-
Jag fick ingen alls med sonen, däremot fick jag hår på magen, ryyys... Gick dock bort efterrosendal skrev 2010-05-12 10:57:20 följande:Nej inga sammandragningar. Men har redan fått hormonrand på magen.... Nån mer som fått det? Tycker det verkar vara lite tidigt, har för mig att jag fick det nån gång halvvägs när jag väntade dottern.
-
Ja det där tänkte jag på, att alla inte vill läsa förlossningsberättelser, så jag skrev inget mer om min än att vår var fruktansvärd (i våra ögon), det får räcka. Vet att inte alla vill läsa om sånt när dom själva ska föda om några månader. Jag vill inte läsa skräckhistorier om kejsarsnitt heller.Mrs TH skrev 2010-05-12 12:15:47 följande:Hejhopp! Idag är en bra dag, jag har inte grav.diabetes mina värden var jättebra på glukosbelastningen. 5 på fastande mage och 7.1 efter glukosbelastningen, gränsen var tydligen 12. De tog ett snabb hb och det var 149, så fortfarande högt. Så då tog de ett rör blod igen och ska testa det ytterligare. Jag frågade BM om hb värdet och hon sa att 150 var lugnt men risken fanns att det gick upp längre fram i graviditeten och då kunde det vara lite sämre. Bra att de håller koll! Dessutom hade jag gått ner 1.5kg sen förra veckan. Så ju idag är det en härlig dag! Jag skippar era förlossningsberättelser Eftersom det är något som jag väljer att inte tänka på förrens jag verkligen måste, däremot vill jag gärna ha en vaginal förlossning. Min mamma har skrämt upp mig när det gäller förlossningar så jag är lite skadad. Mamma vågade aldrig skaffa fler barn pga av hennes förlossning, inte ens när de sa att hon skulle få kejsarsnitt så vågade hon( tänk om det kom igång innan?). I princip har mamma alltid sagt att det är skitsnack att man glömmer smärtan... Själv hoppas jag ju naturligtvis på en annorlunda upplevelse.
Det häftigaste med att föda tyckte jag var när man fick upp barnet på bröstet första gången, och det får man ju även vid kejsarsnitt. En så otrolig häftig känsla att få träffa den lilla som bott i magen, och få se hur han eller hon ser ut, vem det är
Nej det blir spännande för oss alla oavsett hur vi ska föda
Vad skönt att proven var bra och att dom håller koll -
Har ni andra börjat få en magkänsla för vilket kön det blir? Stämmer ju inte alltid, men ibland känner man ju på sig eller tror i alla fall vad det kommer bli
Jag tror vi får en kille till
-
Ja jag mår precis lika illa som med sonen, känns nästan som det är samma graviditet, så därför tror jag extra mycket att det är en kille. Vet ju inte hur jag hade mått med en tjej i magen då, men ändåLyckligaGatan skrev 2010-05-12 12:43:03 följande:Jag är helt övertygad om att det är en grabb. Med E spydde jag från v 5 till v14. Jag har kräkts 2 ggr under den här graviditeten. Mår inte spec illa. Efter tillverkningen av den i magen så kom vi på att "jäklar det kan bli en bebbe", redan då sa jag att isf blir det en kille. Så det blir jobbigt om jag har fel... Varit så söker så längre nu...
-
...och bara för att vi tror det är en kille så har vi bara tjejnamn på listan, precis som med sonen Eller listan, hehe, vi har ingen fysisk lista, men vi pratar ju om namn vi gillar...
-
Går braEla skrev 2010-05-12 12:50:13 följande:Oj. Det var inte meningen att hoppa in i tråden med dubbla inlägg.
Välkommen
3 barn på 3 år är bra jobbat, grattis -
Spelar inge roll för mig heller vad vi får. Visst hade det varit kul med en av varje, men två grabbar blir precis lika bra
-
Låter som en bra förlossningMinifer skrev 2010-05-12 13:48:44 följande:iih jag vet intee!! Om jag ska gå på graviditeten tror jag det är en tjej, eftersom allt är precis tvärtom denna gången! Men å andra sidan känns det som att vi inte kan göra tjejer (vad jag nu fått det ifrån) så vet inte. ... Men vi diskuterar nog flicknamn mer än pojknamn. MrsT: Weeeee vad skönt att du fick bra sockervärden!! Just nu är det ett jäkla skit att ha diabetes, får inte ta måltidsinsulin och är såååå sockersugen, gah!! Min förlossning var en överraskning trodde allt skulel ta superlångtid och börja i natten med värkar, med det sa pladask så gick vattnet och 4½ timme senare hade jag sonen på magen =) Och behövde bara sy ett ynka litet stygn. Helt cräjsy! Känns fortfarande som att jag fuskade och hoppade över hela förlossningen =)
-
Vi har berättat för makens föräldrar, min mamma, våra syskon och några kompisar. Alla tycker det är kul men eftersom vi redan har ett barn så har det inte varit några chockreaktioner direkt Var större att berätta att vi skulle ha första, men vi var över 30 och nygifta, så var väl ingen som blev chockad den gången heller
-
Katrinplommon hjälper mot hård mage, och linfrö. Håll er undan bananer om ni är tröga i magen, det blir magen värre av lärde jag mig när jag hade ett litet barn som ofta hade förstoppning
Jag har inget problem med magen direkt - än...
Och min jättekissnödighet har gett sig, skönt att slippa kissa var 20e minut Men illamåendet blir bara värre och värre känns det som, eller oxå är det lika illa men att jag taklar det sämre nu eftersom det har hållt på en stund.