Tibell skrev 2010-11-25 20:20:00 följande:
Nu är äntligen dotterns mage tillbaka till sitt normala..det vill säga förstoppning. Blev till att sätta in en vuxendos lactulos
Så nu är jag helt säker på att det är något hon reagerat på..för grönt vattnigt bajs kan omöjligt vara normalt!
Och närmast till hand ligger då ägg...såklart. Varför skulle hon tåla det när hon inte tål något annat utav de 5 vanligaste allergierna?? *muttar lite*
Men hon fick verkligen ingen stor bit..kanske 1-2 mm stor, och det gröna bajset höll i sig i två veckor..jisses.
För att vara helt säkra ska vi testa ägg igen när magen fått vara bra ett tag, fast vi har inte bestämt oss än hur vi ska göra!
Lutar åt att vi väntar tills de pricktestat det igen samt rast. Kanske visar sig allergin där och vi slipper provocera igen
Kan man få remiss till lapptest på ett annat sjukhus än det man går på utan att ha läkaren på sin sida ?? Eller ska jag svälja min stolthet och be och böna att läkaren kan skriva remiss?? Kan inte ritkigt släppa detta och villl såååå gärna göra lapptest på henne. Tänk vad skönt om det kunde visa sig där och sedan trycka upp resultatet i ansiktet på alla som inte tror oss!
Någon som har ett toppen recept på lussekatter som är fria från mjölk, soja, sojasläktingar, sädesslag ?
Lussekatter finns i Miralicias blogg!
Vänta med äggprovoceringen säger jag tills tester är gjorda.
Ja, man kan ringa annat sjukhus och be om att få göra patch. Man kan skriva en egenremiss också om det behövs. Ring och fråga dem. Jag var i alla fall välkommen till NÄL utan problem. Sen fanns det ju här också, vilket läkarna inte talat om. Jag hade varit välkommen dit även utan remiss, men mer eller mindre krävde remiss av läkaren.
Men steg ett är att ringa till närmaste ställe som gör patch och fråga!