• Snösport

Hur stor är chansen att bli gravid vid 39?

Man kan ju snacka i % och att inte tro på det mm men det finns ju i så fall de där 5% och jag känner flera som både själv och via IVF har blivit med barn....t o m en som blev naturligt gravid och födde detta vid 46 års ålder...hon hade ett 16 årigt barn när nästa med nya mannen kom.
    Oddsen är dåliga men det gör oss inte gladare eller hur...satsar vi pengar så vill man ju gärna också tro att just den gången kasnke man är de få %. jag har alltså 5% runt mej så då kasnke jag också´får av kakan?   Vem vet? Och en 40 åring är inte den andra lik vare sej i kropp eller sätt så allt är möjligt.

Nä ska inte läsa här ...tycker FL är jättebra men det finns många som verkar gilla att tynga sej med "så här är det" och fakta...men sluta testa då om det är konstaterat att chansen inte är stor. Eller testa så länge ni kan eller vill och håll humöret uppe för blir det negativt så lär ni behöva solen som skiner på andra sidan i hjärnan för att tycka att det är ok att gå vidare eller ok att stanna upp.    Japp, nu blev positiva jag riktigt sne och trött. Klart slut!

• Snösport

isisisisisiisiisisiis: öh, ok...nä det var intressant att du uppfattar mej som en som inte är realist   Aldrig hört att jag inte är realist nämligen, roligt vad fel det kan bli när folk bara möts i forum.

Alla är vi olika men jag måste säga att jag har fått många som genom åren sagt att jag måste bli mer vuxen för det förväntas av en eftersom jag blir äldre och jag har som alltid trivts väldigt bra med här och nu och levt efter det i många år eftersom du vet min ålder så förstår du  det men tyvärr funkade inte spontagravid trots flera års försök så då väljer jag att ha lite hopp och tro att det kan hända och som sagt jag vet flera som är i den kategorin som fått barn...de var inga karriärister heller utan det bara blev så 

Vi funderar också på annat ev ÄD eller adoption eller bara leva som nu vi har gjort innan  vi har bara gjort 2 IVF försök vi sa 3-4 ggr innan vi går vidare så vi har en plan även om jag som sagt trivs bäst utan extrem planering.

LYCKA till alla oavsett ålder och attityd {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid vid 39?