Inlägg från: rightbackatyou |Visa alla inlägg
  • rightbackatyou

Taskigt! Annons

Varför skulle jag ha med andras barn när det gäller mitt/mina barns födelse om jag nu känner att jag behöver skriva ut något i tidningen att jag blivit mamma?

• rightbackatyou
    SaramedM skrev 2010-04-10 07:53:57 följande:
    för att även pappan blivit pappa igen och barnet du just fött har syskon
    Ett genetiskt halvsyskon, men det finns även morföräldrar, farföräldrar, kusiner, tremänningar, morbröder, farbröder, mostrar, fastrar osv osv osv.

Ett halvsyskon till mitt barn betyder ingenting för mig, det skapades av två jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra mer än att det barnet komemr och hälsar på i vår familjv arannan vecka eftesom dens föräldrar har kommit fram itll att det är en "praktisk" lösning.

Mitt barn är närmare hunden (som är en familjemedlem) än ett genetiskt halvsyskon som ränner hos oss varannan vecka och ställer till oreda.

Vill pappan samla sina barn och bemöda sig att sätta in en bild i tidningen på dem får han göra det om han vill, bara han inte nämner mig som någon form av "mamma" till hans och hans ex´s barn, de får helt och hållet stå för det barnet men visst, han är dessvärre pappa till båda.

Men JAG har bara ett barn (snart två ) och vill jag fira genom att sätta in en födelseannons så gäller det barn i min familj, inte min sambos familj som barn sedan innan vi ens träffats, hans syskon, hans föräldrar, hans andra div släktingar.
  • rightbackatyou
    parvati skrev 2010-04-10 15:56:57 följande:
    Andras barn? Har du haft en jungfrufödsel?
    Nej, hur får du det till det?
  • rightbackatyou
    SaramedM skrev 2010-04-10 15:50:10 följande:
    om man tror att man kan skapa en familj utan att låta barnets syskon vara en del av den så är man ute på jäkligt tunn isAtt du sätter hunden högre är sjukt, jag förstår inte vad det är för vidrig pappa som stannar hon någon som ser hans barn på det sättetEn riktigt förälder accepterar inte sånt
    Det är skillnad på halvsyskon och syskon och särskilt när den spillran från förr som jag inte ens var inblandad i bara dyker upp varannan vecka till den familj, min familj, som bor tillsammans
    Dessutom så finns det ingen norm för hur en familj ska se ut (tydligen, hur svårt dent nu kan vara med mamma pappa och gemensamma barn), min familj är mina släktingar och min sambo, inga andra, varken grannungar eller min sambos pappa.

JAg TROR inte att jag skapat en familj, jag HAR skapat en familj, det gjorde jag när jag födde det första gemensamma barnet

Och du... en liten tanke... man behöver inte skylta med allt man tänker och känner inför sin partner om det inte gynnar en
  • rightbackatyou
    M C skrev 2010-04-10 18:13:47 följande:
    Du låter exakt som min styvmorsa. "Jag vill inte att du pratar om ditt tidigare liv när jag är med".Hon är en jävla kärring som har gjort livet väldigt surt för mig. Jag hatar henne. Det är ett vedervärdigt beteende att vara så juvenil och hatisk mot ett barn. Hon är dessutom för korkad för att förstå vilken jävla idiot hon är.
    Hon är inte så "korkad" som du tror tror jag.

Visst hade det varit bättre om du haft två föräldrar som fanns där för dig som den familj de skapat tillsammans?

Ser inget fel med kärnfamiljer, dessa problem finns inte då.

Tragiskt om ena parten dött dock, men det är inte de få undantag jag tänker på.
  • rightbackatyou
    Dr Mupp skrev 2010-04-10 18:36:25 följande:
    Hoppas din sambo kommer på vilken otrevlig människa du är och dumpar dig snabbt som attans. Sen när ditt barn lever varannan vecka hos pappa och hans nya så kanske du inte uppskattar att ditt barn räknas lägre än hunden.
    VV kommer aldrig ske, jag vet bättre
  • rightbackatyou
    Veladis skrev 2010-04-10 20:03:57 följande:
    "skapades av två personer jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra"Du pratar om ett barn som har samma rätt till sin pappa som dina barn har. Skrämmade resonemang.
    Nej, han har inte "samma rätt", det gjorde hans föräldrar klart för honom genom att flytta ifrån varandra och dela upp umgänget.

Med det gemesamma barnet BOR han och är närvarande heltidsförälder med dagligt umgänge, den andra ungen kommer som ett bagage med bagage och gästar en vecka för att sedan åka hem till mamma med sitt bagage igen.

Det rummet som gapar tomt då han inte är hos oss kommer att användas till annat, har inte bestämt vad ännu men det blir nog dator och förvaringsrum till tråkiga saker, som pärmar, räkningar och annat livlöst, kartonger/förvaringsboxar med sånt som jag känner att jag inte vill ha stående i andra rum. Så det kommer till användning och kanske t.o.m tar baort känslan av "mitt" rum eftersom det inte ÄR hans rum eftersom huset är mitt och jag har bara varit snäll att låta han ha en säng därinne.
  • rightbackatyou
    M C skrev 2010-04-10 20:17:25 följande:
    Jo, hon är superkorkad.Hon har nästan helt förstört mig syrra och absolut sumpat sin egen son. Men en kärnfamilj, det vill jag absolut inte ha. Inte när det är mina två som är alternativet. Du fattar visst inte att det är personerna som är viktigast, inte vilken relation de har?
    Hon hade inte funnits i ditt liv om inte dina föräldrar skapat och sedan raserat den familj de skapat.

Lägg ansvaret hos rätt personer.
  • rightbackatyou
    Dr Mupp skrev 2010-04-10 22:08:22 följande:
    Och om han och familjerätten tycker att det är bäst? För tyvärr kan du inte bestämma det själv.
    Hur skulle familjerätten bli inblandat tänker du, men framförallt varför?

Alla behöver inte den hjälp du/ditt ex verkar behövt, alla har inte som mål att rasera något man byggt upp utan vi kommer ha kvar den familj vi skapat annars hade vi inte skapat den.

Vojne vojne, jag upphör aldrig att förvånas
  • rightbackatyou
    Love3 skrev 2010-04-11 08:14:10 följande:
    ÖÖH? okej?Så han ska få högre ansvar för erat förhållande ska fungera bara för att du låter honom träffa sitt barn??
    Så kan man nog se det om man vill, ja.

Jag offrar mig - han får offra sig.
    Rätt enkel ekvation eller hur?
Svar på tråden Taskigt! Annons