Mamsie skrev 2011-01-19 22:49:54 följande:
Hej på er!
Så var det mer eller mindre konstaterat: Loa (4v) är också matallergiker! Tror jag...
Jag har uteslutit komjölk ur min kost eftersom jag ammar. Nu har Loas gnäll o skrik accelererat i ett par dar, han verkar ha ont i magen o skriker när han ska bajsa. Och så har han fått precis likadana prickar som fyraåringen hade innan vi tog bort även soja ur kosten!
Jag fick en remiss av läkaren idag, men jag undrar:
Hur små barn kan man ta RAST och pricktest på? Storebror var 3 månader men jag vill testa Loa typ NU!
Storebror har mjölk, ägg, soja, vete, havre, korn, råg.
Varm kram till er allergimorsor!
Trist..
Mina har skrikit mest av ägg...
Liten nu är jag rätt säker på att han är allergisk mot torsk (ingen allergi som är konstaterad hos de andra, även om lilleman inte äter annan fisk än lax för han blir så himla dålig i magen, men är nog mest överkänslig typ..
Liten fixar heller inte vitlök och blir prickig av vanilj? Och typ alla bär och frukter.. Men vad som gör att han sover kort, men är väldigt glad vet vi inte.. Refluxen?
Torskreaktionen var nog rätt tydlig egentligen. Han blev röd när han ammade och typ genomsvettig och svullnade även lite i ansiktet tyckte vi. Fick röda blåsor/prickar i ansikte och hals/bröst...
Två dygn var blev han röd efter amning, men han sov inte sämre än vanligt.. ?