Inlägg från: Tisseltassel |Visa alla inlägg
  • Tisseltassel

Decemberbebis 2010

Här är en till.. Jag har BF den 9/12.. Har haft lite problem med bruna flytningar och små blödningar så orosnivån är hög.. Även om jag just idag har ett uppehåll. Nästa VUL blir den 26 :)

Grattis till all graviditeter.. Nu hoppas vi på en hel drös med decemberbebisar :)

• Tisseltassel

I förrgår berättade vi för våra föräldrar om graviditeten efter ett lite intermesso.. Det är inte lätt att bo på en sån här liten ort.. Rykten går fooort...

• Tisseltassel

Idag har vi varit på VUL och såg våran lilla bebis hjärta slå.. :) Vilken fantastisk känsla.. :) Nu känns det mycket mer verkligt och man vågar var lite mer glad över graviditeten nu. Min bebis lever.

• Tisseltassel
    Mrs TH skrev 2010-04-27 11:15:58 följande:
    Tack! Det är lite bättre idag faktiskt och jag har fortfarande inte blött, det är väl antingen blöda utan smärta, eller smärta utan blod som inte är "farligt". Klart du är gravid om du fortfarande mår illa och om det tom eskalerar. Jag läste På Smällen och Hanna Rosander blödde nästan hela graviditeten och hon fick en liten dotter!Jag känner mig oxå väldigt gravid, fast jag mår inte illa längre, däremot har jag ont i brösten de blir bara större och större till min mans stora glädje. Jag är ltie orolig för att ajg ska få monster tuttar, jag hade ju f-kupa innan jag vart gravid, om man går upp ett par stl vad hamnar jag då? H? Finns det ens haha
    Haha jag känner igen dom växande brösten.. Mina har än så länge vuxit 2 dryga kupstorlekar.. Igår var jag och köpte 5 nya bhar.. Det såg ju inte klokt ut i mina förra.. Hoppas verkligen att de inte ska växa så himla mycket mer nu..
  • Tisseltassel

Ni andra som har gjort vul hur stora var era bebisar och på vilken dag gjorde ni det?

• Tisseltassel

Imorn ska jag på inskrivning.. Vad händer då?

• Tisseltassel

Fy farao vad jag är less på illamåendet.. Har kräkts nästan varje dag 5 veckor.

• Tisseltassel

måste bara nämna att i natt har jag sovt utan uppehåll från halv 12 till halv 7. Ingen kräkpaus på hela natten eller kisspaus heller för den delen. Första natten sen vecka 5 och igår gick vi in i vecka 13.

Nu känner jag helt otroligt glad. Jag kommer överleva detta.

Hur går det för er andra med illamåendet? Mitt har fortfarande inte försvunnit. Har gått ner 2 kilo sen inskrivningen och före det cirka 5. Hur går det för er med vikten?

• Tisseltassel

Imorngon ska jag till bm och lyssna på hjärtljud :) Mys.

• Tisseltassel

Nu ska jag ta en macka och sen gå till BM och lyssna på bebis hjärtljud. Hoppas bara hon lyckas hitta dem. idag är jag 12+3 enligt mig men bm tycker 13+2. Spännande.

• Tisseltassel

Idag ska jag på specmödra och då blir det nog ett UL till :) Jippii.

• Tisseltassel
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-09 13:08:04 följande:
    O jag från 14 dec till 22 dec och IDAG skulle jag ha varit i vecka 14 men idag är jag istället i vecka 13 men jag fattar inte hur kan det stämma !! ??
    Hade u mens 10 mars
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Min uträkning blev också jättekonstig efter UL igår för hon räknade med att jag hade blivit befruktad 3 dagar innan jag fick + på gravtest så det kan ju omöjligt stämma.. Så hon sa att jag skulle fortsätta med uträkningen jag har haft sedan tidigare tills efter rul så får vi se vad som händer då.. RUL är nu bokat och blir den 14/7 klockan 10.00 :)
  • Tisseltassel

Jag är i vecka 16 (eller 17 enligt BMs uträkning på senaste mens..) och min mage börjar vara riktigt stor tycker jag med tanke på att det är mitt första barn..

Barnets blivande pappa tycker det är otroligt hur fort tiden går  och ligger och lyssnar på magen varje kväll.. Han tycker sig höra något där inne men jag tror mest att det är önsketankarna som spelar han ett fnatt. :) 

Svar på tråden Decemberbebis 2010