Allergitråden
Jag har tagit tag i ansökan om vårdbidrag, som jag ev ska hinna få in innan månadsskiftet. Jag skulle väldigt gärna ta emot era, och titta.
Finns det fler färdiga köttbullar än mamma scans som är utan allt? Jag är trött på lukten av dem. :/
Tusen tack Miralicia!
Ang kaliumsorbat igen. Lillen reagerar med röda utslag runt munnen av http://bob.se/Vaara-produkter/Sylt-mos/Aeppelmos-Refill
men han tål icas torkade aprikoser med kaliumsorbat. Vad kan detta bero på?
Tack för svar om köttbullar och äppelmos! Vilket pussel det är att vara allergiförälder. Tur att ni finns!
Tre-fyra burkar neocate bortskänkes emot avhämtning i uppsala.
Vi har provocerat med vete under en månad, dubblat mängden varje dag. Det har gått bra! *jippi* Men nu har vi börjat ge bröd (istället för vetekex) med mer gäst, sirap, fler sädesslag mm. Och sonen har fått väldigt smetigt bajs som luktar skumt. Bajsar lite oftare, men inte diarré. Inga andra symtom. Har försökt dra ned på brödet igen, och ge hans vanliga "Garbo Sport". Men det är nästan omöjligt att hålla honom ifrån vanligt bröd, som han har fått smak för och som syrran äter. Han blir väldigt ledsen och upprörd. Skulle ni ta bort, eller handlar det om att vänja magen?
Jag kan tillägga att jag själv har känt en "liknande förändring" när jag slutade amma och gick över från nat.glut.fritt till vanligt bröd. Jag fick också ballongmagesymtom men började äta loppfrön (och linfrön som jag brukar ta men hade glömt) och då kändes det bättre.