Allergitråden
Har för mig att det inte rekommenderas vid veteallergi men att glutenintoleranta kan tåla det.
Maca; vad jobbigt eftersom det blir bättre med antibiotika måste det ändå finnas någon koppling till halsinfektionerna? Kanske har han ont i halsen. Problemen du beskriver påminner ändå om reflux/esofagit och där finns en koppling till att inte tåla mat. Något du kan prova är att förenkla hans kost under några dagar och se om det blir någon skillnad. T.ex ge bara kyckling potatis broccoli Neocate i 3-4 dagar och se om han blir bättre/sämre/ingen skillnad.
Goji: en så liten skulle jag testat på enbart mjölkfri ersättning, helst Neocate, så att magen får vila. Men du får höra vad dr säger. Ni har alltså inte fått remiss än till allergi-mottagning? Vilka ersättningar har ni provat?
Hej i tråden! Är det någon här som kan tipsa om var man kan göra patch-test privat? Helst inte mer än 30 mil från Stockholm. Har ringt barnsjukhuset Martina i Stockholm, de gör det inte, inte SÖS heller där vi går. Någon som har tips??? Det är så tröttsamt att prova sig fram....
Utlandssvenskan: örtagården vid Östermalmstorg har en vegetarisk buffé som är bra. Annars blir det mest McD för min del.