Finns det verkligen något som kan hjälpa mig mot min f-rädsla???
Hej...
Är i vecka 25 med nummer 5.. Förra förlossningen var galet kaotisk och jag vill ALDRIG ALDRIG mer uppleva detta, minns knappt något den första månaden utan var i smärta och chock..
Till saken hör att nu är jag helt sjukt rädd och jag tänker dag och natt på förlossningen, vaknar jag på natten ligger jag och funderar.. det sista jag tänker på innan jag somnar, och antal ggr per dag..
Känns otroligt jobbigt och stressande, för "bilden" blir ju inte direkt bättre.. jag hetsar ju bara upp mig istället.. Målar upp katastrof senarier..Jag drar paralleler tex om jag har jätte ont i magen.. så kan jag tänka i nästa sek.. shit oh ja det kommer göra ondare.. osv...Omedvetet blir det så hela tiden..
Har sedan tidigare panikångest som jag känner börjar komma tillbaka, sover inte alls bra om nätterna och ju tröttare jag blir menalt, ju mer "knäpp" blir jag..
Jag försöker verkligen förtränga vissa dagar att denna dag då barnet ska ut ska komma, för det känns som om dagarna springer iväg och att det kommer bli väldigt snart, (även om det är 15 v kvar)..
vet inte riktigt hur jag ska lösa denna panik jag känner inför detta, skulle vilja trycka på en knapp så var det över, SAMTIDIGT som jag hade önskat någonstans inom mig att jag VÅGAT och att allt skulel bli en drömförlossning utan massa trubbel...
Leker jag med tanken om snitt... blir jag lika rädd där.. håller på att bli knäpp snart av allt tänkande..
Jag går till en BM på alma teamet i Ystad.. men vet inet riktigt vad detta kommer att ge mig.. OM det kommer att ge mig något??? Vi pratar om allt möjligt runt omkring med, håller på att gå igenom min förra f-lossning, men allteftersom tiden går och mina vansinnigt rädda tankar skenar så känns det som om att jag skulel behöva prata hur vi VERKLIGEN ska ta tag i självaste förlossningen..
Ni andra som gått och pratat, vad pratar ni om och hur lägger man upp planerna?
Vad måste jag säga och vad tycker man att hon borde säga? Har ingen aning, visst det e skönt att prata med henne, men jag måste verkligen ha en PLAN..
Är helt i obalans och srtortjuter för det minsta lilla.. Vill verkligen inte vara rädd.. och jag skulel vilja njuta av det som komma skall..
Kan säga att mina andra förlossningar har inte heller varit så kul , men den sista var en mardröm..
HJÄÄÄÄLP!! /Zara