet istf massa aktiviteter Men det blir nog bra och nu är den färdig planerad oxå, så det minskar för mig. Värst är alla översättningar och att lägga upp det men det löser sig

Har iaf beställt en klänning som är på väg! Det blir den på bilden, fast i chokladbrunt och med lila band under bysten. Det är ett flott bröllop med idel ädel adel och andra rikingar och så vi, jag och min man mitt i smeten, inte rika och itne adel haha

Men vad fint gjort av dig att arrangera en hippa trots att det inte var din uppgift, det kommer bruden säkert sätta jättestort pris på 

Fin klänning
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-07-01 13:36:24 följande:
    ush vad jobbigt med sådana bröllop...... våran bröllop har vi fiksat allting på typ 3 veckor, efter att kyrkan blev godkänt. alla kläder redan hemma, allting helt färdigt och vi fortfarande har 3 veckor till bröllopet :)

och jag verkligen hoppas att inga av mina eller min sambos kompisar kommer på att göra möhippor och svensexor. då skulle jag bli fly förbannat......

Men imorgon ska vi på UL! Äntligen :) Börjat bli lite gott-nervös. Och som ni andra diskuterade om så jag har inte kännt någonting alls ev bebisen. Jag drömmer att få första bebisspark under vigsel akten :) skulle bli kul.
    Kul med UL, lycka till Ska ni ta reda på / får ni reda på könet?

Jag ville inte heller ha nån möhippa, och min bästa kompis som skulle ordna det tänkte på det en stund och ville oxå ordna bara nåt trevligt, typ middag och champis e.l, men dom andra tjejerna skulle absolut skämma ut mig på stan och dricka mig full, precis det jag inte ville. Alla ville vara med på att skämma ut mig, men ingen ville vara med och dela på nåt som kostade, så min kompis blev så irriterad och hade sen oxå i bakhuvudet att jag absolut inte ville ha nån möhippa, så hon köpte två flygbiljetter till oss två till Paris istället Vi shoppade, drack champis och hade det bara toppen!

Min man däremot fick ordnat en svensexa, han hade nog blivit besviken annars tror jag. Men den spårade ur helt, dom hade kul på dagen, körde gocart, painball, grillade etc, men på kvällen skulle dom givetvis få min man fullast av alla (grabbar!!). Sen var alla så fulla så ingen tog ansvar för honom när dom var ute så han ramlade omkring ensam inne i stan. Slutade med fyllecell och 7500 kr i böter 3 veckor innan bröllopet, hurra!

Min man är världens mest ordentliga kille och skulle aldrig hamna på ett sånt ställe annars, han har aldrig haft med polisen alls att göra förr. Jag var jätteorolig, jag hörde inget från tidigt på eftermiddagen på lördagen till lunch nästa dag och ingen visste var han var (jag var inte svartsjuk, men sjukt orolig att det hade hänt nåt). Jag var fly förbannad sen kan jag säga, det som irriterade mig mest var att alla bara hade gått hem och lagt sig utan att kolla om han var tryggt hemma, han kunde ju lika gärna legat i ett dike och dött! 

Var fullständigt kaos efteråt, han som skulle vara bestman drog sig ur som pga att han skämdes men det ordnade sig sen. Och alla grabbarna som var med på svensexan var med och delade på böterna. Det är tre år sen men jag kan fortfarande inte skratta åt det. Det var tur att det inte var helgen innan bröllopet för då hade det antagligen varit dålig stämning på den dagen, nu hann det mesta ordna sig som tur är.

Så min "möhippa" blev lite mer lyckad än makens svensexa kan man säga
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-01 13:45:11 följande:
    Ja det är mkt bestyr med detta bröllop, mer än med vårt eget haha.
    Möhippan blir ju iten så mkt möhippa som dinner and drinks, men hon blir "uppvaktad" iaf. Vi har bokat bord på en fin restaurang, ska klä upp oss och de andra ska dricka skumpa. Hon kommer itne att bli kidnappad, bara överraskad, hon tror att bara jag och hennes syrra ska ut och äta men det blir 6 till.
    Låter perfekt
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-01 14:24:42 följande:
    Men herregud stackars din man och stackars dig.
    Jag hade inga regler mer än att min man ska komma hem till mig, på ett eller annat sätt i stående form och  i precis samma skick som han var när han åkte.
    Jag hade inga regler alls, det borde jag nog haft
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-02 00:20:45 följande:
    det hade jag så klart gjort, v19 är det

Ang rul och ta reda på(om det är möjligt) kön så är vi lite oense, min man vill veta, jag vill inte. Men jag vet inte om jag inte vill veta tillräckligt mkt för att han inte ska få som han vill. Hängde ni med?

Man är ju två om att skaffa barn och min man vill väldigt gärna veta, inte för att vi tänker färgkoda eller så. Men han tror att han kan "relatera" lättare och knyta an lättare om han vet vad det är som ligger där inne och skvalpar. Han kanske inte har rätt, vad vet vi det är ju vårt första barn, vi går ju på det som känns bäst för oss.
    Men eftersom han så gärna vill veta så känner jag att jag verkligen måste känna att jag verkligen verkligen inte vill veta för att förvägra honom det han vill, och så känner jag inte. Självklart vill man ha en frisk bebis, vem vill ha en sjuk bebis? Det spelar ju naturligtvis ingen roll om det är en Jullan eller Julle i magen. Däremot köper jag inte när folk säger att det är hela grejjen att inte veta vilket kön, så är det inte för mig, för mig är själva grejjen att få barn, det har jag liksom inte fått tidigare så det kommer att vara helt nytt oavsett om det är en pojke eller flicka.
    Vi hade bestämt innan vi fick pluss att vi inte skulle ta reda på könet den här gången. Vi visste sist och det var både roligt och praktiskt men vi tänkte det skulle vara lite spännande att inte veta den här gången. Men maken ändrade sig snabbt, tror han känner lite så han oxå att det blir lättare att knyta an när han vet vad det blir. Sen har ju vi en liten son oxå som vi ska förbereda på att det ska komma en liten, och vi tror det kan vara lättare att prata om lillebror eller lillasyster än bara bebisen. Så jag var inte så svårövertalad när maken först ändrade sig. MEN, ser dom det inte på RUL så kommer vi inte ta nåt extra UL bara för att kolla könet.

Vi har det mesta av grejer och kläder och så sen sist, så den praktiska betydningen inför inköp och så är ju inte där längre, visst, man kan köpa lite grejer innan och så men vi klarar oss helt klart med det vi redan har oavsett kön. En flicka kan åka hem i en blå overall och sova i blå sängkäder oxå

Men vi är lite nyfikna helt enkelt, och så vill vi börja tänka på namn, det tycker vi är svårt när vi inte vet könet.

Sen tycker jag inte heller könet är det mest spännande, jag tänker hela tiden på hur den lill* kommer se ut! Kommer han eller hon vara en kopia av sin bror? Hur kommer han eller hon vara, lik sin bror eller en helt annan typ bebis? DET tycker jag är det mest spännande  Sen är det så otroligt häftigt och fantastiskt när man ser sitt barn för första gången, det blir ju det samma oavsett om man vet könet eller inte
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-01 19:35:21 följande:
    Vi ska på RUL 15/7, det borde vara vecka 20 om jag inte har räknat alldeles fel
    Vi ska på RUL dagen efter, den 16 juli Då är jag i vecka 19.
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-07-01 23:07:35 följande:
    Vi vill inte ta reda på könet.  Det spelar ju liksom ingen roll, för vi tänker ändå inte att gå efter rosa/blå färgen eller måla/byga om bankamaren.... Bara barnet är frisk - det är allra viktigaste!

Sen en sådan svensexan är ju rena mardröm. jag skulle sagt till alla som var med att betala sambos böter på en gång, och efteråt skulle inte pratat med dem i minst ett halv år! Det är så respektlös att villja göra någon full, och ännu värre fullast av alla! Ush..vilken hemsk uplevelse....
    Vi skulle gifta oss 3 veckor senare så jag kunde inte vara sur i ett halvår Det hade förstört hela dagen. Dom flesta av grabbarna var riktigt ångerfulla och bad om ursäkt och så efteråt och flera av dom hade viktiga uppgifter i bröllopet, så det vara bara att bita ihop, godta ursäkterna och försöka att inte vara långsint, det gick ju trots allt bra med maken. Men som nämnt innan, det är tre år sen och jag har fortfarande svårt att skratta åt det
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-07-02 11:25:48 följande:
    Vi är ju överrens om att inte ha rosa/blått  beroende på kön, inte för att jag har ngt emot rosa( eller rosa är faktiskt inte min färg alls) eller blått, men jag är praktisk och vill ha kläder som fungerar till båda( säger jag nu och så är det en tjej så kommer jag väl dränka henne i rosa ) Men planen är iaf att ha neutrala färger.

Vi har redan namn klara, det kanske inte blir en sådan som kommer ut, men vi har runt 3 pojk ocvh 3 flicknamn klara ( med en sv var som klara 1'or) och sen får vi väl se om namnen passar på bebisen eller inte, men jag tror inte att vi kommer att känna att det här är en Caroline om det inte varit ett namn vi funderat på.
    Vi har pratat mycket om namn men inte hittat nåt direkt favoritnamn än. Flicknamn hänger nog med sen förra gången, men vi får se
Svar på tråden Decemberbebis 2010