Inlägg från: Moster Ann |Visa alla inlägg
  • Moster Ann

Decemberbebis 2010

Mrs T:
    Vilket j'vla sätt att bemöta folk på.. så beter man sig ju inte!!  vad trött man blir på folk som inte sköter sitt jobb..

Det måste vara något med barnmorskor, jag har varit på två ultraljud och båda gångerna har barnmorskorna varit ganska disträ och "stressade"...  Där kommer man med världens förhoppningar och är alldeles upprymd för att man äntligen ska få se sin lille plutt. Så får man ett sådant bemötande, gissa om man blir ledsen och besviken!!

Är det någon som har haft en bra barnmorska?!! Hör ständigt folk som inte har haft de... de är ju så synd!

• Moster Ann

Vad är flödesUL? får alla gör det?

• Moster Ann

Jag är så sjuk okunnig om havandeskapspenning och allt sådant!
    Så jag vet inte alls vad man ska göra innan det är dags, om vilka papper man ska skicka in och vart..

Jag började vid månadskiftet att plugga på uiversitetet, till förskollärare. Jag hade tänkt att läsa tills det är dags (om jag orkar). Är det dumt av mig? Bör man vara hemma ett tag innan BF?
    Just nu mår jag jätte bra, jag har näst intill inga sammandragningar eller foglossningar. Bara då & då.. Känner mig bara tung/trött i fötterna vissa kvällar...

Jag är jätte nervös för allt med försökringskassan och allt,.... Kan någon hjälpa mig att bringa lite klarhet?

• Moster Ann

De är alltid ngt som ska vara ett bekymmer... Jag har hört att försäkringskassan kan vara riktigt jobbiga att ha och göra med.. så jag ser inte fram emot det!

Då gäller det väl bara att kämpa antar jag.. Jag hoppas att jag orkar läsa klart vissa delar av kursen innan plutt kommer.. som det känns nu så känns det inte helt osannolikt att jag orkar.

Mathea: Hur går det för dig i din graviditet? Har du också fått mycket besvär som dom andra tjejerna?

• Moster Ann

Idag går vi in i vecka 30 :) kan ni tänka er, nu är det bara 10 veckor kvar (om plutt behagar att komma när han är beräknad). 10 veckor herregud de är inte särskilt länge.. Jag börjar redan bli lite nervös inför förlossningen.. Hjälp! Jag tänkte börja skriva "ett förlossningsbrev" idag och i helgen blir det till att börja packa väskan, så att man är lite redo... man vet ju aldrig när det blir dags!

Vi har börjat förbereda oss väldigt mkt för plutts ankomst.. Vi har köpt det mesta man behöver ha och nu har vi äntligen börjat tvätta upp kläder, filtar och sängkläder.. Gud vad det har börjat bli påtagligt att " att det verkligen ska komma en bebis"... de har innan känts ganska avlägset...

Jag håller verkligen med er... de är ju så svårt med namn!
    Här har vi pratat om theodor, charlie, wilmer, maja, elsa, agnes...
    Men just nu lutar de åt theodor och maja! Skrattande

• Moster Ann

hejhej..

hoppas att allt knallar på för er.. Själv har jag precis börjat samla på mig otroligt mkt vätska.. så jag är riktigt svullen överallt, framför allt i händer och fötter... jag hoppas att plutt kommer någon vecka innan den är beräknad. Jag börjar bli så otroligt tung! Fick i måndags veta att vågen visade +24kg, shit! och jag som har ca. 4 veckor kvar. så fort jag kollar på mat, så känns de som om jag har jäst 3kg ;)  Har ni andra lagt på er mkt?

JustUs85 - jag har samma problemet.. har skit ont i handlederna! jag är ju så himla stor & tung så jag kommer ju knappt upp ur soffa/säng så när min sambo inte är med och hjälper mig upp så får jag liksom lägga all min tyngd på handlederna för att pressa upp mig... vilket gör att jag får så himla ont! Längtar tills de är över..

Jag funderar på att ta influensa sprutan.. jag tror att den kan vara bra...
    '

• Moster Ann
    Lakritsknapp;
    jag kan hålla med dig om din teori.. jag tror oxå att det är så!
    Vart hittar man hallonbladste? jag är beredd på att prova allt inför förlossningen, börjar nämnligen bli nervös (jag går in i vecka 37 imorgon).. Glad
  • Moster Ann

Här går vi in i v.39 (38+0) idag! Skrattande Med endast 13 dagar kvar till BF.. jippi!
    Men jag börjar bli så otroligt tung nu, orkar knappt röra mig.. Så nu väntar jag riktigt mkt på att det ska sätta igång.. Jag vågar knappt vara vaken efter 21 på kvällen ifall det ska sätta igång, jag vill ju vara lite utvilad när det väl är dags Flört

Har ni skaffat allt ni behöver inför bebisarnas ankomst?
    Ja hoppas att vi har gjort det, att vi har tänkt på allt.. så att man slipper att ge sig ut i julträngseln...

• Moster Ann

Det låter lite som om det vore slemproppen...Glad

Nu börjar det verkligen hända grejer... Snart kommer det nog en liten "trådbebis".. Så spännande att se vad alla får!

Lycka till!!!!

• Moster Ann
    TvåBlir3 Grattis grattis.. vad roligt för er att ni har fått ut eran grabb... {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Decemberbebis 2010