• Anonym

Två missfall på rad, betyder detta missfall vid en ev tredje graviditet?

Jag hade ett missfall i vecka 9 i december. Det var skitjobbigt och det blev även en del komplikationer pga kvarvarande slemhinnerester. Hur som helst, efter många koller efteråt och ett gravtest hos gyn ca 8 veckor efter missfallet konstaterades att allt var bra och gravtestet visade helt negativt, dvs inga hormoner kvar efter grav.

Sen, efter nästkommande mens, hade vi sex vid ägglossningen. Sen kom inte min mens. Jag testade svagt svagt positivt strax efter bim och sedan började jag blöda två dagar senare. Tror alltså även detta var ett missfall, i så fall i vecka 5.

Nu till min fråga/fundering.. Om jag nu har fått två missfall, ökar detta risken betydligt för ett missfall även en tredje gång? Har inga barn sedan tidigare och längtar så mkt efter en liten bebis.

Tacksam för alla svar jag får!

/rädd för att bli gravid igen med rädsla för missfall...

• Svar på tråden Två missfall på rad, betyder detta missfall vid en ev tredje graviditet?
  • Anonym

Tack alla ni för era svar! Betyder mycket!

Jag har funderat på det där med bakteriell vaginos. Har dock varit hos gyn flera gånger och hon har friskförklarat mig. Fick dessutom antibiotika efter infektionen vid första missfallet, så det känns som alla bakterier borde vara borta.

Hoppas hoppas verkligen allt går bra nästa gång!! =)

Någon mer med erfarenhet kanske?

• Anonym

jag vet precis vad du går igenom o är precis i samma sitts..
    jag har läst o läst, precis allt om missfall och som experter och läkare skriver så verkar det vara så att 2 är vanligt och 3 är ovanligt.

Det är inte ovanligt att få 2 missfall och att den 3e graviditeten blir lyckad.
    Så jag vet inte, kanske ska man hoppas på det, vi har nog helt enkelt hafr otur, vi får tänka så, vi får glädjas åt att vi faktiskt KAN bli gravida, vissa har ju det problemet men vi kan ju som sagt och det måste ju vara nått positivt i det hela..
    Sen att det har slutat i missfall tänker jag bara är otur.

Nu sitter jag här gravid igen och jag hoppas, håller tummar o tår att det ska bli våran tur nu, 3e gången gillt, ska ringa BM och Gyn imorn, boka tid för ett vul, kanske kan lugna mig lite.

Jag önskar dig all lycka och håller mina tummar för oss båda
    och tänk att du väntar barn, inte missfall.

Chansar man inte, vinner man inte.

Puss

• Anonym

Tack alla ni som har delat med sig av sina historier, det värmer! Det känns bra att höra att det till slut har gått bra för många av er trots upprepade missfall. Grattis till era små! =)

Jag har mens nu och vid nästa ägglossning om ett par veckor planerar vi att försöka igen. Hoppas på bättre lycka då! =)

Ha det gott allihop! Kram

• Anonym

Nej det gör det inte. Jag hade ett missfall i vecka 5, testade positivt efter jag haft mens i 4 dagar som gjorde mkt ondare än vanligt.
    Sen ett MA i v 13, fostret hade dött i v 10 och jag skrapades. Fick mens 5 veckor efter det, blev gravid igen och fick min dotter.

Efter tre missfall så gör de väl en liten utredning men du ska inte oroa dig. Så fort jag fick hålla i min dotter så kände jag att självklart var det menat att just hon skulle komma till oss! Att jag skulle bli gravid just den månaden, vid just den ägglossningen, annars hade det aldrig varit hon.

Svar på tråden Två missfall på rad, betyder detta missfall vid en ev tredje graviditet?