Inlägg från: IWantCookies |Visa alla inlägg
  • IWantCookies

Decemberbebis 2010

Hej och hallå, det verkar som att jag också platsar här. Har en tjej som fyller tre till sommaren och tvåan på gång i början av december. Kul att vi är många som kan följas åt Ska skriva in mig i listan med.

En fråga till er bara - är det fler här som inte alls planerat för en decemberbebis? Kände att man blev helt tagen på sängen här (literally ) Hade tänkt starta med försöken till hösten men sen blev det så här istället. Kul men en riktig shock till en början.

• IWantCookies
    MrsHelgesson skrev 2010-04-13 16:20:12 följande:
    Är vecka 6+1 idag alltså sjunde veckan och idag spydde jag för första gången denna graviditeten. Det kändes väldigt bra måste jag säga, hellre det än att man mår illa. Jag hatar verkligen att spy men det är inte som när man har magsjuka. Det känns också bra för då vet jag att räkan lever där inne.
    Här är en till som mår illa, mår som en räv alltså och bara klöks av minsta lilla. Tyvärr har jag inte förmågan att spy utan att stoppa fingrarna i halsen och det klarar jag inte av så jag går här och ulkar. Längtar tills det avtar, förhoppningsvis ganska snart.. Mådde du lika illa under förra graviditeten? Jag tycker det känns sämre denna gången, kanske eftersom man inte har samma möjlighet till vila när man har en liten som springer runt här hemma.
  • IWantCookies

Nanna84 - Jag har som du, ett illamående som får en att vilja självdö av desperation. Dock kräks jag inte. Tipsar om Postafen som jag börjat ta morgon och kväll, blir helt klart bättre och iaf uthärdligt med illamåendet då!

• IWantCookies
    Nanniii skrev 2010-04-28 14:24:20 följande:
    Hej!Har idag fått bruna flytningar med lite klumpar i som påminner om levrat blod. Har varit inne på gynakuten , men dom sa att det är svårt att se nu så jag har fått tid på Måndag för vul. Känns som allt bara faller för mig:( som om jag ger upp.  Det är en evig väntan till Måndag och jag bara gråter ;(Kram på er alla
    Vad tråkigt, jag känner med dig. Hoppas ändå att det går vägen och att pyret mår bra. Förstår att måndag är långt bort, tiden går sakta när man oroar sig. Skickar en kram till dig!
  • IWantCookies
    WilleViking skrev 2010-04-28 17:15:40 följande:
    Så, nu har jag varit på gyn. Jag fick träffa en super söt och trevlig ung doktor. Berättade att jag var gravid i vecka 8 och att det var min andra graviditet. Han klämde och kännde och tittade med vul. Han frågade om jag ville titta med honom, och det ville jag ju. Tyvärr sa han, det finns ingen bebis i din mage. Men det possitiva är att det ser fint ut du behöver inte skrapas. Jag sa att vi inte var så ledsna, bara tacksamma att vi blivit gravida för då vet vi att det fungerar, var på vippen at vi skulle höra av oss till fertilitetskliniken.Så han sa att det fungerar och vi behöver inte fertilitetskliniken, det var bara hem och fortsätta så småning om.Så till er alla nu drar jag mig ur denna tråd. Lycka till. Bamse kram från mig
    Men näh, vad tråkigt! Alltså - tråkigt att det inte blev decemberbebis men förstår att det känns skönt att veta att systemet fungerar så att säga. Stor kram till dig och din man, och stort lycka till med nästa försök!
  • IWantCookies

Ser att många mår illa här, tänkte tipsa om Zofran / Ondansetron (samma läkemedel). Har fått det nu för mitt illamående som fick mig att längta efter döden alltså, det är så hemskt så det går inte att beskriva. Jag kräks inte, kan inte ens kräkas när jag är magsjuk, men eftermiddagarna är tortyr och jag ligger raklång och ber om nåd. Längtar så till v 13 i hopp om att det ska lätta.

I alla fall fick jag Zofran 4 mg att ta morgon och eftermiddag och det underlättar något enormt! Jag fungerar som människa igen och jag blir inte trött av tabletterna. Nu har jag "bara" vanlig graviditetströtthet och ett lätt illamående när tablettens verkan klingar av.

Seabands hjälpte inte mig, men forskningen säger ju att det ska fungera, så det kanske funkar för andra. Hemska värld, graviditetsillamående önskar man ingen, så fruktansvärt det är!

• IWantCookies
    TvåBlir3 skrev 2010-05-08 01:17:30 följande:
    Vill att magen min ska växa!!!
    Jag med så man slipper se lönnfet ut när man egentligen är gravid
  • IWantCookies

Vad tidigt ni verkar ha fått göra UL, här i mitt landsting får man inte göra förän typ vecka 19. Detta eftersom "du är inte så gravid som du tror att du är" enl bm som min kompis pratade med. Då menade de att man oftast blir framflyttad antar jag :-/

Så jag som har BF 4 dec får inte göra förän i juli

• IWantCookies

Men första barnet jobbade jag som ssk på vårdavd till v 39+2. Gumman föddes tre dagar senare.
    Denna gången ska jag gå v. 38 så jag har ett par veckor åtminstone att varva ned på (förutsatt att jag mår lika bra som förra gången). Idag jobbar på på universitetet med lugnt kontorarbete så jag tror inte det blir något problem.

• IWantCookies

Åh vilken fin bild!
     Vi fick också veta att det ska bli en pojke, nytt BF 6 dec, men det var bara två dagar fram så det var väntat. Vi fick se med 3d och det var en häftig upplevelse, killen låg och sög på tummen och mådde finfint i magen. Så skönt att veta att det ser bra ut!

Svar på tråden Decemberbebis 2010