Ett två tre skrev 2010-07-30 11:38:26 följande:
Jag är oxå glad det är lite tid kvar. VI har precis flyttat, har en son i värsta trotsåldern, allt är bara kaos hemma och jag känner mig bara sliten och trött. Nej skönt det är en lugn (förhoppningsvis) höst mellan så jag hinner vila upp mig lite
Vilken ålder? Det är tufft när de är i trotsåldrar... Min dotter är helt klart i "lilla tonåren" eller vad det kallas. ( hon är 5 år) Allt är tjaffs och hon himlar med ögonen åt mig som om jag vore dum när jag säger till henne om något. Nästan stöddig, fastän hon ibland är så liiiiiten. :) Man glömmer lätt bort hur små de egentligen är. ;P
Men det hoppas jag med på. Krafter till flytten, men ändå lugn o ro så man orkar med två sen :)
lucypearl skrev 2010-07-30 14:13:55 följande:
Ja när man har mycket att göra som tex flytt förstår jag att all extra tid man kan få är välkommen förstås
Jag ska "bara" inreda ett barnrum så är jag i princip redo att lillen kommer ut till oss, så just nu känns min längtan väldigt lång! Hösten lär nog gå fort trots allt med tanke på att vi oftast har supermycket att göra på jobbet... åtminstonde hoppas jag på att tiden kommer gå fort
Inreda kan ju va tufft också beroende på hur mycket det är att göra. Ska ni måla och sånt? Jobb är en utmärkt tidbov, så det låter bra. Men jag måste säga något som min mamma sa till mig när jag väntade dottern, och som jag är jääätteglad för att hon sa (försöker fortfarande lyssna till detta): Passa på att njuta.. ta ett bad, läs en bok, gör såna saker för dig själv som får dig att må bra. Sen har du ditt barn dygnet runt och även om du har tid till dig själv så är du inte helt ensam.. Även om det är suuuuuuupermysigt såklart!
Jag ska passa på att simma lite i höst, då får pappan ta dottern... :)