Inlägg från: ankan24 |Visa alla inlägg
  • ankan24

Decemberbebis 2010

hallå där! {#lang_emotions_smile} jag plussade nu i tisdags och har nu gått 4+5 så jag har bf den 13 dec :) första barnet men andra graviditeten då andra avslutades med abort pga rådande förhållanden men nu stämmer allt så den här är mer än välkommen :)

• ankan24

tackar och grattis till dig med :)
    har egentligen inte riktigt förstått att det är så än så jag var tvungen att ta ett till test idag hehe. har gjort 8 positiva nu så det bör väl kunna sjunka in lite mer nu i komination med att tuttarna ömmar nå grönj*vligt :)

• ankan24
    litenlova skrev 2010-04-11 16:56:30 följande:
    Hänger på här jag med, har bf 14 december enligt fl. Hoppas verkligen det går vägen den här gången Jättegrattis till er alla
    grattis till dig också :) är det första för dig?
  • ankan24
    AnKaJ skrev 2010-04-11 17:14:38 följande:
    Hej!Jag hoppar in här jag också. Plussade imorse och är lite orolig för att vara för glad.Det är min andra graviditet. Min första slutade nämligen som MA för exakt ett år sen och hoppas på verkligen att den här gången går det bättre. Beräkad BF är 15 dec.
    grattis till dig oxå :) hoppas att allt går vägen för dig/er den här gången.
  • ankan24
    polyester01 skrev 2010-04-11 17:15:28 följande:
    Halloj!Hänger på här... Är v 4+4 idag och bf 14 dec enligt fl uträkning. Kul att vi är några stycken... Nån som känner av några gravsymptom?
    grattis till dej oxå :)
    här har vi lite molvärk och ömmande bröst och ett väldigt rännande på toaletten {#lang_emotions_undecided} sj?
  • ankan24
    AnKaJ skrev 2010-04-11 17:22:19 följande:
    Har exakt samma symtom som du ankan24! Plus lite konsigt metallsmak i munne.
    det har jag tack och lov inte :) men jag har en aning om att det kommer att komma lite illamående ganska snart.. har lite konstiga känslor i magen av och till men bara obehag än så länge. men det var precis likadant sist oxå så det kommer bli värre det vet jag {#lang_emotions_undecided} men det kan jag ta {#lang_emotions_laughing} är alldeles för glad för att störa mig på det nu iaf.
  • ankan24

Marie W: haha jo det är ganska skrattretande men va fan. det är alltid lika kul att se det där "extra" strecket på stickan. och jag har några kvar som jag annars inte har användning för så då kan jag få mig ett litet extra glädjerus några fler gånger {#lang_emotions_wink}
    men självklart så finns det en liten oro som ligger och gnager i och med att man inte gått så lågnt än men man får försöka hoppas att allt går som det ska och ta vara på tiden som är. ingen ide att gräma sig i förskott för mycket tycker jag. då försvinner mycket av charmen känns det som. {#lang_emotions_smile}

• ankan24

mathea: grattis till er! klart att du ska spara det ett par dagar. gjorde jag oxå men det var iofs mest för att jag trodde att jag inbillade mig haha. {#lang_emotions_laughing}

• ankan24
    Frida Norrman skrev 2010-04-11 20:54:59 följande:
    Jag plusade i onsdags och är oxå beräknad 13 december :)Är också min andra graviditet då jag fick missfall 18 januari i år då jag var i v.8 så nu är jag gravid igen och håller alla fingrar och tår att det ska gå hela vägen denna gång :)
    grattis till dej oxå! blir bara fler och fler här. riktigt roligt. tråkigt med mf dock. hoppas det går bättre denna gång. för både dig och övriga här som drabbats.

har du börjat få några känningar än då?{#lang_emotions_undecided}
  • ankan24

mathea: en t-shirt med "världens bästa pappa" kanske.
    tänkte göra så när jag berättar för mamma om ett par veckor fast med mormor då förstås sen får dom dra sina egna slutsatser {#lang_emotions_laughing}

• ankan24

grattis till er mulisen och mor78 {#lang_emotions_smile}
    visst är det härligt med symtomen och vetskapen att det antagligen blir värre {#lang_emotions_wink}

• ankan24

jaha så kom nästa symtom som ett brev på posten idag då... luktar väldigt konstigt överallt nu {#lang_emotions_undecided} aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    men vi börjar bli väldigt många här nu. 15 stycken inskrivna på bf-listan. det är då väldigt vad folk har legat i under mars månad haha{#lang_emotions_wink}

• ankan24
    litenlova skrev 2010-04-12 15:20:23 följande:
    För oss blir det ingen decemberbebis,de vidriga blödningarna kom igen, 3e gången nu.  
    usch och fy vad tråkigt. lider med dig. hoppas att det vänder för er snart. kram
  • ankan24

mathea: jo dom kan se grav. på blodprov vad jag vet iaf.
    och påskäggen verkar varit väldigt välfyllda hehe...{#lang_emotions_laughing}

• ankan24
    mysflikkan84 skrev 2010-04-12 17:27:50 följande:
    Hej!! Jag plussade idag och väntar vårt andra barn!! Bf blir den 22 december som de ser ut just nu.
    grattis mysflikkan84! hoppas allt går bra för er {#lang_emotions_smile}
  • ankan24

mysflikkan: vissa går det fort för och andra lite saktare :) sånt är livet. bara att tacka och ta emot att ni lyckades så fort :P.
    mathea: nä det har jag klarat mej undan än så länge men jag har lite att ta av runt magen så det dröjer förhoppningsvis ett litet tag till ;) du får ta och ha lite halvsäckiga kläder så att det inte syns för mycket :D

• ankan24

har varit lite oaktiv här ett tag nu men får väl återuppta igen {#lang_emotions_smile}
    grattis till alla som dykt upp och plussat sen sist.
    har tid hos bm för hälsosamtal på måndag. men sen får dom nästan ta och göra en inskrivning på mig fort attan för jag måste begära omplacering på jobbet. ska prata med chefen imorn och se vad som går att göras men har en känsla av att jag ganska snart kommer bli förbjuden av honom att jobba mer och då behövs ju moderskaps intyget för att kunna ansöka om havandeskapspenning...
    nån här som vet hur länge man brukar kunna jobba med ett extremt tungt jobb,konstanta vibrationer och mycket buller utan att riskera att skada fostret?

• ankan24
    Saliva123 skrev 2010-04-20 21:40:04 följande:
    ankan24 blir nyfiken, vad jobbar du med? vet inte vad som kan rekomenderas tyvärr. Usch era stackare som mår illa!
    kör lastbil och ska dra av och på mellan 14-20 ton varje dag. i både med och motlut. tänkte att jag ska prata med bm på måndag och se vad hon säger. vill ju inte riktigt riskera nåt med en liten i magen.
    chefen tog det dock väldigt bra även fast jag berättade det mitt i semesterplaneringen så att han fick lägga om en del hehe {#lang_emotions_djavulsk}
  • ankan24

wihiii.. då var inskrivningen klar iaf. fick den uppdelad i två delar men nu är alla tester klar och allt såg skitbra ut {#lang_emotions_smile}
    synd bara att ryggen värker som en jag vet inte vad just nu. bm trodde att det kanske kunde vara tidig foglossning så nu väntar jag på att hc ska ringa så jag kan boka tid hos en läkare istället.. hoppas verkligen att det inte är det som satt igång redan nu...{#lang_emotions_frown}

• ankan24

hua! nu har man varit hemma en hel vecka och börjar nästan klättra på väggarna {#lang_emotions_frown} om bara ryggj*veln kunde ge med sig. i övrigt så mår jag faktiskt ganska bra förutom lite illamående av och till särskilt kvällstid då jag blir tokhungrig men inte kan äta pga av det. men det står man ut med. är ju en underbar tid som väntar om några månader {#lang_emotions_smile}. blir till och ringa läkaren på måndag och se vad dom har och säga om ryggen. om det blir sjukskrivning ett tag eller hela vägen för jobba går då banne mig inte.

Svar på tråden Decemberbebis 2010