Lakritsnapp skrev 2010-11-15 10:00:46 följande:
Vill också klippa av mig håret, men vågar inte.
Måste berätta om i lördags när vi var ute och åkte lite, kollade reptilmässa och handla lite bla. Maken körde bilen.
När vi parkerat hade vi en gammal volvo på vänster sida... en gaaammal man satte sig bakom ratten och skulle köra därifrån. Maken satt kvar i bilen och väntade tills farbrorn backat ut, men jag hade redan gått ut och stod bakom våran bil.
Jag ser hur volvon vrider om alldeles för tidigt (innan han ens har börjat backa)och ser hur våran bil börjar guppa (alltså på riktigt, skakade)... ett gnissel hörs. Jag försöker gå fram, så jag syns i gubbens backspeglar och vevar med armarna för fullt, men nejdå... farbror märker ingenting, bara fortsätter att köra på!
Kan tänka mig att jag vrålar nå´t i stil med "Va fan gör du!!! Stanna!".
Farbror repar därmed hela våran sida med sin stötfångare och kommentaren när jag äntligen får ut honom ur bilen är: "Är ni säkra på att repan blev nu??? Var jag emot eran bil, verkligen?"
Jag var så frustrerad så maken fick fixa med skadeanmälan och snack ensam, jag gick därifrån... gravidhormoner.
Det visade sig att farbror var nära 90 år och hade minsann ALDRIG varit med om någon trafikolycka tidigare... (vad han vet om nej).
Han kunde ha kört över en människa, han skulle aldrig ha märkt det. Det är det jag blev så arg på... man sitter bakom ratten och har noll koll. Olyckor händer, inte alltid man kan rå för det, men när man är så gammal och har mist reaktionsförmågan... så har man inget i trafiken att göra. Gratis färdtjänst/kollektivtrafik till ALLA över 70 år tack!
Repan i bilen går snabbt att laga (även om det innebär att åka extra in till stan och lämna ifrån sig bilen för lackning och dra ut bucklan och en hel del strul), men nästa gång kanske någon skadas!
Så, gnäll gnäll... nu känns det bättre.
Hur mår ni?
Jag längtar så jag håller på att gå under till att bli av med magen och få hålla bebis i mina armar istället

.
Jag är ju för att man ska få ngn form av koll om man är kapabel till körkort efter en viss ålder... Min kära morfar har ju backat in i rondeller och kör allmänt galet.. Jobbar som läk.sekreterare och där ser man också en viss del som kanske inte ska ha körkort i sin ålder...
Skönt att det går snabbt att fixa iaf! Vår tar ju över 1 vecka... Fått skjuta upp det tills vi vet när bebis kommer... Eller iaf så vi vet att vi har tillgång till hyrbil.
Idag går jag in i v 38 (enl UL). På torsdag vet vi om jag blir igångsatt eller inte. Isf hoppas jag på nästa vecka. Vill hinna med att fira födelsedagsbarn osv innan bebben kommer, så kan man bara koppla bort sånt sen...