Tror ni det går bra att åka bort i sommar?
Jag ville gärna åka till Vietnam nu i vår, men valde efter lite funderande bort det just nu. Det kändes som en för lång resa för en 18 månaders och dessutom ska hon ju opereras snart och då vill jag inte vara borta precis efter operationen med tanke på infektionsrisk mm. Jag har nog egentligen valt bort Vietnam i nuläget endast pga praktiska saker. Jag tror inte hon skulle må dåligt av att åka dit rent mentalt.
Men visst tar man beslut efter barnets bästa, det är nog alla överens om. Ibland kan jag tänka mig att om föräldena mår bra av en "semester" gör nog barnet också det. Vid dagisstarten skulle jag dock vara försiktig att gör för mkt ändringar. Min flicka ska börja i augusti på dagis och jag funderar på att flytta till större. Fast då måste det nog ske snart med tanke på att jag inte vill röra till det för mycket efter augusti och dagisstarten. Hur påverkar en flytt barnet? Jag märkte att min flicka efter sjukhusvistelsen stormtrivdes att komma hem, hon slappnade av och sov och sov och sov första dygnet. Hemmabasen är så viktig för barn & då min dotter har ett sn som kräver operation tror jag att kraven på att hemmamiljön är densamma är hägre. Eller vad tänker ni?