• Tibell

Allergitråden

Oj så tokigt jag läser. Ja, ett andetag är både in och utadningen
    Lättast är ju dock att tex räkna varje inadning

• Tibell

">

Så låter min dotter när hon knastrar. Man hör även att hon är lite snabbandad, ingen större fara dock.

Är du orolig tycker jag du ska åka in ändå. Annars bokar du en tid i morgon och ber någon ta syresättningen på henne och inte bara lyssnar på lungorna..

Räknade du andetagen ?? Då kan man ha ett litet hum om hur bra/dåligt de mår.

hoppas hon kryar på sig..
  • Tibell

Då är det nog ingen fara =)

Min dotter andas så snabbt hela tiden. Vissa dagar har hon andats 60 andetag/minut, de ska ligga mellan 20-30 helst.
    Och på henne hör man att det är tydligt på utandningen, att hon liksom pressar ut luften lite och då kommer knastret
    Knastrar det hela tiden eller kan det hjälpa om hon hostar eller skriker till ? Så det inte är så att slemmet sitter i halsen bara??

Men blir hon sämre tycker jag ni ska söka hjälp imorgon. För knastrar hon så kommer läkare absolut höra det på lungorna, det gjorde han i allafall på min dotter
    Vore ju skönt att ha någon astmamedicin att ha hemma om det skulle bli jobbigt hemma.

• Tibell

Ja det låter ju lite knas. Men som sagt, ni borde ju låta någon titta på henne. Måste ju inte vara astma men min dotter har det definitivt och de har ju en del likheter.

Min dotter har också rosslat en hel del, nästan hela vintern faktiskt. Och på henne hjälpte det aldrig att hosta för hennes satt långt ner i lungorna, trots massa astmamediciner,
    Nu har hon knastrat i flera dagar men idag lät det som att det börjar gå tillbaka till rossel igen

Nu har hon fått en maskindriven inhalator som ångar ut medicinen istället och det verkar hjälpa henne bättre.
    På henne märks det tydligt att aktivitet gör henne mycket sämre. Är hon helt stilla och inte gör något alls kan hon andas normalt. Men vid minsta lilla lek eller rörelse ( till och med vid mat ) stånkar, flåsar och andas hon snabbt. Hon får också jobbiga hostattacker vid lek.
    Nu är hon lite snuvig och det förvärrar såklart saken en massa,
    men det låter ju lite likt förkylningastma din dotter har..

• Tibell
    mithrandil skrev 2011-02-25 21:41:09 följande:
    älsklingen87: Du ska verkligen ha ett stort tack för hjälpen!
    Ska ge det tills imorn, knastrar hon inte mindre eller om hon blir sämre såklart, så får vi åka till halmstad med henne.

Hur mår förresten ni nu?
    Bättre?
    Jag hjälper gärna till =) Har ju själv en liten astmahöna här hemma och vet hur man kan oroa sig..

Jo tack. Det är nog på bättringsvägen. Hon har som sagt fått en eldriven inhalator som ångar ut medicinen och den verkar göra mycket mer nytta än de tidigare hon hade.
    Men det är inhalering var tredje timme som gäller ungefär...och hon är ändå påverkad nästan hela tiden =/
    Ska in med henne i morgon igen och se om syresättningen ser bättre ut samt att lungorna låter bättre.
    Vi håller tummarna =)
  • Tibell

Usch det låter som att ni har hatf ett par tuffa dagar.
    Jag hade nog åkt in med henne i morgon om hon är så pass påverkad av en förkylning. Kanske är öroninflammation?

Ja Bella är nästan alltid påverkad i sin astma tyvärr =/ Trots massa mediciner. Men nu håller vi hoppet på hennes nya inhalator och på att våren snart kan komma.
    Att hon dessutom antagligen gått undermedicinerad hela vintern gör nog inte saken bättre.
    Ingen har ju förstått hur jobbigt hon haft det förens man tog syresättningen på henne. Hon visar ju aldrig när hon är påverkad utan kör sitt race ändå..min lilla höna =)

Hoppas lilla tjejen kryar på sig snart så ni kan få lite sömn <3

• Tibell

45 är lite högt , de ska helst ligga mellan 20-30. Men är hon förkyld eller febrig kan det påverka lite med.
    Och om hon är i rörelse blir det såklart högre det med.
    Har hon fortfarande indragningar? Verkar hon besvärad av att andas snabbt ?

• Tibell

Över 55 ska man helst åka in tror jag de säger ! Men har barnet prolem oavsett hur många andetag de tar ska man ju in ändå..

• Tibell

Jag tycker också ni ska åka in med henne ! Och eftersom det inte är första gången eran dotter har problem tycker jag du ska kräva en astma utredning

Lycka till idag och hoppas lillsnuttan mår bättre snart

• Tibell

Mithrandil : jag hörde :) hoppas allt går bra och att hon kan få lite ventolin ! Och stå på er angående en astmautredning.
    Uppdatera gärna om hur det gick!
    Lycka till :) kram

Svar på tråden Allergitråden