• SaramedM

Taskigt! Annons

rightbackatyou skrev 2010-04-10 07:50:58 följande:
    Varför skulle jag ha med andras barn när det gäller mitt/mina barns födelse om jag nu känner att jag behöver skriva ut något i tidningen att jag blivit mamma?
    för att även pappan blivit pappa igen och barnet du just fött har syskon
  • SaramedM
    rightbackatyou skrev 2010-04-10 08:22:33 följande:
    Ett genetiskt halvsyskon, men det finns även morföräldrar, farföräldrar, kusiner, tremänningar, morbröder, farbröder, mostrar, fastrar osv osv osv.Ett halvsyskon till mitt barn betyder ingenting för mig, det skapades av två jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra mer än att det barnet komemr och hälsar på i vår familjv arannan vecka eftesom dens föräldrar har kommit fram itll att det är en "praktisk" lösning.Mitt barn är närmare hunden (som är en familjemedlem) än ett genetiskt halvsyskon som ränner hos oss varannan vecka och ställer till oreda.Vill pappan samla sina barn och bemöda sig att sätta in en bild i tidningen på dem får han göra det om han vill, bara han inte nämner mig som någon form av "mamma" till hans och hans ex´s barn, de får helt och hållet stå för det barnet men visst, han är dessvärre pappa till båda.Men JAG har bara ett barn (snart två ) och vill jag fira genom att sätta in en födelseannons så gäller det barn i min familj, inte min sambos familj som barn sedan innan vi ens träffats, hans syskon, hans föräldrar, hans andra div släktingar.
    om man tror att man kan skapa en familj utan att låta barnets syskon vara en del av den så är man ute på jäkligt tunn is
    Att du sätter hunden högre är sjukt, jag förstår inte vad det är för vidrig pappa som stannar hon någon som ser hans barn på det sättet
    En riktigt förälder accepterar inte sånt
  • SaramedM
    rightbackatyou skrev 2010-04-10 18:30:37 följande:
    Det är skillnad på halvsyskon och syskon och särskilt när den spillran från förr som jag inte ens var inblandad i bara dyker upp varannan vecka till den familj, min familj, som bor tillsammansDessutom så finns det ingen norm för hur en familj ska se ut (tydligen, hur svårt dent nu kan vara med mamma pappa och gemensamma barn), min familj är mina släktingar och min sambo, inga andra, varken grannungar eller min sambos pappa.JAg TROR inte att jag skapat en familj, jag HAR skapat en familj, det gjorde jag när jag födde det första gemensamma barnet Och du... en liten tanke... man behöver inte skylta med allt man tänker och känner inför sin partner om det inte gynnar en
    Sånt märks, är föräldern lite uppmärksam så märks det. Tyvärr så skiter många fäder i sina barn så pass mycket att den nya kärleken är viktigare
    Det enda jag funderar över är varför man vill ha en sån person som pappa till sitt barn?

Oavsett om du vill eller inte så tillhör halvsyskonet din familj eftersom du lever med barnets far
  • SaramedM
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 09:15:40 följande:
    Du kan inte stava, har svårt att ta dig på allvar.Gick du ens i skolan? Nej, mitt barn har inget syskon, ett genetiskt halvsyskon från pappans sida dock som han inte ens bor med.Och jag har gett mig in i leken, det vet jag eftersom det är jag som lever mitt liv och jag tål den allt, jag är gravid igen och jag och sambon kommer fortsätta leva tillsammans som familj eller hur?Men jag förstår att det stör dig och fler därtill att jag har en hel familj.Sedan att barnet sedan innan stör varannan vecka berör mig inte så djupt i vardagen, jag har mer än det lilla halmstråt att bry mig om som dessutom ligger mig varmt om hjärtat. Men visst kommer det bli en befrielse när han slutar komma till mitt hem, då behöver jag inte FL-ventilen heller där tankar och känslor pyser ut.Bra för er andra som lever i lullullvärlden, då kan ni återgå till det tillgjorda rosa fluffet i styvkonstellationer Du är lite fånig du
    Jag är väldigt nyfiken på varför man skaffar barn med en person som så tydlig visar att i ett läge mellan ny kärlek och barnen så är det kärleken som går först?
  • SaramedM
    FoxxyFatAss skrev 2010-04-11 09:33:31 följande:
    jag frågar för att du skrev det??!har killar lättare att ta till sina bonusbarn än tjejer? jag kan köpa det, men tycker att man ska tänka efter innan man ger sig in i en relation där det finns tidigare barn då jag tycker dom har rätt att känna sig älskade!
    jag tror framförallt att fler pappor än mammor accepterar att den nya partnern inte tar till sig barnen
  • SaramedM
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 10:00:46 följande:
    Ja jag vet.Och han är i mitt hem varannan vecka, FATTA jag är stark som klarar av det
    Nej men barnet är nog

Det är barnets hem också!
  • SaramedM
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 15:34:00 följande:
    Mycket bestämmer du säkert men jo, det är skillnad vare sig du vill eller inte.Att de sedan BEHANDLAS som riktiga syskon är en annan sak, men det förändrar inte genetiken för det
    nej men med det resonemanget kan man ju heller inte älska adoptivbarn lika mycket vilket man kan!

Det är ett val att älska de man lever med
  • SaramedM
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 19:13:38 följande:
    Finns bara ett barn som bor här och självklart är jag både vänlig och rättvis mot honom, ser inte varför jag inte skulle vara det, jag älskar honom och han är mitt barn
    Nej det finns ett barn till som har sitt hem där och det barnet har också rätt till sin plats i familjen som du tillhör

Han/hon kommer alltid att vara en del av ditt barns familj, antligen du vill det eller inte

Du har fortfarande inte svarat på varför man vill ha barn med en man som så tydligt visar att det är inte barnen som i ett skarpt läge kommer i första hand?
  • SaramedM
    AnnaOlsson skrev 2010-04-13 02:07:33 följande:
    Om jag nu hade satt ut en annons så hade inte jag skrivit med halvsyskon från min sambos sida.Hade jag haft barn sedan innan hade jag troligen skrivit med det eftersom de skulle vara mina allihop.Men jag skulle inte sätta in en annons, förstår inte poängen.
    Men varför inte? Alla barnen är lika mycket syskon till varandra?
  • SaramedM
    AnnaOlsson skrev 2010-04-13 21:53:05 följande:
    Nej, de är "inte lika mycket syskon" för mig, jag skulle bara vara mamma till mina barn och det är de som skulle betyda något för mig, vill andra ha med deras barn får de ordna det själva, inget konstigt med det alls.Men folk får göra hur de vill, jag har svarat vad jag tror jag skulle gjort och det har andra inte någon som helst bestämmanderätt över.Tyck vad ni vill men jag känner mig inte så intresserad faktiskt.Ni hade inte uppskattat ifall jag propagerade att NI gör fel om ni inte gör som jag eller hur?Så bara släpp det och gå vidare
    jo de är lika mycket syskon!
    De delar en förälder, sen vilken det är har inte med saken att göra
Svar på tråden Taskigt! Annons