Inlägg från: CeeJay |Visa alla inlägg
  • CeeJay

Dem "Äldre" är avundsjuka på de "unga mammorna"

Nej jag är inte avundsjuk på ungre/unga mammor. Jag hade själv aldrig valt att vara ung förälder. Ingen av mina vänner som är äldre mammor är avundsjuka.

• CeeJay
    Jezamine skrev 2010-04-09 20:30:34 följande:
    Jag är definitivt inte avis på de unga mammorna.Ge mg en bra och trovärdig förklaring på vaför jag skulle vara det?
    MIN egna högst personliga förklaring till denna påhittade avundsjuka tror jag är just för att någon annan är YNGRE dvs UNG. I dagens samhälle ska vi ju vara UNGA, det är det som räknas, speciellt för oss kvinnor

Några yngre mammor jag har hört och sett skrivna åsiker från är att vi äldre mammor är avundsjuka för att de har lättare att vara flexibla, blir bättre kompis med barnet (?) och att de är snyggare i kroppen efter en graviditet

OBS!! Detta är allstå inte mina egna erfarenheter och ingenting jag upplever alls. OM jag skulle vara avis på någon, mamma eller ej, ung eller gammal, är en kvinna med en stark frisk kropp (som jag alltså inte har). Men mina problem beror inte på min ålder utan på gener, sjukdommar och annat skrutt

Bara en liten reflektion på det du skrev !
  • CeeJay
    S vali s skrev 2010-04-09 20:28:42 följande:
    Grejen är ju att jag vet hur jag var/är både som ung/äldre mamma, en ung mamma kan bara gissa sig till hur det kan vara  att vara just en äldre mamma...
    Det är ju faktiskt även så att vi som ÄR äldre har ju varit unga även om vi inte hade barn då. När jag tänker på hur jag var när jag var 16-22 år ryser jag av bara tanken på att jag skulle haft barn.. De som är ungre har inte den "fördelen" av att veta hur det är att vara äldre, med barn eller utan. Det kan jag känna är en stor fördel i mitt liv, att jag gått igenom väldigt många faser och har nu mest planat ut till den person jag var menad att vara ! (lite flummigt kanske men du förstår nog hur jag menar )
  • CeeJay
    Amira skrev 2010-04-09 20:49:20 följande:
    Fast det blir tokigt när man jämför en "ung" och en "ung med barn". Jag vet att det låter klyschigt men man mognar snabbare när man har fått ett barn att axla ansvar över.
    Ja naturligtvis är det inte samma sak och jag tror (och hoppas) att alla oavsett ålder mognar när de får barn Men för MIG handlar jämförelsen om att jag inte hade velat mogna och inte hade velat vara ung mamma och därför gör jag den jämförelsen. För mig är det en trygghet att veta att jag har den livserfarenheten jag har Och jag säger inte att de yngre inte har livserfarenhet, jag har fler år bara! Och jag hade inte velat vara ung mamma, jag var för självisk då. Även om jag tror att jag HADE mognat
Svar på tråden Dem "Äldre" är avundsjuka på de "unga mammorna"