Inlägg från: Nanna84 |Visa alla inlägg
  • Nanna84

Decemberbebis 2010

hej!
    Grattis till alla er som plussat!

Hoppar in här jag med. Plussade i onsdags! Det är min första graviditet, men sambon har ett barn (9år) sen ett tidigare förhållande.

Hade inte märkt av några som helst symptom innan jag plussade, men nu är jag konstant trött och molvärken i magen håller i sig till på eftermiddag varje dag...
    Har tid hos barnmorskan imorrn, då kanske man äntligen fattar att det är på riktigt, än har jag nog inte förstått det... :)

Vi har berättat för mina föräldrar och min sambos mamma. Men resten av familjen och vännerna får nog vänta ett tag till.

• Nanna84

vad många vi har blivit! Kanske är det för våren visade sig lite i mars som det många decemberbäbisar på gång {#lang_emotions_smile}

Var hos BM i dag och fick en massa information om rökning, alkohol, mat osv. sånt man redan vet i princip. Inskrivningen blir inte förrän 11:e juni. Evigheter kvar ju...

Det är normalt att vara lite osäker och rädd i och med en graviditet eller hur? Mitt huvud bara snurrar känns det som...

• Nanna84
    Ginge skrev 2010-04-14 14:50:43 följande:
    Brukar BM göra någon undersökning vid första samtalet? Altså den som är innan den officiella inskrivningen? Känns som jag skulle vilja få statusen bekräftat och kontrollerat :)
    Jag var på mitt första möte med BM i måndas. Fick endast info om kost, sluta röka, alkohol etc. Ingen test eller nåt. Tyckte det var lite konstigt faktiskt..  På inskrivningen gör det mer grejjer, skulle ta en timme eller nåt då. Men det kan ju vara olika från stad till stad.
  • Nanna84
    Nanniii skrev 2010-04-15 09:35:52 följande:
    Har riktig mensvärk emellanåt, när man går på toa så får man ju för sig att det ska komma ngt rött på pappret.. Usch så nervös jag är! Jag hoppas det bara är molvärk jag har. Önskar mig lite andra symptom nu så jag kan känna att där är ngt ;)Kraam
    Jag har också mensvärks liknande smärtor, speciellt på när jag precis gått och lagt mig för att sova. Jag har läst i ett par böcker och även BM sa att det är livmodern som växer när det gör ont på det sättet. Men klar man bli orolig... Känns ju som man skulle få mens vilken sekund som helst.
  • Nanna84

urk...! mår så illla! Vet inte var jag ska ta vägen!

Mitt illamående verka gå efter ett visst schema. Får lite på morgonen, går oftast över efter jag ätit frukost. Sen kommer det tillbaka vid 13-tiden, spelar ingen roll om jag äter/har ätit då. går över efter någon timme. Och sen vi 16-17 tiden kommer det tillbaka igen. Blir galen! än så länge har jag inte mått så illa så jag har behövt kräkts, men vet i f-n om inte detta är värre.. urk..

Efter lunch idag käkade jag en piggelin, och det verkade lugna ner sig lite. ska nog köpa ett storpack att ha hemma och se om det funkar :)

• Nanna84
    IWantCookies skrev 2010-04-15 21:05:47 följande:
    Nanna84 - Jag har som du, ett illamående som får en att vilja självdö av desperation. Dock kräks jag inte. Tipsar om Postafen som jag börjat ta morgon och kväll, blir helt klart bättre och iaf uthärdligt med illamåendet då!
    har kollat runt lite och läst om Postafen, verkar som värsta miraklet för någon som mig som mått illa konstant idag. Tack för tipset, ska gå förbi apoteket och kolla upp det imorrn!
    Snälla sambon gick till affären och köpte en helt kartong piggelin till mig! verkar funka rätt hyfsat mot illamåendet det med :)
  • Nanna84
    Nanniii skrev 2010-04-15 22:20:25 följande:
    Ja , jag börjar bli knäpp i huvudet här hemma , det är likadant för mig. Oftast när jag sitter eller lägger mig ner. Annars när jag rör på mig känns det inte lika mycket.Med tanke på att jag mår så pass bra och nästan är orolig över att inte ha några symptom alls,så kan jag få lite av ditt illamående också ;)Skulle kännas så mycket bättre , hade ett missfall i december,så vill att allt ska gå bra denna gången.Vilken vecka är du i?
    Du får gärna lite av mitt illamående! :) det har gått så långt att jag knappt kan äta. måste äta det jag är sugen på , annars funkar det inte. Vilket inte är bra, är oftast sugen på onyttiga saker.... :p

Jag är i vecka 6, hoppas verkligen att illamåendet och allt annat har blivit bättre om ett par veckor.  Har du pratat med BM om att du är orolig? De är ju där för att hjälpa dig med sånt. Så mitt tips är att ringa och säg att du haft missfall och att du är orolig för att de ska hända igen.
  • Nanna84

oj, här händer det grejer ser jag . Välkommna alla nya, och grattis till era plus!

Jag är så glad för mitt illamående är inte lika jobbigt längre. Och det enda jag gjorde för att förbättra det var att ta min vitamintablett på kvällen istället för till frukost. :)  När jag var hos BM så nämnde hon att man lätt kan må illa av dessa tabletter och att man inte ska ta dem på fastande mage, trodde inte det spelade någon roll för mig eftersom jag tog dom till frukost. Men tydligen gör det stor skillnad. Tips till er andra som har det jobbigt med illamåndet. Skadar ju inte att testa iaf :)

Ett annat tips: Rensa inte avloppet under duschen på direkt efter furukost. Då spelar det ingen roll om man inte mådde illa innan.. urk.. :(

• Nanna84
    Ginge skrev 2010-04-19 14:05:55 följande: "Jag också bor i Eskilstuna, och ska på första samtal den 26/4  :)  så vi kanske ses där ;)"

(går ej att citera)

Jag bor också i Eksilstuna, då är vi tre stycken :) Var på samtal den 12:e April och ska på inskrivning den 11:e Juni... Lång tid kvar...
  • Nanna84

oj, det var visst fler än 3 stycken från eskilstuna i denna tråd.. Var det nåt speciellt som hände i denna stad i Mars/April eller {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden Decemberbebis 2010