Tilma skrev 2010-04-27 18:31:32 följande:
Vad besviken jag känner mig! Ringde mvc i början på förra veckan och berättade att gravtestet visade positivt och att jag aldrig hunnit få tillbaka mensen mellan missfallet och den nya graviditeten. Kvinnan jag då fick prata med verkade jätteangelägen om att jag skulle komma gärna dagen efter, dvs på onsdagen. Jag hade en extremfull jobbdag på onsdagen och hade aldrig kunnat ta ledigt den dagen. Fick då istället en tid en vecka senare. Idag. Tog ledigt från jobb. Gick dit till kl 10.15, som planerat. Får komma in till barnmorskan som undrar vad hon kan hjälpa mig med. Jag förklarar situationen igen (tycker kanske att de kunde gjort någon form av notering då jag ringde och berättade allting?) och hon svarar "men, varför har du fått en tid bokad? Jag kan inte hjälpa dig med något. Det är för tidigt för att skriva in dig så det får du en ny tid för... och något annat gör vi inte här. Skulle du börja blöda eller vara orolig för något får du åka akut till Karolinska eller Danderyd" .... ahopp. Var där i typ 5-10 minuter och fick inget annat än en inskrivningstid den 25 maj + ett läkarbesök dagen där på som de gör på förstföderskor (har aldrig hört om det, någon som vet vad det är?). Well, barnmorskan jag kommer att gå till gav mig i alla fall ett bra intryck. Jag kände mig trygg hos henne under de få minutrar jag var där, även om hela situationen blev lite förvirrad. Hoppas den känslan håller i sig i fortsättningen också.
Idioter finns det gott om! Tyvärr. Tycker det verkar som att alltför många barnmorskor tröttnat på sitt jobb? Jag ringde till MVC här i byn och frågar när man skrivs in och så vidare.
"Det gör vi när du fått veta att du är gravid"
"Jahaaa, men det fick jag veta för ett par dagar sen, ska jag skrivas in då?"
"Nehej du, det är det alldeles för tidigt för!!! Det gör vi om 2 månader!"
"Jaha, men jag uppfattade det som...
"OM du går så länge, mycket kan hända under den tiden!"
Ja men tack liksom?
Riktigt otrevlig var hon. Berättade det för den andra barnmorskan när jag ringde om magont. Hon blev chockad men vet inte om hon var så mycket bättre? När jag berättat att jag är svärdotter till hennes kollega gick hon med på att kolla upp mig, om jag hade UVI. Som hon egentligen sa var för tidigt att få. Men UVI kan man väl få när som, gravid som ogravid?? Å mycket riktigt, antibiotika fick jag för UVI.
Detta är min andra graviditet och har varit med om massvis med otrevliga Bm... Priset tog kärringen på förlossningen som tyckte jag grät för ingenting och visade mig vart dörren var om jag ville gå hem. Fyyy faaan.
Så, nu har jag spytt ur mig också =P
Ser att ni skrivit om blödningar också. Jag har också blödit! Det visade sig vara sår på livmodertappen. Har nu fått se våran älskling 2 ggr via VUL och det är ju så fantastiskt att se den där suddiga klumpen med tickande hjärta *fniss*