Inlägg från: Marie W |Visa alla inlägg
  • Marie  W

Decemberbebis 2010

Hej Annika & Lintott!
    Stort GRATTIS till er båda!
    Jag hänger gärna på, behöver bolla och snacka lite framöver.
    Jag plussade för precis en vecka sedan, 1:a barnet. Superlycklig.... lite overkligt , otroligt spännande!
    La in mig i tråden "BF i början av december 10" också, finns ni där?

Hoppas ni mår bra och har en lika solig söndag som jag har (i Sthlm)
    //Marie

• Marie  W

GRATTIS Ankan! Va roligt! 2:a grav för mig med, 1:a blev (ett tidigt) missfall.

• Marie  W

Ankan24, Haha 8 test... då kan du nog lita på att det stämmer.
    Jag liknar mig med AnKaj, det känns på nåt sätt som att det är att ta ut glädjen lite tidigt, lite riskfyllt.   Men å andra sidan går det ju inte att låta bli!!! Ser fram emot första MV besöket för lite bekräftelse!

Angående symptom känner jag mig bara lite trött, å så brösten då. Får väl se vad som komma skall....

Grattis till AnKaj, Polyester01 och Litenlova,  och oss alihopa igen
    Roligt med ett Decembergäng!

• Marie  W

Grattis Mathea & Frida! 
    Jag skulle absolut också vänta med beskedet till tisdag! Världens bästa present, dessutom om bara ngr dagar!!!

Ankan24:
    Klockrent, borde kanske också testat om baraför glädjens skull. Jag ser fram emot många glädjerus frmöver!
    Lintott: Det kan säkert vara homonerna! Omväxling förnöjer heter det väl{#lang_emotions_wink}

Nu njuter vi! Det här läget är underbart, varje minut.
    Min man håller redan på att prata om vilka roliga lekar och påhitt han planerar med den lilla.... en 37 årig man med ett stort barnasinne i behåll!! Den typen av planeringsförmåga har jag inte sett till från honom i många andra sammanhang.. Haha.

Dags att runda av kvällen nu, uppstigning 04.00 imorgon. Jobbresa.
    Trevlig kväll alla!
    Marie
  • Marie  W
    ÄlskadeGryn skrev 2010-04-11 21:06:26 följande:
    Förresten.. nån som vet hur man gör för att länka en bf lista till tråden? Kunde va kul att skriva in oss allihopa så man får bättre koll vem som ska ha när..
    Hej Mulisen & GRATTIS såklart!
    Bra initiativ med en lista. Jag rör redan ihop oss{#lang_emotions_smile}
  • Marie  W

God morgon
    IWantCookies: Grattis , grattis! 
    Jag känne som Mathea ang decemberfödsel. Vi har också försökt ett tag och önskemål om precis när BF blir avtar liksom i förhållande till försöken och viljan att den blir alls.

December kanske inte varit vårt första val om man fick regissera dock. Angåengående barnets utveckling tror jag den är högst individuell, ovavsett tid på året man är född! Möjligtvis att moppe och krogålder odyl kanske varit mer idealiskt tidigare på året.

Nanna84: Grattis och lycka till hos BM idag{#lang_emotions_smile}

Ha en bra dag allihopa/ Marie

• Marie  W
    Annika Süss skrev 2010-04-12 08:53:40 följande:
    Vad kul! Du får skriva efetr du varit på VUL om det är en eller två. Det är mitt andra. Min dotter blir 3 till sommaren. Så hon blir ganska exakt 3 1/2 när beibis kommer. BF 16 dec. Jag hittar inet heller BF-listan nu. Konstigt. När är din BF?Hade missfall i dec-09. Så nu är vi på G igen. Känns skönt! Håller alla tummar och tår för oss alla nyplussade!!
    Annika, dubbelklicka på den blå länken som Mulisen lagt in. inlägg nr 37, så kommer  du till BF listan.

Ankaj: Jag har fårr min inskrviningstid till den 3/5. Håller med dig.... känns långt bort!  Snacka om att man är ivrig{#lang_emotions_smile}
  • Marie  W
    litenlova skrev 2010-04-12 15:20:23 följande:
    För oss blir det ingen decemberbebis,de vidriga blödningarna kom igen, 3e gången nu.  
    Fy va tråkigt! Stor stor kram till Er!
  • Marie  W
    Ett två tre skrev 2010-04-12 17:36:09 följande:
    Min mage är så sjukt svullen!! Folk börjar nog undra redan! Är ni svullna?
    Nope, känns inte speciellt svullen, är den det ligger det liksom inbäddat bakom lite annan "övermage"   Så det syns iaf inte ännu.
    Annika Süss skrev 2010-04-12 17:56:26 följande:
    Vilka symtom har ni? Jag känner nästan INGENTING. Jag känner typ mer när jag är i en vanlig cykel. Kanske bara en aningen molvärk om jag tänker på det då och då. Med mitt första kände jag ingenting heller, men det kan väl vara olika på sina olika grav. Hoppas bara jag slipper illamående. Känner inte någonting i brösten överhuvudtaget, vilket alla verkar göra väldigt tidigt, eller?
    Jag känner mest om jag riktigt känner efter och det gör jag gärna för att få in att det är på riktigt riktigt. Jag mår väldigt bra! Skulle vara brösten då och så är jag himla trött. Trötthethet kan likväl bero på intensivt jobb nu.  Symptom verkar onekligen skifta rejält, får se vad som väntar!?

Grattis till alla nyplussade!
    {#lang_emotions_laughing} 
  • Marie  W
    Emelle skrev 2010-04-12 18:33:58 följande:
    Hej!!Här hänger jag gärna med Har BF 20 december. En liten julklapp Är sjukt orolig etfersom vi hade ett MA tidigt i Februari och blev gravida efter en mens därefter. Väntar nu på VUL i v. 7 som förhoppningsvis stilalr min oro lite.HAr lite illamående till och från, liite känningar i brösten och ont (öm) vid äggledarna.Är lite orolig för det sista med förhoppningsvis är det ligamentetn som spökar...Det är mitt fjärde barn jag väntar!
    Grattis! Hoppas verkligen att det går vägen den här gången och att oron stillas asap! Jag håller tummarna!
    Jag väntar vårt första barn och känner mig lugn än så länge, trots ett (tidigt) MF i sommras, hoppas det håller i sig!
    Ginge skrev 2010-04-12 18:10:21 följande:
    Och som jag sa till min sambo imorse så jag på sätt och vis så hoppas att ha stora illamående dn närmsta tiden :) Inte för att jag tycker det är kul, men jag hörde inte länge sen, att forskare kommit fram, att kvinorna som måde jätte dåligt fick jätte intelektuella barn :) Tydligen det är samma hormon som orsakar illamående och deltar i hjärnans utveckling.Så hoppas jag mår riktigt illa :)
    Så vill jag också må illa! Det finns såna otroliga rön och "vetenskaper". Man kan ju välja och vraka vilka man ska ta till sig, haha.
Svar på tråden Decemberbebis 2010