Inlägg från: Docendo díscimus |Visa alla inlägg
  • Docendo díscimus

Kristna se hit! (Del 20)

Det var ett tag sen.

Mellantjejen började i förskoleklass.

Nu ska alla tre barnen börja i januari i Montesoriskola - blev trött på den kommunala skolan.

• Docendo díscimus

Kan ni be för  mig  jag vill ha klarhet vad jag ska jobba med i framtiden.

Är utbildat gymnasielärare kommer nog inte få något jobb inom branchen samt så skulle jag känna det modigt att jobba på grundskolan. Det skulle inte kännas rätt.

• Docendo díscimus
    Milkina cerka skrev 2011-01-22 13:51:55 följande:
    Kikar in efter att ha haft en enormt jobbig period - dels har jag haft ont av min fibro o.
    RA samt tvivlat på att vi skall få hjälp med en adhd-utredning av vår son.
    Be för oss om ni känner att ni vill o. orkar.

// S
    Ber - för att ni skall vara starka  samt ha ork och att ni ska få en kristen psykolog som är medkännande och inte dömmande.

Linnéa 7 år som vi var ungefär i samma sits som din son när hon var liten blev så illa dömd av en idiot psykolog som inte hade några kunskaper om språkförsening. Kan idag tala och är en omtyckt kamrat som sin stora syster Sofia.

Nu har vi en situation som påminner om Linnéas med lilla Claras (som snart är tre år). Logopederna älskar att prata om psykologer men vi vet och känner våra barn - psykologer som bara att älska att sätta dit en Adhd diagnos på barn - är det värsta som jag och maken vet.

Idags läget går alla barnen på Montessori skola och förskola,
  • Docendo díscimus
    hemlig mamma skrev 2012-01-28 23:12:33 följande:
    Absolut! Vi ska avhålla oss från stjärntecken och horoskåp. Jag har ett band med en väldigt intressant predikan om stjärntecknens namn och betydelse, för långt innan Jesu födelse. Predikan heter "Evangeliet i stjärnorna". Den var så intressant att jag har skrivit ner den. Jag skulle vilja lära mig "mitt" stjärntecken utantill för att kunna säga: Jag tror inte på stjärntecken. Men vet du vad de stod för för länge sedan? För att på det sättet få ett intressant samtal om tron.
    Jag tror att de som är osäkra på sin tro och på sig själva anlitar sådant. När man hamnar i olika situationer eller svårigheter i livet så är det lätt att gå över gränsen. Lika så starka moraliska principer kan omkullkasta allt som tidigare varit helig.

Själv befinner jag mig i en svår livssituation som någon kristen kan leva i. Min man är inte så troende som jag utan kan "hån" skämta om något som jag finner är heligt. Han finner att fyra åring är föliten att gå till kyrkan mm. Jag vill ha ledning från Jesus annars är jag illa ute.
Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)