Allergitråden
trållmor skrev 2010-10-08 20:30:52 följande:
Vi bad ju om ett nytt möte, via rektorn, som då hänvisade oss tillbaka till henne. När Fredrik då bad om ett möte så ville hon prata med våran dietist först. Igår ringde dietisten och vi ska träffa henne den 19e för första gången Jag berättade lite i telefon om den här människan, och efter dagens brev så tänkte jag ta med det till dietisten och visa upp, innan jag berättar att hon vill ha kontakt med henne. Det känns nästan som att de är rädda för ett nytt möte...Får ni inte ett möte för att rektorn inte vill, så vänder ni er högre upp. Det finns alltid någon högre upp som lyssnar! Och om den personen inte lyssnar så tar ni nästa i stegen. Det går att anmäla dem också, för ni har all rätt i världen!
Tyvärr och ett stort tyvärr, men det är ofta det enda som biter att gå till högre instanser... Var hur jäkla jobbig du vill, det har du och dina barn all rätt till i världen!
På barnens dagis så får man köpa pasta själv, men får betalt för utläggen, liksom allt annat man lägger ut för som de inte kan ta in/finns på deras listor. Helt ok tycker jag ändå, för då vet man ju att det blir rätt.
Misstänker dock att det blir både risdryck, pastor, sylt mm som ska köpas.