Allergitråden
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Kalvsylta brukar inte vara några problem, men läs för säkerhets skull.
Prinskorv finns också, men kan variera en aning mellan olika märken. Finns de som kan innehålla ägg och/eller mjölk så läs.
Alla Zendiums vuxentandkrämer innehåller små mängder/spår av ägg & mjölk i form av lysozym (enzym som framställs från ägg) och kolostrum/colostrum (dvs (ko)råmjölk där det väl främst är enzymer i den som man vill åt).
Lägger ett inlägg här med och inte bara i "hemliga tråden" ifall det är några som skulle kunna vara aktuella men som inte kommit med där.
(och vänder mig till er som jag inte redan har varit och "puffat" på på annat sätt ).
Jag skulle behöva några till som kan ställa upp som respondenter till mitt examensarbete på sjuksköterskeprogrammet.
Är det någon som har födoämnesallergiska barn som har varit inlagda på sjukhus under de senaste 5 åren (2006-2011) och där barnet var mellan 1-5 år vid inläggningstillfället?
Om ni i så fall skulle kunna hjälpa till med att svara på ett par korta frågor samt att skriftligen berätta om hur ni upplevde att det fungerade med kosten till ert allergiska barn i samband med sjukhusvistelsen.
Skicka ett meddelande till mig med en mailadress till er så kan jag ge lite mera info via mail.
Försäkringsbolagsersättningen i anslutning till VB brukar vara kopplad till det prisbasbelopp som fastställs varje år (44000:- är beloppet som fastställts för 2012) och sen att ersättningen är i % av prisbasbeloppet.